• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Tycker du har ganska obegåvad och osmaklig syn på det intresse vi här på forumet delar.
"Vi" ... Pluralis majestatis?

Så jag är själva motsatsen till svenska akademins "Snille och smak"?

Jag ligger just nu på fler st "gilla" än st inlägg, ett förhållande du själv inte uppnår. ... Just saying. Och då verkar ingen av oss posta i like-magneterna "dagens klocktråd" och "vad gör du och din klocka".

Vem som helst fattar väl att fattiga inte har råd med dyra klockor, och att de som har gott om pengar ofta väljer att inte köpa en dyr klocka. (+ den gråa massan i mitten) Ganska lite nytt i detta. Det jag vill lyfta är de prioriteringar många svenskar gör, de bränner enorma pengar på bilar, boende (nytt kök) och resor etc. Men klockan förblir lågprioriterad; detta är intressant ur många aspekter såsom nationalekonomi, sociologi etc, frågetsällningar som är allt annat än obegåvade och osmakliga.

"Vi" ... Pluralis majestatis?

Så jag är själva motsatsen till svenska akademins "Snille och smak"?

Jag ligger just nu på fler st "gilla" än st inlägg, ett förhållande du själv inte uppnår. ... Just saying. Och då verkar ingen av oss posta i like-magneterna "dagens klocktråd" och "vad gör du och din klocka".

Vem som helst fattar väl att fattiga inte har råd med dyra klockor, och att de som har gott om pengar ofta väljer att inte köpa en dyr klocka. (+ den gråa massan i mitten) Ganska lite nytt i detta. Det jag vill lyfta är de prioriteringar många svenskar gör, de bränner enorma pengar på bilar, boende (nytt kök) och resor etc. Men klockan förblir lågprioriterad; detta är intressant ur många aspekter såsom nationalekonomi, sociologi etc, frågetsällningar som är allt annat än obegåvade och osmakliga.
Satsar du på att framstå som ett svin eller har du bara dålig taktkänsla? Alla fina klockor är inte dyra, och personer med sämre ekonomi kan också köpa dyrare grejer ibland om de prioriterar. Att du börjar dra upp hur många likes du har visar bara hur dåliga argument du har för att backa upp ditt beteende.

Jag kan säga dig att bland fattiga är det rätt sällsynt med dyrare klockor som Rolex. Men så är det inte enligt dig alltså?
"Var en tur på arbetsförmedlingen idag, såg både en ALS och en FPJ!"
Eller? o_O
hqdefault.jpg

Hade också stått i kön dit om jag haft en FPJ.
I övrigt är det nog inte någon som kommer nappa på trollandet.

Satsar du på att framstå som ett svin eller har du bara dålig taktkänsla? Alla fina klockor är inte dyra, och personer med sämre ekonomi kan också köpa dyrare grejer ibland om de prioriterar. Att du börjar dra upp hur många likes du har visar bara hur dåliga argument du har för att backa upp ditt beteende.
Vilket beteende? 23-åringen skrev:
Delar inte din bild av att vad man bär på handleden speglar vilken klasstillhörighet man har.
Vilket jag påpekar inte är hela sanningen. Vad är svinigt i det?

Försök att få socialbidrag om du har en dyr klocka... Här handlar det inte om prioriteringar, möjligtvis kan man gömma undan den och fuska då. De enda som lever i villfarelsen att Sverige inte har stora skillnader i samhället är de i mitten som vill inbilla sig att "alla har det bra". De fattiga vet mer än väl att det finns skillnader.

Skulle vara kul att prata med en ensamstående mamma med typ tre barn, med en deadbeat pappa som inte stöttar eller betalar något. Säg till henne att hon kan köpa en Datejust om hon bara "prioriterade"! Jag tror hon skulle bli rätt sur... Kanske till och med förbannad...

Senast ändrad:
Kör själv inte Tinder då behovet inte finns, men är det vanligt att folk flashar produkter, som klockor, bilar, etc?
Mitt behov har ju nyligen dykt upp så det är lite nytt för mig. Sist jag var singel fanns det en ens.
Nu ser ju jag bara tjejerna och där är det extremt ovanligt. I detta fall så var det faktiskt från personens Insta så inte så hon direkt "flasha" med det. Men blir alltid glad när jag ser en dam med rolle. ☺

Mitt behov har ju nyligen dykt upp så det är lite nytt för mig. Sist jag var singel fanns det en ens.
Nu ser ju jag bara tjejerna och där är det extremt ovanligt. I detta fall så var det faktiskt från personens Insta så inte så hon direkt "flasha" med det. Men blir alltid glad när jag ser en dam med rolle. ☺
Ett av de starkaste korten idag för att få en partner är väl ett bra boende, tex centralt i Stockholm. Försöker folk framhäva detta på något sätt i datingdjungeln?

"OK han är inte så snygg, men snäll och han äger en trea i Vasastan", typ. Ja, så krass är verkligheten, även om många låtsas som att det inte är fallet.

Ett av de starkaste korten idag för att få en partner är väl ett bra boende, tex centralt i Stockholm. Försöker folk framhäva detta på något sätt i datingdjungeln?

"OK han är inte så snygg, men snäll och han äger en trea i Vasastan", typ. Ja, så krass är verkligheten, även om många låtsas som att det inte är fallet.

Ja det finns dom som flasha med sånt. Dock får man vad man visar på tinder, flashar du så får du sannolikt golddiggers eller dylikt :)

J

Ja det hjälper garanterat till. Men många tjejer skriver oxå att dom inte gillar flashande. ☺

Jag kom just hem från en semesterresa med familjen. På den omåttligt trista flygplatsen i Split, Kroatien lyckades jag på en kort stund få syn på en Kermit, en GMT-Master II Pepsi, två subbar (date och nodate) en datejust two-tone och en till i helguld (vill inte tro att det var en kopia).
Måste säga att pepsin väckte ett rejält ha-begär :hungry:

4 polare vid bordet som har klockor. En med en Certina DS 8 Chrono Moon Phase.
En med den största Garmin GPS klockan jag sett. En annan med Apple Watch. Och den sista med en Kompass som had skrytit om att han gjorde ett kap, när han köpte för 1000kr när den va nedsatt från 9000kr :banghead::banghead::banghead::banghead:
Haha hände mig exakt samma sak. Visade upp en bild på deras vidriga "diver" och då gick det nog upp för honom att det inte var en så bra deal som han först trodde :)

Vilket beteende? 23-åringen skrev:

Vilket jag påpekar inte är hela sanningen. Vad är svinigt i det?

Försök att få socialbidrag om du har en dyr klocka... Här handlar det inte om prioriteringar, möjligtvis kan man gömma undan den och fuska då. De enda som lever i villfarelsen att Sverige inte har stora skillnader i samhället är de i mitten som vill inbilla sig att "alla har det bra". De fattiga vet mer än väl att det finns skillnader.

Skulle vara kul att prata med en ensamstående mamma med typ tre barn, med en deadbeat pappa som inte stöttar eller betalar något. Säg till henne att hon kan köpa en Datejust om hon bara "prioriterade"! Jag tror hon skulle bli rätt sur... Kanske till och med förbannad...

Politikdags? Kom igen, alla vill inte ha en dyrare klocka och alla har inte råd det vet vi. Du behöver inte peka ut utsatta eller ge exempel på hur folk har det.

Fick ihop det till 8 Rolex Submariner under 2h på Nice flygplats! Lite blandade årgångar men nästan alla bars av norrbaggar...
Tidigare på stranden i Antibes såg jag en Yacht-master med vit tavla, och en svart Daytona (ej nya) på en 20-årig fransos.

Såg en hel del Rolex under 2 dagar i Nice men den som stack ut var en äldre herre med en helgulds Daytona på stranden. Såg honom dock aldrig gå i vattnet.

Jag kom just hem från en semesterresa med familjen. På den omåttligt trista flygplatsen i Split, Kroatien lyckades jag på en kort stund få syn på en Kermit, en GMT-Master II Pepsi, två subbar (date och nodate) en datejust two-tone och en till i helguld (vill inte tro att det var en kopia).
Måste säga att pepsin väckte ett rejält ha-begär :hungry:

Haha, skymtade också Pepsin & Hulken! Torsdag (29/6) (?)

Skymtade en likadan Sub-C som jag har (116610) i kassan, killen var innan mig och när jag skulle packa mina grejer i påsen så gick han. Men han såg även min klocka i svängen så vi nickade till varann och höjde klockorna!

Om du var killen i kassan & är medlem här så får du en Shout-out!:)

Killen som körde hemglassbilen hade en fin gammal omega dressare i guld när han sålde på mig ett paket hollywoodstrutar(Mycket goda!) förut.

På T-banan, precis när jag lyfter blicken från mobilen för att stiga av ser jag först en Sjöö-Sandström Chronolink, sen på vägen ut ur vagnen en Omega SMPc.

Står bredvid en snubbe i kön som sportar en speedmaster.
Edit: hans fru bar en DJ men jag kände att jag inte kunde med att fota henne om jag inte var beredd att gå där ifrån med gluggar i tandraden.

IMG_4178.JPG

Tillbaka
Topp