• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Såg min frus Datejust som hon är så försiktig med och tar hand om så bra... Beställde en pouch till henne men den lär väl användas lika mycket som boxen:banghead:. Annars såg jag en läcker 116613LN på en äldre herre på Ica i Saltis (tror att det är den referensen på TT Subben)
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Såg min frus Datejust som hon är så försiktig med och tar hand om så bra... Beställde en pouch till henne men den lär väl användas lika mycket som boxen:banghead:. Annars såg jag en läcker 116613LN på en äldre herre på Ica i Saltis (tror att det är den referensen på TT Subben)
image.jpeg
Glad att frugan bara använder terroristklockor! Dom ser sprängda ut efter 6 månader!
 
Lite annorlunda inlägg...
Lite parfymvarning på denna! I morgon ska jag åka till Forshaga och åtminstone spana in en riktigt clean och läcker Georg Jensen- klocka! Återkommer med bild(er).
 
I dag har jag ättit middag med idel klockintresserade men att fota vore enbart pinsamt. Min Breitling Chrono Cockpit, frugans Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph, en Rolex 16613LB, en Rolex Datejust tvåtons och en Breitling Chronomat tvåtons.
 
Bra dag idag för mig. Det började med en Omega SMP (GMT eller Chrono, hann tyvärr inte se urtavlan särskilt bra) inne på Subway, sedan en svart keramisk SMP utanför och till sist en Planet Ocean med orange vridring framför mig i rulltrappan.

Utöver det en Casio LCD, annars mest parfymklockor.
 
Speedy ,99% säker att det var en Reduced, på snubben i kassan på systembolaget Odenplan :) Inte sett den "på riktigt" såg mindre ut an vad jag trott!
 
Såg en Rolex Day-date i guld med guldlänk på en gubbe på systemet. Han köpte två flaskor O.P. Andersson och såg väldigt nöjd ut med livet.

Så. Nu har man alltså blivit en sån som stirrar på folks handleder så fort blicken fastnar vid nåt intressant. :bag:
 
Såg en Rolex Day-date i guld med guldlänk på en gubbe på systemet. Han köpte två flaskor O.P. Andersson och såg väldigt nöjd ut med livet.

Så. Nu har man alltså blivit en sån som stirrar på folks handleder så fort blicken fastnar vid nåt intressant. :bag:
Japp! Fördelen är, hoppas jag, att det troligtvis inte kan anses som trakasserier att titta på handleder!:)
 
Två stycken 1601 på varsin äldre man. Otroligt snygga klockor. Den ena berömde jag, mannen blev lite obekväm men svarade att han burit den i 30år. Ska införskaffa mig en och bära den i 30år jag med.
 
Såg och kommenterade en gammal (-81) Richo på länk på pizzeria Edessa i Örebro. Kommenterade klockan och ägaren blev riktigt glad!
 
Har sedan jag gått tillbaka jobbet sett ett par klockor. Som trogen klocknörd frågar man eller kommenterar om någon har en schysst klocka. Men i mesta dels av fallen är det rena kopior vilket de glatt berättar om. En äldre man i 70 års åldern hade en fakead daytona som han sade stolt var en sådan där bra kopia för 3000 ingen skitkopia för 250:banghead:
 
Det är ju alltid nyttigt att resa om man vill se klockor.
Hamnade bland en massa kryssningsresenärer på flighten till London igår och hann med att se en Batman och en helguld DJ vid gaten och sen en twotone Daytona med vit tavla på den till synes extremt uttråkade (och tråkiga) tjejen bredvid mig på flyget.
 
Såg en trevlig Daytona på uteserveringen vid Sturegallerian vid 16.15 i fredags . Kändessom om det kunde finnas ks-koppling. Borde ha skrivit tidigare...
 
Någon vit AP på lilla kaffestället som korsar Norrlandsgatan
Kommer inte ihåg namnet men de har börjat ta kort nu :)
 
Tillbaka
Topp