• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Tog en fika i husbilen i Avesta, vid dalahästen, stannade en PT-Cruiser cab framför oss. Kvinnan som steg ur bilen hade en Daytona. Omöjligt att säga om det var fake eller äkta!
 
Diverse parfymklockor på tåget.. Men en sticker ut. En Omega seamaster 300 med svart tavla som sitter på en proper äldre herre :) kan dock ej utröna om det är Quartz eller Automat :(
 
Astrid Lindgrens värld igår en mycket mycket fin Omega Speedmaster från 60 talet med orginallänk på en danskdjävel, IWC fliegerchronograf 3777 också en dansk. Rolex ceramisk seadweller ,42 mm Explorer 2 vit. Ev en VC och någon Breitling.
Idag på solliden två submariner 16610 och 14060. Helt ok första semesterveckan.
 
Vilken klockspottardag! Patek Philippe Nautilus med alla tänkbara komplikationer kom in i mitt synfält. Jag berömde denna över disken i butiken jag jobbar i. "Ja, den är trevlig" svarade han. Trevlig va den, minst sagt. Jag hoppas så att de inte va fake..
5712-1a-patek-philippe-nautilus-moonphase-steel.jpg
 
Skymtade en rödsub på Nato på en kaffebar i centrala Malmö på lunchen. Vet inte varför jag inte kommenterade den. Det måste nästan vara någon som hänger här.
 
Jobbar extra på skobutik vid sidan av studier så får ofta se fina klockor, men idag kom dröm klockan på besök! Royal oak, var nästan så jag bad honom ta av och låta mig pröva. Men det fick räcka med ett par nya skor och en komplimang från mitt håll
 
Såg en GMT-C 116710ln på lunchen. Inget utöver det vanliga precis men en trevlig klocka är det allt. :)
 
Såg en 116618LN utanför systemet på en stekargubbe och en DJ i kön på samma systembolag.
 
Senast ändrad:
Noterade att en kille, ca 17 år gammal i kassan på den lokala spelbutiken hade en hulk på handleden. Gav honom en komplimang och frågade om jag fick kolla på den. Han säger då att den är fake... och sträcker fram den. Skrämmande hur bra kopior det finns måste jag säga. Besvikelsen var total.
 
Har ju varit på kattutställning i Trondheim i helgen, jösses vad med pengar det finns i vårat grannland! Men den första klockan jag såg var en svenska med en Breitling Colt Oceane 32mm. Spottade sedan en guldsub och en ståldaytona. Såg även en tokfeik Nautilus, svensk tyvärr. En bekant från Schweiz hade denna klocka från Biegert & Funk
image.jpg
Kan inte låta bli att tycka att den är cool!
Åt middag på Scandic Hell innan vi for till Sverige, där dök det upp en stålsub och en DJ. kunde sen inte låta bli att Fora denna rollup!
image.jpg
 
Är i Berlin och har sett en hel del roligt. En sak jag lagt märke till är att Breitling är extremt populärt hos vad jag lite fördomsfullt antar är medelklassen. :angel:
Mycket DJ och Explorer också, inte sett en enda Sub dock, konstigt nog..
 
Igår på fotbollskväll hos en polare fick jag sällskap av en 116710BLNR, en 116613LB och en Speedmaster Reduced :)

Påväg hem från jobbet idag fick jag syn på en Speedmaster MK2.
 
Tillbaka
Topp