• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

En Speedmaster på brunt racingläder på killen i kassan på banken samt en Breitling Chronomat hos bilhandlaren dock utan bilhandlarhänget ;)

Vad är det med dig och att plåga den stackars Speedyn? :(
Haha, har faktiskt lugnat mig nu. Förutom att jag alltid tycks få nya hairlines på spännet efter varje utgång (slår för hårt i bardisken?).

Varför träna?
Om man måste, varför har man klockan på sig då ? :) haha
Två ytterst relevanta frågor.
Undrar jag med faktiskt. Just denna gång hade jag tyvärr glömt ta av mig den innan jag kom till gymmet.
Hellre på handleden än i skåpet. :)

Satt i möte i dag med en massa nordiska säljare (i IT branschen). Jag kan glatt meddela att det är inte bara dörrvakter i Sveriges framstjärt (Gbg) som föredrar Breitling.
Den svenska delegationen verkade dock föredra Omega.

Hade precis en kund inne. Stenskön kille, italienskt påbrå, ca 50 bast, välbyggd. Driver en firma som förvaltar fastigheter och en annan firma som importerar viner.
Han jobbar inte dörren, kommer inte från Göteborg men rockar en svinfet Breitling Avenger II Seawolf på gummi. Ingen klockkille som sådan.

"Jag hade en gammal Certina som var med mig i Tsunamin i Khao Lak. Hade kvar den på armen av sentimentala skäl antar jag. Den går fortfarande klockrent. Men så hade jag lite stålars över och ville ha något riktigt....tungt. Så den här är schysst."

Satt väldigt snyggt. Imponerande tyngd.

En Submariner 16610 bredvid mig och en Panerai med 1950 boetten av något slag på andra sidan gången. Morgonflyget från Köpenhamn till Oslo.

Igår satt jag på en vinbar i Köpenhamn och sommeliern hade en trevlig IWC på armen så vi började snacka klockor istället för vin :)

Inte mycket. Min kollegas Speedmaster Date, en 116610 på lunchen på en äldre herre och mina egna klockor såklart.

Master II PÅ Bergströms
Suck......
image.jpeg

Hittills idag: nada (förutom mina egna klockor). I förrgår såg jag en jäkligt trevlig SS UTC Extreme gold ii.

Nu hinner jag inte uppdatera det här dagligen men två dinkor har jag dykt på i tjänsten.

En var en orange Omega PO med föredömligt schletet vridringsinlägg. Ägaren är en äldre herre, aktiv inom byggsektorn, som har noll och inga problem att förhandla lite större summor iklädd cargoshorts, tischa, sandaler och PO. Fantastiskt trevlig!

Den andra var även det en äldre herre, denna gång verksam inom kraftnätssektorn. Jag n00bade mig och trodde det var en no-date sub. Det var en Sea-Dweller (blev lurad av det platta glaset). "Det är en jävla skillnad." "Ja, en jävla skillnad." "Jag får be så hemskt mycket om ursäkt." "Hehe, det är lugnt. Ska vi prata affärer nu." Mycket trevligt!

image.jpeg

Det hände igen!
Denna gång en SS SkyDiver. Uppmärksammade klockan på en kund. Denne tog av sig den direkt och tyckte jag skulle prova :)
Min Oris Aquis ligger i bakgrunden.

Det är som att alla klockintresserade är med i en hemlig klubb, utan att veta om det :wideyed:
Fantastiskt.

Tillbaka
Topp