• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

mmh

Panerai
2-Faktor
Flög från Helsingfors till Göteborg på möte idag och såg en SubC i loungen, en seamaster och en tudor black bay (röd på läder) i flyget. Men på mötet blev det riktigt intressant. En italiensk herreman i 60 års åldern hade en grym Rolex Explorer 1016 som jag inte kunde sluta stirra på. Min 114270 bleknade i jämförelse.
 
thumbnail_IMG_20190501_135149.jpg
thumbnail_IMG_20190501_135200.jpg

Hej ,
Träffade två trevliga killar på från LA på Airport Link BKK, Det var far och son som mycket stolt visade
mej deras klockor. Den svarta var i ceramic med strössel och den andra i Guld enl herrarna.
Är det någon som vet var det är för klockor.
Trevlig dag Anders
 

M.U

Rolex
thumbnail_IMG_20190501_135149.jpg
thumbnail_IMG_20190501_135200.jpg

Hej ,
Träffade två trevliga killar på från LA på Airport Link BKK, Det var far och son som mycket stolt visade
mej deras klockor. Den svarta var i ceramic med strössel och den andra i Guld enl herrarna.
Är det någon som vet var det är för klockor.
Trevlig dag Anders
Vågar nog sticka ut hakan och säga att det varken är ceramiskt, guld eller strössel...
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20190602_162420.jpg

Såg på museum i Dresden denna replika av stadens operaklocka. För tiden innovativ "digital" visning av timme i vänster ruta, minuter i 5-minuter intervall i den högra.
Bonuspoäng för den som kan identifiera den moderna klockikon som har en estetisk hommage till Semperoperans 5-minuter-klocka.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Denna kom jag att tänka på.
A-Lange-Sohne-Zeitwerk-Date-148.038-SIHH-2019-5.jpg
Ja snyggt sett, märket är ju helt rätt och samma dna säkert! Och funktionsmässigt så ligger denna ju egentligen närmre originalet, men det A.L&S ursprungligen gjorde för att knyta an till historien var datumvisningen på Lange 1.
https://aviamost.ae/en/lange-1-marks-175th-year-5-minute-clock-semper-opera-house

A.Lange & Söhne har sponsrat den jäkligt snygga utställningen av gamla vetenskapliga mätinstrument i Dresden, allt från klockor till astronomiska redskap och avstånds och höjdmätningsinstrument. Väl värt ett besök.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ja snyggt sett, märket är ju helt rätt och samma dna säkert! Och funktionsmässigt så ligger denna ju egentligen närmre originalet, men det A.L&S ursprungligen gjorde för att knyta an till historien var datumvisningen på Lange 1.
https://aviamost.ae/en/lange-1-marks-175th-year-5-minute-clock-semper-opera-house

A.Lange & Söhne har sponsrat den jäkligt snygga utställningen av gamla vetenskapliga mätinstrument i Dresden, allt från klockor till astronomiska redskap och avstånds och höjdmätningsinstrument. Väl värt ett besök.
Haha jag tänkte först på datumvisningen på den men tänkte du efterfrågade en som visade timmar och minuter :D
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Såg en äldre herre på stan idag med en 1680 rödsub på ett lädernato. Jag kommenterade den och vi snackade lite om klockor. Han hade köpt den ny och använt den varje dag sedan dess. Rätt coolt måste jag säga! Vågade dock inte be om att få ta en bild på den då jag är lite feg:oops: Vintage sub är riktigt stiligt:)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Såg en äldre herre på stan idag med en 1680 rödsub på ett lädernato. Jag kommenterade den och vi snackade lite om klockor. Han hade köpt den ny och använt den varje dag sedan dess. Rätt coolt måste jag säga! Vågade dock inte be om att få ta en bild på den då jag är lite feg:oops: Vintage sub är riktigt stiligt:)
Alltid kul att höra om någon som köpt en klocka och sedan haft den i så många år. Riktigt coolt faktiskt.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag handlade lite på ICA Maxi och såg en herre med Pelagos på högerarmen och vad jag antar var någon slags träningsklocka på vänsterarmen. Jag tycker att det kan vara rätt ballt med dubbelpipigt men det är rätt sällan man ser det vilket gör det ganska iögonfallande.
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Såg tre herrar som drack öl tillsammans på Himmel Bar på Avenyn idag. Omega SMP, någon form av IWC Pilot-klocka, med sjukt snygg blå tavla och en Rolex Explorer II. :p
Kanske några forum-medlemmar? :happyhappy:
 
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
Inom loppet av tre minuter utspelade sig följande igår eftermiddag. Först i kön på Ica i ser jag en kille med riktigt möglig Omega från ~55 på nato, hela hans aura skrek KS. Utanför i kön till den ambulerande fästingbussen ser jag en man i medelåldern med en co-axial Speedmaster.

En bättre klockspanartorsdag alltså.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vadå för medvetenhet?
Att själva poängen med GMT var för att underlätta för piloter och flygvärdinnor som reste mellan olika tidszoner? Visserligen rätt onödigt vid inrikesflyg inom Sverige men det tyder väl kanske på att man åtminstone känner till historiken bakom klockan.

Eller så tyckte personen bara att det var en frän klocka/statussymbol... :D
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ett oräkneligt antal stålsubbar, någon AP, ett tiotal Seamasters. Smurfen jag spottade i gamla stan för tio minuter sen var dagens bästa spaning. Jag får nog åka till Sthlm lite oftare. Gick förbi Rob en kvart efter stängning tyvärr, så det får bli nästa gång.
 

PNM

Panerai
En svart sub och en swatch orangio. Båda på medelålders herrar. Swatchen var 10 ggr mer intressant.
 
Topp