• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Jag gick på smögenbryggan igår. Jag såg 3 vanliga SubC och en blå SubC. Den blåa såg ut att vara ett ihopplock av en vanlig med bezel och urtavla från en smurf. Den hade inte alls den lyster som vitguldsrolexar har.
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Kanske fake då? Hur var personen i övrigt?
Kan varit fake. Det var en kille i 30 års åldern. Inga märkvärdiga kläder eller liknande. Det enda jag tänkte på när jag såg den var att den saknade all lyster som vitguldssubben har. Vitguld har ju annan färg än 904L stål. Det hade inte förvånat om den var fake nu när jag tänker på det.
 
Tycker alltid om när denna bild dyker upp som random skärmsläckare på jobbdatorn. Notera billboarden i hörnet.

Som Macanvändare funderade jag först på om Microsoft säljer annonsplats i sitt operativsystem. Men i så fall går det knackigt för jag har inte sett några fler :)

IMG_20190725_122957-01.jpeg
 

2pac

Omega
Var på gröna lund, men såg inget speciellt bara en j*vla massa Rolex. Bättre än inget dock, eller parfym klockor
 
J

Jimmy042

Guest
Först en Rolex DJ med väldigt stretchad länk på en äldre herre, sen Submariner en halvtimme senare.
 

M.B.

Cartier
En royal oak, kunde inte se om det var en 15202 eller 15300/400, och en oysterquartz på flyget hem från Tyskland igår
 

Devour

Omega
2-Faktor
3st sub No date, 1st lady datejust, 1st Explorer, 1st TT sub, 2st op 36-39
Aldrig sätt så mycket klockor på så litet hotell
 
  • Like
Reactions: Man

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
På flygklubben (skärmflyg) är det mycket digitala historier som Suunto, Polar, Apple Watch osv som kan dyngas mot en höjdmätare. I nybörjarkursen såg jag dock en herre med en SMP och en annan med vad jag tror var en no-logo Stowa Flieger. Trevligt!
 

Man

Rolex
Många Rolex DJ på TV4 nu. Först Leif GW såklart. I övrigt har även den kvinnliga programledaren (vad det nu är hon heter) en DJ på jubilee. Sedan tillfrågades en ”bröllopsfixarexpert” och såg det ut att vara DJ på oester. GW har ju för mycket häng. Annars allt väldigt smakfullt. Sen kan man ju fundera över om man verkligen vill ha ett armband på samma arm, som bröllopsfixaren hade, med de repor som följer.
 

LSGEG

Omega
Många Rolex DJ på TV4 nu. Först Leif GW såklart. I övrigt har även den kvinnliga programledaren (vad det nu är hon heter) en DJ på jubilee. Sedan tillfrågades en ”bröllopsfixarexpert” och såg det ut att vara DJ på oester. GW har ju för mycket häng. Annars allt väldigt smakfullt. Sen kan man ju fundera över om man verkligen vill ha ett armband på samma arm, som bröllopsfixaren hade, med de repor som följer.
Varenda en har en äldre DJ nu förtiden nästan, man kan gå vart som så ser man en haha! Älskar DJ, men lite äldre dj:s känns det som alla har
 
  • Like
Reactions: Man

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Det var tveklöst Pepsi-tema idag i Simrishamn på Österlen. Först såg jag en jättefint patinerad 16710 där den röda halvan hade bleknat till ljusrosa. Sedan till min förvåning såg jag även en superfin 1675 på en äldre herre. Var när att berömma båda personer i fråga men var för feg...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det var tveklöst Pepsi-tema idag i Simrishamn på Österlen. Först såg jag en jättefint patinerad 16710 där den röda halvan hade bleknat till ljusrosa. Sedan till min förvåning såg jag även en superfin 1675 på en äldre herre. Var när att berömma båda personer i fråga men var för feg...
Jag har berömt en del herrar (goppar) med Rolex eller Omega PO. De flesta blir skeptiska, avfärdande eller förstår inte. Lättare med yngre personer. Undantag generellt är klockintresserade: de skiner upp och vill gärna prata lite.
 

Ulf A

Omega
Träffade en VD för ett större företag. Han hade en DJ m vit tavla 36 mm. Såg Väldigt naturligt ut till kostymen, som en del av en uniform där allt hör ihop.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Jag har berömt en del herrar (goppar) med Rolex eller Omega PO. De flesta blir skeptiska, avfärdande eller förstår inte. Lättare med yngre personer. Undantag generellt är klockintresserade: de skiner upp och vill gärna prata lite.
Man vill ju inte framstå som ett jävla ufo:hilarious:. Jag vet själv hur jag hade reagerat om nån hade kommit fram och berömt mina skor exempelvis, Mao ganska förvirrad och obekväm :confused:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Man vill ju inte framstå som ett jävla ufo:hilarious:. Jag vet själv hur jag hade reagerat om nån hade kommit fram och berömt mina skor exempelvis, Mao ganska förvirrad och obekväm :confused:
Däremot har jag fått kommentar/komplimang när jag burit en dyrare Omega t ex, och tycker jag ju det är trevligt och kan prata lite klockor med personen. :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det var tveklöst Pepsi-tema idag i Simrishamn på Österlen. Först såg jag en jättefint patinerad 16710 där den röda halvan hade bleknat till ljusrosa. Sedan till min förvåning såg jag även en superfin 1675 på en äldre herre. Var när att berömma båda personer i fråga men var för feg...
Är väl bara öppna munnen. Brukar oftast bli bra prat.
 

DDraper

Omega
Såg fyra stycken Subs på flygplatsen i Portugal. Klart att den är extremt iögonfallande men fascineras över hur vanlig den ändå är. Otroligt!
Såg även en härlig Speedy Pro på en äldre herre på sunkigt ölhak. Härligt sliten, både klocka och ägare ;)
 
Topp