• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Såg vad jag antar va en äkta AP ROC medans jag drack en kaffelemonade som va satans god. Såg rätt schyst ut faktiskt :)
26320OR.OO.D002CR.01%20UP%20Lg.jpg
 
Jag befinner mig på den franska rivieran, närmare bestämt i Cannes.

Jag har aldrig sett så många "lyxklockor" någonstans tidigare, inte ens i Dubai.

Varannan människa här verkar ha en sportrolle på armen, sen har jag sett en del AP, massa Hublots och två lite ovanligare modeller som jag dessvärre inte kan namnet på. En var en AP i guld, inte nån av dom vanliga ROO modellerna utan någon som förmodligen inte är så vanlig. Han hade ett gummiband på den och bar för övrigt en vit Stone Island piké.:p
Sen såg jag också en Hublot som inte var en vanlig Big Bang utan även den såg rätt speciell ut. Satt på en stenrik ryss i ~50årsåldern som var och handlade parfymer med sin ~25åriga flickvän:D

Var på en pizzeria i Monaco häromdagen och där hade servitören en nyare datejust på sig. Jag kommenterade den och han skrattade bara lite förvånat men sa inget mer om det.o_O

Just det! På hotellet Carltons restsurangmenyer har dom Hublotreklam på baksidan:D

Nu ska jag försöka ta reda på vad det var för AP och Hublot jag såg... later dudes!
 
Hann kolla lite på slutet av Viktoriadirandet. Rena Rolexträffen! Den dom visade sin Rolle bäst var Charlotte Perelli nån DJ variant tror jag!
 
Sent i går kväll kom grannarna på våningen ovanför hem. Ett äldre par (han är 93 och hon 86!) deras döttrar var med, troligtvis pensionsmässiga! Den ena av dessa har en guldguld Daytona med pärlemotavla, galet läcker!
 
Inte idag dock men i lördags så såg jag en platina daytona på Johns place i varberg. Någon här kanske?
 
Såg min frus Datejust som hon är så försiktig med och tar hand om så bra... Beställde en pouch till henne men den lär väl användas lika mycket som boxen:banghead:. Annars såg jag en läcker 116613LN på en äldre herre på Ica i Saltis (tror att det är den referensen på TT Subben)
image.jpeg

Undrar vad den vanligaste klockan är vid champagnebaren inne i ica saltis...

Det brukar finnas mycket tittgodis på Ica Saltis. Jag har bl.a. spotat en Patek för en ganska bra bit över miljonen där;)
 
Helgulds sub med svart tavla på stekare i 60 års åldern, på Marstrands krog.
Ett hett tips för bra klockspotting är flygplatser! Ser alltid fina klockor när jag är där, ju mer internationell desto bättre :)
 
Tillbaka
Topp