• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Känns mer vanligt förekommande nu för tiden att ungdomar sommarjobbar och köper en väska eller klocka för hela slanten, snarare än bosparar.

Förra sommaren köpte flera av våra sommarungdomar väskor för 20-25.000kr. Mer än de tjänat på hela sommaren, men en väska i den prisklassen är tydligen helt naturligt.

Finns ju något fint med att jobba hårt en sommar och köpa det man verkligen vill ha, oavsett cykel, handväska, klocka eller vad det nu kan vara. Köpte en gitarrförstärkare efter att ha slavat på ett sommarjobb när jag var 16 :cigar:

Jajamen, skippar man den biten så är det inte så himla svårt att fixa någon schysst klocka eller kanske en fet första bil. Lev medans man kan liksom ;) Sen kommer allt ansvar och då blir det svårare.
Amen precis. Älskar att se stoltheten i ”den här har jag degat själv” som de radierar efter att första bonusen tickat in på kontot. Och håller en fet klocka dem från bira och dumheter* har jag svårt att se problemet öht.

*Om jag skulle räkna ihop alla pengar jag lade på taskig pilsner och stökiga taxiresor i åldrarna 18-22 skulle jag också ha en 6-siffrig GMT. Lätt.

Nej, jag kanske har fel men det känns som att det inte motsvarar den image som de vill åstadkomma. Åka buss- top notch? Jämför privatchafför mot kollektivt. Jag hade iofs också valt icke-kollektivt om jag kunnat- då hade man åkt på färre förkylningar.
Inget konstigt fenomen alls. Varför skulle det vara en prestigeförlust att åka buss? Om jag tolkar din blinkning rätt. Alltså, sitter du på bussen är det ju ett ypperligt tillfälle att visa andra rikemansbarn vad du har köpt eller fått. :)

Amen precis. Älskar att se stoltheten i ”den här har jag degat själv” som de radierar efter att första bonusen tickat in på kontot. Och håller en fet klocka dem från bira och dumheter* har jag svårt att se problemet öht.

*Om jag skulle räkna ihop alla pengar jag lade på taskig pilsner och stökiga taxiresor i åldrarna 18-22 skulle jag också ha en 6-siffrig GMT. Lätt.
Haha, +1 på taskig bärs, stökiga taxiresor och kaffe under mina år som student (gymnasie + universitet) så har vi säkert 2 GMT's :D:arghh:

I mitt fall hade man nog fan kunnat kasta in en daytona oxå när man ändå är i farten:D

Hela Rolex produktkatalog är representerad på restaurangerna i Mölle. Såg nyss en fin Pepsi. Stockholmarna har intagit staden för sommaren.

P.s Ja det stämmer, jag är bara avundsjuk. Och stockholmare :)

Satt på ett plan idag fyllt med svenska turister med lite allt möjligt på handlederna. En Subc, en DJ, 2 PO, 3 Seamaster och en Panerai (dålig på ref).

Igår blev jag bjuden på fika av den gamla djurgårdaren Tommy Mörth, som antingen hade en Seamster GMT eller en Aquaracer. Den klädde honom riktigt bra, trevligt!

Imorse såg jag en 60-ish man på bussen med en 007:a på svart nato. Jag vet inte varför, men det gör mig lite glad att se "vanliga" personer köra nato och inte bara ha något generiskt gummi som följer med klockan :)

Igår blev jag bjuden på fika av den gamla djurgårdaren Tommy Mörth, som antingen hade en Seamster GMT eller en Aquaracer. Den klädde honom riktigt bra, trevligt!

Imorse såg jag en 60-ish man på bussen med en 007:a på svart nato. Jag vet inte varför, men det gör mig lite glad att se "vanliga" personer köra nato och inte bara ha något generiskt gummi som följer med klockan :)
SKX007 och 009 är rent generellt sådana klockor jag blir glad av att se ute på vift, jäkla coola klockor för pengarna.

A3688F84-4F25-440D-B224-4EC8B58FB0F4.jpeg

På besök i kungliga huvudstaden och har sett två Brattar, en Luminor, en DJ och en Pepsi. Skall ju vara en hel del subbar här men har inte sett en ännu. Mycket långärmat pga vädret så det är inte så lätt att se.

En äldre Sub date med lughål sågs idag på Kustcharken en mil från Smögen. Very najs!

• Like
Reactions: F32
Såg en härlig gammal tvåtons-DJ på handleden till en äldre herre. Funkar rätt bra, när de är sådär härligt slitna. :)

• Like
Reactions: F32
Var på lite ledighet i Stockholm i helgen där det var ganska många fina klockor som syntes. Ap ro, gs sub, Rolex pepsi och jag tror även jag såg en pp men osäker.

På Kolmården är det Applewatch, DW, Garmin och Rolex.. gäsp.

Såg faktiskt en äldre herre med en krispig äldre GMT, det var trevligt.

Även jag besökte igår Kolmården med min familj. Det första jag ser, redan vid entrén, var en Rolex sea-dweller (126600) med ett svart gummi. Sen över ett dussin olika g-shocks under dagen. I övrigt noterade jag dessvärre inget intressant.

Även jag besökte igår Kolmården med min familj. Det första jag ser, redan vid entrén, var en Rolex sea-dweller (126600) med ett svart gummi. Sen över ett dussin olika g-shocks under dagen. I övrigt noterade jag dessvärre inget intressant.
Det var så sjukt mycket folk, annars kanske du hade noterat en viss GS kronograf som bröt hegemonin. :)

Det var så sjukt mycket folk, annars kanske du hade noterat en viss GS kronograf som bröt hegemonin. :)
FAN! Den hade jag velat sett. Jo igår var det sinnes med folk! Men det var värre sist jag var där. Då var båda parkeringarna i princip fulla. För att inte tala om i påskas med det fina vädret! En fördel med mängden människor är att man, nästan, alltid ser nåt intressant ur när man är där. Ofta i någon kö hos bamse (fast det kanske beror på att det är där JAG oftast befinner mig, och inte nödvändigtvis alla fina klockor:))

Tillbaka
Topp