• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Upptäckte idag att en controller på jobbet, dam runt de 50-55, sportar en lady DJ i G/S på Jubilee.. Uppfriskande att se med tanke på att klockstandarden i övrigt förefaller låg.. Mest modeklockor o. dyl. så långt ögat kan nå..

Idag bestämde jag mig äntligen för att fråga en av de andra studerande i min mattekurs ifall den Omega Seamaster Aqua Terra han bar var äkta, vilket den var. Fick även möjligheten själv att testa på den och klämma lite på den. Det var den "nya" något större modellen, det vill säga den som är 43mm. Underbart vacker var den och gjorde mig galet avundsjuk.

såg en Breitling Chronomat GMT på en kollega, var tvungen att kommentera att det var en cool klocka. :)

yachtmaster, kermit (är kermit grön både i tavla och i bezel?), sub - första dagen på gamla sommarjobbet talar för en trevlig sommar :)

En Longines Heritage, Omega SMP och TH Aquaracer! Det som finns i gruppen förutom mitt

En kille från Arvid Nordquist kom förbi jobbet nyss för att fixa kaffemaskinen, han hade en Big Bang (44.5mm) på handleden...

Spännande tråd utan en enda bild...
Här kommer en då!
Vad är det för någon?

image.jpg

(Ber om ursäkt för kvalitén... iPhone)

• Like
Reactions: ssl
En speedmaster på en tatuerad arm inne på Åhlens City i Stockholm häromdan, misstänker att det är någon härifrån efter någon bild, kommer inte ihåg vem dock.. Var där med fru(?) och barn.

Såg en polares nya idag, riktigt het GMT Master från 80.

Bilagor

• 10443739_10154166505445526_515174939_n.jpg
    10443739_10154166505445526_515174939_n.jpg
    76.9 KB · Visningar: 196
Omega Aqua Terra
Rolex 116610LV
Longines Hydroconquest
Raymond Weil (okänd modell)
Alla på kollegor som jag satt i möte med tidigare idag.

Sommarfest med nya jobbet igår. Vid mitt bord hade vi två stycken lady datejusts i stål, en DeVille i 18k och min SubC såklart. Jag hade svårt att se vad mannen på andra kortsidan av bordet hade under skjortärmen, såg ut att vara nån dressare i 18k.

Tillbaka
Topp