• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Exp2 på Rubber b skansen. Exp2 gamla på pizzerian. Hublot rose, sub-c guld/stål med vackra blåa tavlan, samt deepsea på promenaden.

Såg en Pepsi på Bar Hinmel i fredags. Skulle inte förvåna mig om herren som bar den är medlem här.

En överviktig britt kom precis hit........ fake hublot big bang...... på högerarmen...... *cries* sen kom en väldigt trevlig man med en rolex sub från 05 som gjorde min dag lite roligare :D

Båstad tennisvecka förra veckan, några Daydates (äldre herrar), några datejusts många subbar, en hel del omegor.

Lås bredvid en skön Holländsk snubbe på stranden i Spanien idag. Han sportade en PP Nautilus 5712. Var tvungen att snacka lite med honom och frågade lite försynt om han tyckte det va ett bra val av klocka att ha på stranden. Fick då till svar att den var den som vad mest lämpad att köra från han samling :). Vara utan klocka va inget alternativ. Frågade då vad som mer fans i samlingen. Fick svaret "mostly Pateks and vintage Rolexes" :).

Jag har varit med familjen ett par dagar på Ronneby Brunn (spa/resort i Blekinge) och har sett två (!) Baume & Mercier Capeland Chrono, en vanlig DJ TT med klassiskt bilhandlarhäng, och en OQ TT, som är en klocka jag aldrig sett i verkligheten innan. Lyckades inte fånga något på bild, så bilderna nedan är endast för referens ;)

baume-mercier-capeland-chrono-bm12273.jpg

51448.jpg

En 1675 pepsi på krämbulle

Han var kanske en av de 10 personer jag sprang på under arbetsdagen så ger det ett snitt på ungefär 10 % fina ur på de människor jag träffat vilket är ovanligt högt snitt. Det är verkligen industrisemester nu...

Såg idag högst oväntat en Panerai Submersible på stora torget i Eskilstuna. Den satt på gummi.

Såg en G/S GMT2 igår på XXL på hamngatan, sålde cyklar såg det ut som. Kanske någon härifrån?

Tillbaka
Topp