• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Anatta

Panerai
2-Faktor
image.jpeg

Den här fick jag prova av en kund!
Trevligt :)
 

tissoter

Audemars
Haha, måste dela med mig av en rolig anekdot :) en ytligt bekant till mig började snacka om "fina" klockor och berättade att han och hans kompis hade besökt en finare klockbutik för ett tag sedan.

Han poängterade verkligen att han sportade en äkta fin klocka vid tillfället, gissa märket?
....mycket känd italiensk designer som gör fruktansvärt snygga kostymer men mindre snygga klockor :)

Preferenserna är lite olika om vad som är fint!
 
Haha, måste dela med mig av en rolig anekdot :) en ytligt bekant till mig började snacka om "fina" klockor och berättade att han och hans kompis hade besökt en finare klockbutik för ett tag sedan.

Han poängterade verkligen att han sportade en äkta fin klocka vid tillfället, gissa märket?
....mycket känd italiensk designer som gör fruktansvärt snygga kostymer men mindre snygga klockor :)

Preferenserna är lite olika om vad som är fint!
Armani? :banghead:
 
Är ju inget fel på en välsydd Armanikostym, men en klocka..? Känner inte det minsta behov av att ens prova en och än mindre kalla den för äkta och fin :) och vilka "finare" klockbutiker säljer sådana tingestar?
 

Julle

Omega
Var på Solid Fitness Challenge (crossfittävling) idag. På såna event med mycket träningsmänniskor kan man tänka sig att det mest är Garmin och diverse pulsklockor på handlederna men såg faktiskt mycket fint! Blå Oris Aquis, en speedy och 16610 bland andra. :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Wwatches

Breitling
Spottade 6-8 Subar på Gröna Lund igår, även en PO Chrono med orange bezel. Och såklart en massa DW, Gant och Armani på jättetuffta kids. Är subbarna så här vanliga "där ute" eller är det mycket kopior man ser? Svårt att avgöra när man bara ser de som hastigast.
Rädd för att en del av dem tyvärr är fake. Förhoppnings är de flesta genuina dock!:)
 

emilarne

Cartier
Haffade en snubbe som hade en GS high beat på armen (noll koll på ref). Han hade ingen koll direkt på klockan utan hade frågat efter den bästa kvaliten och bästa tidshållningen och blivit rekommenderad den modellen (han hade frågat och köpt på fältöversten) inte varje dag man ser sådana dinkor på allmänhetens armar.
 

snare 2

Breitling
2-Faktor
Jag är på möte i Norge och sett en massa trevlig klockor på både kollegor och leverantörer.

En Daytona på en fager dam. En DD även den på på en kvinna. En Nomos. En väldigt massa Omega smp:D och mängder med parfymur från DW, CK, MK plus en massa odentifierat:happyhappy:
 

Oniel

Panerai
Detta var visserligen i lördags då jag går fram till en gammal vän och börjar prata med honom. Bredvid honom står en kompis till min vän som jag hälsar på. Direkt ser jag att han har en panna på armen vilket jag direkt påpekar. Var på personen i fråga frågar om jag vill testa den. Trevligt klocksnack på krogen i Jönköping är inget man stöter på ofta varav detta blev extra trevligt :)
 
Topp