• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

lofgreno

Audemars
Rangeman på tuben.
20190616_095800.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Segväntar på Splits flygplats... 4 Panerai inom fem meter, minst 5 subbar, vintage datejust med avslappnat häng på länken, gmt master, Oris Aquis. Mittemot sitter en gubbe som kör dubbelt, lite oklart vad men den ena har iaf månfas:D
 
J

Jimmy042

Guest
Såg en Tag Heuer Monaco alternativt en Certina DS Podium Square på Burger King, fyrkantigt är kungligt!
 

Flippy

Breitling
Var på evenemang i Köpenhamn i helgen. Efter att ha tappat min plånbok på tåget så satt jag i kafeterian och jagade banker etc. Livet kändes sådär. Ser sedan att killen vid bordet framför mig lutar sig bakåt med händerna knäppta bakom huvudet. På handleden sitter en fin Sub och livet känns helt plötsligt mycket bättre. Senare framåt kvällen ser jag ytterligare en Sub på en metron och ännu en på en servitör på restaurangen vi besökte. En lyckad dag till slut!
 
  • Like
Reactions: F32

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Passerade Stureplan idag så har fått min dagliga dos av Submariners. Men har även sätt lite annat kul, bland annat ett flertal Seamaster Planet Ocean, Rolex Explorer 1, Rolex GMT, Tag Heuer Aquaracer med fler.
 

Ninen79

Audemars
En massa stålsubar inne i stan (Stockholm) i helgen! Det fick mig att skämmas med min stålsub som jag hade på handleden.

Nej, fan nu ska jag sälja av allt Rolex! Känner mig mer värdig av att bära en Seiko!
Tack och hejdå Rolex!

F0C99C2E-0EBF-4FCC-80EB-2C48C51FD129.jpeg

6E63D110-5282-4D6F-80B7-A9B2EABA7C7C.jpeg
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Var på evenemang i Köpenhamn i helgen. Efter att ha tappat min plånbok på tåget så satt jag i kafeterian och jagade banker etc. Livet kändes sådär. Ser sedan att killen vid bordet framför mig lutar sig bakåt med händerna knäppta bakom huvudet. På handleden sitter en fin Sub och livet känns helt plötsligt mycket bättre. Senare framåt kvällen ser jag ytterligare en Sub på en metron och ännu en på en servitör på restaurangen vi besökte. En lyckad dag till slut!
Lätt livet måste vara om synen av en stålsub gör dagen bättre.
 

AndersK

Breitling
flög in från zurich till göteborg häromdagen och jäklar vilken parad av klockor det va! först en Nautilus 5711, två daytonas, en solid gold submariner m.m. bor i santiago annars och har knappt sett en sub under mina två år där, så trippen in till sverige började kul! jäkla gott att vara tillbaka :)
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Tyckte mig se en Smurf men var inte bekväm i att stirra så nära för bekräftelse.


Såg i mitt tycke alldeles för stor ut för mig så där sparade jag en slant. :)
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Som boende i mindre stad ut mot västkusten får man sällan se finare klockor. Såg en panna på Max härom dagen, annars bara sett någon enstaka Rolex OP, DJ, sub och Omega PO (bokstavligt talat en av varje) i närliggande större köpcentra de senaste år åren. Man tittar ju utan att tänka på det. Hoppas på att få se en ökad frekvens av trevliga ur i framtiden!
 

M.B.

Cartier
Sitting in my first ever Swedish wedding at the operakällaren in Stockholm.
Many fine watches, however......
They sat me through 6 hours of speeches and small talk next to a guy wearing THE most fake, fakest FAKE skydweller "18k" I ever saw.



Applaud to me, for surviving both my first 6-hour-speech Swedish wedding, and keeping assembled enough not to burn this dude....
 

F32

Panerai
2-Faktor
Igår men jag kör. På lunchen en Sjöö Sandström och en Omega PO. På jobbet en kollegas Rolex Date och en annans Luminor som jag prövade. Ett riktigt bojsänke och alldeles för stor men jag har surfat efter Panerai till mig själv sen dess.
CFAC931A-1535-429F-A71E-94D12835F7C7.jpeg
 

dicken

Omega
2-Faktor
Åkt Vaxholmsbåt och sett iaf 3 Seamasters (den trista varianten), Seiko 007, en blå Datejust och vad jag tror var en Omega Bullhead.
På vägen hem hann jag se en Tudor BB och ytterligare en 007:a.
:)
 

Ekberget

Cartier
....Och såklart så trampar man någon på tårna :dead:
Pratar vi Seamaster så är exempelvis Planet ocean och Aqua Terra två modeller jag gillar väldigt mycket.
Absolut inte. Blev bara nyfiken. Fattade det som du hade några favoritmodeller av seamaster. Själv gillar jag dem med svärdvisare och stålinlägg på bezel bäst. Har svårt för all typ av skeleton. Och länken är ju ingen favvo heller.
Edit. Måste ju visa!
 
Topp