• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Är på hemelektroniksmässa i Norge. Har sett ett bräde Panerais och Breitlings av alla de slag. Även en TAG Heuer qvartz samt en terrorist (respect!). Men den som tagit dagens pris var den här fantastiskt patinerade Omegan som varit i samma familj från dag 1 (nu generation 3). Riktigt fin!

(Min SMP skäms och är mellanchefig till vänster).
image.jpeg
 
Var på en studentmottagning igår som levererade.

Patek x2
Rolex x3
Omega x 2
Breitling x1
Tag Heuer x1

Kan förstås funnits fler jag inte lyckades finna, men det var en trevlig samling klockor.
 
Var på en studentmottagning igår som levererade.

Patek x2
Rolex x3
Omega x 2
Breitling x1

Kan förstås funnits fler jag inte lyckades finna, men det var en trevlig samling klockor.
Bra lineup! Då får jag bara hoppas att studenten själv numer är (eller kommer bli) innehavare av minst en likvärdig av ovanstående dinkor ;)
 
Inte sett den just idag med såg en (fucking) HALDA space discovery på bussen här om dagen. Ville gärna gå fram och prata med han, men det va lite trångt.
PS. Det är lite pinsamt att man känner igen folks klockor på bussen och inte människorna.
 
Vi hade besök idag av ett företag som presenterade lite av sig själva. Presentatören bar en Omega Seamaster professional med svart urtavla. den var riktigt snygg måste jag säga.
SE_Diver300M_JB50_21230412001005_VueC_1600x900.jpg
 
Såg en SubC på armen tillhörande en av Samsungs KAM'ar idag. Sedan visade det sig att samtliga KAM'ar hos Brother (print) är klocksnubbar. En no-date sub, en Oris, en Bratte. Blev ett rätt schysst tugg över en glass som handlade väldigt lite om print och väldigt mycket om roligare grejer. Dagens överraskning: Bratten satt på en Göteborgare!
 
En pissdålig 116713 fake som renderade bäraren en utskällning.
Dessutom hade flöjten mage till att klaga på att den gick dåligt, duh!!!
Ska omvända fanskapet om det så är det sista jag gör :rage:
 
Hoppade till på flyget sthlm-gbg här om dagen när killen framför bar en Patek Philippe Nautilus 5726A på läder......svårt snyggt ur. Hans brutta bar en Sub av okänd modell. Kul när man ser någon som har både pengar och smak
 
  • Like
Reactions: Man
Såg en Omega SMP på flyget till GBG och sen en Datejust vid incheckning på hotellet. Inser att jag inte kan mycket om klockor för jag har ingen aning om ref. Sen såg jag min egen SARB033 också men det är ju en annan liga så att säga.
 
Var ute och åt lunch med kollegor och möter upp en kollega som är helt lyrisk över en Gant klocka han köpt till en släkting som tagit studenten.
Man försöker hålla minen och säger "fiiin" med en huggande känsla i hjärtat.
Visst är det kul när folk köper klockor, att de gillar dem och känner sig stolta.
Men en Gant för 3000:-
Man kan få så mycket roligare ur för de kronorna.
 
image.jpg


Va inne och testade denna i Solna, helt förbryllad hur fin den va. Kanske ska slå till? Skön personal också måste jag säga. Fick också en riktigt fin Longines katalog.
 
Var på min kusins studentmottagning, mycket fina klockor att prata om. Förutom min SMPc toppades det av med en vintage Omega guld-dressare som var riktigt snygg, en navitimer, två datejusts och sist men inte minst en pepsi med det snyggaste bleknade insertet jag har sett. En trevlig kväll helt enkelt!
 
Har varit i Båstad samt på Torekov spa & hotell och sett en hel del ur, bland annat:
Rolex Sea Dweller
Rolex GMT coke
4 st Rolex Lady DJ
5 st Rolex Sub
Ett antal Breitling
och min egen YM såklart:rolleyes:

Knappt värt att nämna men spottade även riktigt dålig Rolex-kopia i svart plast:dead::banghead:
 
Tidigt gym bjöd på en del äldre herrar som bar datejusts/daydates,totalt fem eller sex stycken inklusive riktigt hängiga jubileelänkar. Såg även en Aerospace, två PO, en sub och en Pepsi-gmt :)
 
Tillbaka
Topp