• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle som vanligt bli en alldeles för lång lista om jag skulle skriva ut alla så jag postar en bild...
IMG_0519.JPG
 

Kugghjul

Panerai
Såg Filip Tysander i en Bentley Bentayga vid Gärdet idag, inte helt oväntat med en Daniel Wellington på armen :)
Hur många rullar det i Stockholm? Jag har sett 2 olika i Sverige, varav en var en blond 30-åring på Östermalm, tänkte dock inte på att det kunde vara FT.

7 RR och 18 Bentayga sålda 2017 tom juli i Sverige.
http://www.bilsweden.se/

Största nackdelen med att vara FT är väl att man "måste" sporta en DW?

Vet inte vilket som var mest smaklöst, bilen eller klockan :confused:.
Tveklöst bilen. Klockan är ju ok för vad den är.
 

Belfort

Omega
sKeLHlx.jpg

Fick för mig att ta en spionbild (har ju läst Tom Clancy-böcker hela sommaren...) idag.
Såg en Rolex 116655 och någon AP ROO på samma gång. Rollen syns tyvärr knappt, det var väldigt svårt att få till en bild där båda syntes bra samtidigt.
Att du agerar James Bond med en spionbild är givet kul! Mer spionbilder, men tänk på att pixla ansikten eller annat som skulle kunna påverka individens säkerhet på ett negativt sätt.
 

Buffi

Panerai
En VP på företaget är på besök från USA idag.
Han tyckte att det var kul att jag kände igen hans Calibre de Cartier Diver, som han tydligen fått av sin fru.
Fin klocka!
 

Pistol_Pete

Panerai
Spanade lite vintage i Lissabon i dag.
Försökte övertala frugan att hon behövde den här as-snygga Celinin men hon gillar inte gul-guld så det blev ingen affär.
IMG_6254.JPG
 

ursula

Omega
Inte idag egentligen men igår satt jag bredvid en kvinna med en Rolex Datejust med riktigt snyggt tvåtonslänk, syntes dock ganska fort att den var gjord i plast så det var en besvikelse i slutändan! ;)
Nu ska jag titta på min nya Tudor!
 

Tapiren

Cartier
Såg en Mercedes 560 SL i trafiken igår, ägaren bar en Datejust stål/guld, någon här? Vill minnas att jag sett en sådan bil i någon annan tråd...? Datejust stål/guld måste ju vara den ultimata klockan till en Mercedes SL från 80-talet.

Visst blir man extra glad när man ser en likadan klocka som man själv bär? Bra tillfälle att studera "hur den bärs" på ett naturligt sätt.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Träffade en tüsk igår som hade någon modern Rolex i rosé-TT och med slät "lite rund" glasring.
Finns det? Han hade i övrigt en framtoning som inte gav några fake-vibbar.

Edit: 116201
 
Senast ändrad:

BrianFallon

KS Explorers Club
Jag såg Magnus Hedberg(lyxfällan) på ICA, han hade sin Bratte på sig. Ref har jag inte koll på(möjligtvis en Colt). Den satt otroligt löst, inte snyggt alls.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Smuttade blicken i en tvåtons GMT-II på lägenhetsförmedlaren i Nederländerna. Dennes lillebror på 16 bagare styrde bilradion med en DD i rosé och brun tavla med romerska index. Blev både glad och förbannat avundsjuk samtidigt :D
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Såg en man ca 50 år på en gelateria i Cannes, fick känslan av att han var ägaren. Han bar en AP 15400 (eller liknande) i roseguld, med roseguldslänk, och två Cartier love bracelets, ena i gulguld och det andra i roseguld. Han hade även yeezys, dom svarta med det beiga strecket på sidan. :cigar:
 

Bally

Cartier
Mycket bra dag vad gäller klockor idag, Ferrari event på knutstorp idag:
Hulk
Gulgulds AP ROC på länk med vit tavla
PP nautilus roseguld på länk
Hublot classic fusion i rose guld
AP ROO med vit tavla

Såg Per Gessle också med vad jag tror var en Panerai men kan inte svära på det.

Mycket annat smått och gott men dessa jag såg och minns bäst.
 
Topp