Oniel
Silver
"Men antar att rolex sub är lika vanligt som en volvo v70". Det är möjligt att jag inte tänker och tolkar som andra, men som jag tänker, är det olika motiv bakom köp av Rolex och Volvo V70, men nu, några dagar senare så undrar jag om du inte tänker helt rätt här. Kanske är den gemensamma nämnaren att båda är tråkiga och trygga. Typiskt rädd svensk som gör som alla andra och inte vågar gå sin egna väg. Jag tänkte först att Rolex köper folk för att boosta sig själva och bli en i mängden av "luftiga" personer. De som är "kloka" och tänker rätt. En Volvo V70 köper, åtminstone den äldre generationen, för att inte sticka ut och gynna svensk bilindustri eftersom man alltid hade någon späkning eller bekant som fick sitt arbete därifrån. Lite boning arbetarkultur när det gäller inköpsvanor. Men nu undrar jag om en Rolex är den nya arbetarrörelsens symbol för likriktning som drivs av rädslan för att gå sin egen väg och undvika att vara ensam på sin egna beslutsväg. Jag känner att jag är otydlig och det är säkert så. Blev det ännu mer obegripligt?
Jag tror jag förstår hur du tänker?! Menar du att genom den ekonomisk utvecklingen så har den genene svensken fått mer pengar och nu då har råd med "lyxkonsumtion" och väljer att köpa en sub som folk med lite mer pengar i plånboken också köper istället för att gå sin egen väg och köpa en klocka med mindre egenkänningsfaktor utan blir bara en i mängden av alla? För medelklassen idag har råd med en sub om man prioriterar lite!
Är jag fel ute får du gärna fylla i och rätta mig!!