• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Seinfeld

Omega
En äldre herre som var kund hos oss och handlade av mig hade en 5711.
Jag= J
Kunden = K
J: Snygg klocka där!
K: Tack så mycket du! Det är inte alltid man får en komplimang för den.
K: Vet du vad en sån kostar?
J: Ja runt 275-300k efter man väntat ett x antal år på sin tur.
K: Se där! Du kunde mycket. Jag betalade 90k för den på den tiden.
K: Du är den andra personen som kommenterat min klocka och vetat vad det är modell. Och personen innan dig var urmakare!
J: =)
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
IMG_5850.PNG

Fick denna skickad till mig, inte något man ser varje dag direkt.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
En äldre herre som var kund hos oss och handlade av mig hade en 5711.
Jag= J
Kunden = K
J: Snygg klocka där!
K: Tack så mycket du! Det är inte alltid man får en komplimang för den.
K: Vet du vad en sån kostar?
J: Ja runt 275-300k efter man väntat ett x antal år på sin tur.
K: Se där! Du kunde mycket. Jag betalade 90k för den på den tiden.
K: Du är den andra personen som kommenterat min klocka och vetat vad det är modell. Och personen innan dig var urmakare!
J: =)
Haha. Vad skitnödigt det lät.
"Vet du vad en sån kostar?"
 

mking123

Breitling
Spottar en del på arbetsplatsen.

Hittils idag: Den klassiska Rolex Submariner Date svart urtavla och en Omega Seamaster av äldre herrmodell med ett blått Nato-band på en äldre dam :)

Kul när man jobbar som bilförsäljare. Vissa kommer in och köper en bil för 350.000kr kontant med t.ex. en Gant klocka runt armen och sedan kan det komma någon och köpa en bil för 100.000kr med en Rolex runt armen. Då blir jag alltid fundersam om klockan är äkta men alla har ju olika prioriteringar så man kan inte döma någon efter de :D
 

Zalath

Panerai
Spottar en del på arbetsplatsen.

Hittils idag: Den klassiska Rolex Submariner Date svart urtavla och en Omega Seamaster av äldre herrmodell med ett blått Nato-band på en äldre dam :)

Kul när man jobbar som bilförsäljare. Vissa kommer in och köper en bil för 350.000kr kontant med t.ex. en Gant klocka runt armen och sedan kan det komma någon och köpa en bil för 100.000kr med en Rolex runt armen. Då blir jag alltid fundersam om klockan är äkta men alla har ju olika prioriteringar så man kan inte döma någon efter de :D
Äldre dam med SM på nato, det måste ändå vara lite ovanligt! :)
 

Oniel

Panerai
Träffade en gammal barndomsvän igår och det visade sig att han hade en omega seamaster. Senare på kvällen träffar vi på en kompis till honom som bar en g/s datejust. Alltid kul att prata klockor och dricka lite öl :)
 

Belfort

Omega
Såg en kvinna i torsdags på NK i Stockholm som bar en helguld datejust, den var enkel att upptäcka då hon bar kortärmad klänning.
På morgonpromenaden såg jag en submariner, en sea-dweller och sedan när jag beställde kaffe hade kunden bredvid mig en vanlig datejust.
 

Kugghjul

Panerai
Spottar en del på arbetsplatsen.

Hittils idag: Den klassiska Rolex Submariner Date svart urtavla och en Omega Seamaster av äldre herrmodell med ett blått Nato-band på en äldre dam :)

Kul när man jobbar som bilförsäljare. Vissa kommer in och köper en bil för 350.000kr kontant med t.ex. en Gant klocka runt armen och sedan kan det komma någon och köpa en bil för 100.000kr med en Rolex runt armen. Då blir jag alltid fundersam om klockan är äkta men alla har ju olika prioriteringar så man kan inte döma någon efter de :D
Bilar är ju rätt kass som investering, en beg Rolex är relativt värdestabil.

Kanske var Rolex-bäraren rikare än Gant nissen?

100 000 kr får man en rätt bra begagnad bil för.

Man kan inte döma folk efter deras bil, även om det är rätt kul!

Bland de jag känner, så självklart har oftast de med mer pengar finare bilar än de med lite pengar. Men när de är förbi någon sorts övremedelklasströskel, och inte har något kvar att bevisa med "enkla" medel, då är det nästan så att de har sämre bilar desto mer pengar de har.

Däremot skall ju du som bilförsäljare inte direkt bedöma nettoförmögenhet, utan sannolikhet att de kommer spendera stora pengar på en bil. Och då måste ju drömkunden vara någon som har mycket kvar att bevisa, som grabbarna nedan! :)
Stekare468.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
På ett utomhusbad mitt i fjällen på Island (varm källa) var det en tysk m en GMTc. Fick en känsla av att den var falsk.
En äldre herre (italienare?) körde sub och hans fru en DJ. Kul med lite fint i badet.
 

Sammeh

Cartier
Var en sväng i Köpenhamn idag och jag måste säga att jag är imponerad. Såg sportrollar mer eller mindre över allt i alla dess modeller och referenser. Flertalet APs, Patek mm. skymtades också, helt klart fler fina klockor där än i Sverige..
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Såg en norrman med en ap 15400 på planet oslo-köpenhamn i fredags. Framme på kastrup kunde jag konstatera att hans vän körde en tudor bb med stålbezel. Nog lite seriöst intresserade. Kul.
 
Topp