• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Taxman

Rolex
2-Faktor
Kan knappast klaga på utbudet på jobbet. På avdelningen har vi en Daytona, en TT Lady Datejust, en SMP chrono, en Breitling (tror att det är en B1), någon liten dam Breitling samt en gäng äldre Omegor. Inkluderas även "systeravdelningen" finns även en YM, en SUB och minst en Datejust.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Lite påverkan kanske klockgalenskapen haft i alla fall eftersom kollegan just inhandlat en Speedy Pro med safirglas!:)
image.jpg
 
Någon modequartz som är snygg dyker väl upp här o där. Men om vi säger såhär, jag som gillar slipsar o mode o skräddarsytt fick för många blickar när jag började jobba här för två år sedan... det som gäller här ( är ingenjör på ett it konsultbolag, en av Sveriges största) är ingen klockor till "finare" modebloggar och t-shirt me/ jeans........ Men jag är inte bitter o_O
 

fc2

Rolex
Får uppdatera här. Har som jag skrivit tidigare endaast en kollega som bryr sig om klockor men han har å andra sidan gåt och köpt fyra vintage engelska militärur senaste sexmånaderspeerioden, varav två kronografer.
 

JAkesson

Omega
Allright, rapportering från mitt håll då:

Vi är ca 65 personer på min arbetsort. Grovt gissat så bör inte hälften klocka alls. Av de som bär klocka så är det nog fortfarande konfimationsklockan de fick när de var 15 som gäller - oavsett ålder. Det bästa jag sett är en Certina DS4 quartz - ja. Bland det västa.. har en kollega som köpte Diesels senaste rymdskepp, ursäkta klocka.

Är stundtals ute och reser med andra kollegor från andra orter inom samma koncern och har mött en någorlunda likatänkande äldre herre (jag blir väl kölhalad om han hör mig kalla honom detta) som faktiskt bär sin fars guldklocka. En riktigt läcker Omega i guld från 40-50 talet.

Det surras en del om Apple watch runt fikabordet dock, vem vet det kanske öppnar ögonen för några andra. Speciellt när de börjat tröttna på att ladda batteriet varje dag.

Det är lite tragiskt..
 

Edin

Panerai
Sitter i skolbänken och läser ekonomi och har mest sett DW, MK och liknande klockor. Dock ska det sägas att jag har sett en del ljusglimtar i dimman. Såg en kille som rockade en AP RO och sen har jag sett någon äldre DD alternativt EXP I.

Ljusglimten var nog då en av tjejerna ( :) ) i seminariegruppen frågade mig vad det var för klocka jag hade då hon gillade den och ville ge en till sin pojkvän ( :( ) i julklapp. Tyvärr var PAM 312 "lite" utanför hennes budget men tipsade henne om lite klockor i hennes budget i alla fall.
 

Marckus

Panerai
Sitter i skolbänken och läser ekonomi och har mest sett DW, MK och liknande klockor. Dock ska det sägas att jag har sett en del ljusglimtar i dimman. Såg en kille som rockade en AP RO och sen har jag sett någon äldre DD alternativt EXP I.

Ljusglimten var nog då en av tjejerna ( :) ) i seminariegruppen frågade mig vad det var för klocka jag hade då hon gillade den och ville ge en till sin pojkvän ( :( ) i julklapp. Tyvärr var PAM 312 "lite" utanför hennes budget men tipsade henne om lite klockor i hennes budget i alla fall.

Din rebus om var du kommer ifrån gör mig galen!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Min chef (relativt hög chef inom ett globalt företag med 45 000 anställda) drar runt på en Ur & Penn-klocka á la Jet Set. Ett riktigt dasslock på säkert 55-60 mm. Tur att han är en relativt stor snubbe. Hade på sig en Seiko igår. Jag visade mitt mekaniska urverk från 50-talet men det var lite som att kasta pärlor åt svin. I övrigt så klär han sig klassiskt och dyrt, antar att klockor inte är hans stora intresse.

Övrigt inom bolaget så är det mycket IWC, Rolex och Breitling.
 

Ponlarsson

Panerai
Det är väldigt olika hur många och vilka som jobbar hos oss, men av ett femtontal har en kollega en Seiko kvarts, en något billigt från Ur & Penn och resten ingen klocka alls. I alla fall tills i fredags, då fick vi träffa nya säljchefen och han hade en Omega-dykare.
 

Tutto

Breitling
Nå har jeg tre klokker i boksen. Rolex Explorer 2, tissot visodate og armida a2. Kunne tenkt meg å bytte ut tissoten og Armidan med en smp
 

Riley

Panerai
80% Digitalare.
15% Vanliga quartzklockor, typ Fossil.
Övriga 5% är kontorsfolk som jag inte sett, men det är där hoppet finns.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Inte en enda klocka av klass har jag sett på stället jag är på!

Sitter nog ett surt batteri o sprider dålig stämning i allt.
 

Rödhaken

Breitling
Förhållandevis liten arbetsplats men finns Submariner, Daytona, AP, Longines, Seamaster, Hublot, Breitling. Det är väl de jag kommer på på rak arm.
 
Topp