• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det var ju igår.. men jag var på 40-årsfest och det var först stendött på klockfronten. Nån g-shock, annars idel parfymklockor. Sen dök det upp ett par där mannen bar en AP kronograf. Jag tror det var en 26320ST. Hans fru bar en datejust 31mm el dyl, men jag pallade inte att stirra tillräckligt länge eller fråga ut dem :)
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Var i Rom igår så såg en del rolex; gmt c, daydate 2, datejust 2, vit daytona och nya airking. Måste nog säga att airkingen och dj2an var fetast. Är jag den enda som aldrig lyckas se nån submariner?
 

aneki

Omega
Brukar se Explorer 2, Hublot BB och en IWC Aquatimer till vardags. På tunnelbanan har jag på sistone spottat en Nomos Ahoi med blå tavla. Tyvärr hade jag inte min vita på mig, så ville inte starta en konversation. Såg en AP RO slim i TT med. Den är nog rarest på tuben hittils.

I övrigt ser man subbar över halva Stureplan.
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Inte idag dock men igår...
Kassören på en mack 10-15 min norr om stan bar en U1 SDR på rött gummi. Jag kommenterade klockan och han sken upp lite och sa att det inte var många som kände igen den. Blev tyvärr inget längre surr då det var kö bakom mig.. Klocksnackare?
 

TTTomas

Omega
2-Faktor
Igår fanboy-attackerade jag en stackars kille i hissen på väg till jobbet för att få en bild på hans Grand Seiko. Detta efter att snubben med en Speedmaster Reduced (elleeer?) klivit av.
Senare under dagen hade mannen i kassan på Ö&B en Sjöö Sandström World Timer.
En bra dag helt enkelt!
 

aneki

Omega
Igår fanboy-attackerade jag en stackars kille i hissen på väg till jobbet för att få en bild på hans Grand Seiko. Detta efter att snubben med en Speedmaster Reduced (elleeer?) klivit av.
Senare under dagen hade mannen i kassan på Ö&B en Sjöö Sandström World Timer.
En bra dag helt enkelt!

Man får helt klart attackera GS-bärare. Har man en GS är man ju helt klart klocknörd. Har nog aldrig stött på en GS-bärare utan intresse.
 

M-BA

Cartier
Omega speedmaster
 

Bilagor

  • IMG_1157.JPG
    IMG_1157.JPG
    177.1 KB · Visningar: 77

larmar

Cartier
2-Faktor
Igår fanboy-attackerade jag en stackars kille i hissen på väg till jobbet för att få en bild på hans Grand Seiko. Detta efter att snubben med en Speedmaster Reduced (elleeer?) klivit av.
Senare under dagen hade mannen i kassan på Ö&B en Sjöö Sandström World Timer.
En bra dag helt enkelt!
Styr upp en Hiss-GTG, jag kommer!!
 

Belfort

Omega
Igår fanboy-attackerade jag en stackars kille i hissen på väg till jobbet för att få en bild på hans Grand Seiko. Detta efter att snubben med en Speedmaster Reduced (elleeer?) klivit av.
Senare under dagen hade mannen i kassan på Ö&B en Sjöö Sandström World Timer.
En bra dag helt enkelt!
Var han djupt klockintresserad som hade en GS?
 

Tampa_blord

Panerai
Inte idag dock men igår...
Kassören på en mack 10-15 min norr om stan bar en U1 SDR på rött gummi. Jag kommenterade klockan och han sken upp lite och sa att det inte var många som kände igen den. Blev tyvärr inget längre surr då det var kö bakom mig.. Klocksnackare?

Ah, vet vilken mack du menar :) Hans kollega brukar ha en två tons speedy :)
 
Topp