• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Är på semester vid medelhavet och har än så länge sett ett par RIKTIGT fina klockor.

16618, 116506 och 1016
E6550FA1-C931-43F4-AC3E-40BED87CEDB2.jpeg
F561F619-195B-4970-978D-D632D83DE718.jpeg
34F84B63-9DB5-48B6-A3F2-A103F90C08D7.jpeg


Sen såg jag även en jättefin AP royal oak Chrono (kan inte ref. Nr)
B16F3261-67D4-4E63-890F-445A04E498CC.jpeg
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Har känt lite stress idag.
Har spenderat dagen på ett vattenland i Italien. I kön till en vattenrutschbana står en kille med en speedmaster på armen.
- Va! Får man bada med dom?
Lite senare i en ännu kaxigare rutchkana så står en tjej men en fin DJ med dia-tavla. Det hade varit ok om inte kronan varit urskruvad. Långt urskruvad. Ville men vågade inte gå fram och prata klockvård med henne på min obefintliga italienska. Hade inte blivit bra, i badkläder...
 

F32

Panerai
2-Faktor
Har känt lite stress idag.
Har spenderat dagen på ett vattenland i Italien. I kön till en vattenrutschbana står en kille med en speedmaster på armen.
- Va! Får man bada med dom?
Lite senare i en ännu kaxigare rutchkana så står en tjej men en fin DJ med dia-tavla. Det hade varit ok om inte kronan varit urskruvad. Långt urskruvad. Ville men vågade inte gå fram och prata klockvård med henne på min obefintliga italienska. Hade inte blivit bra, i badkläder...
-” Mi scusi, hai la ”krona” fouri. Molto male per il orologio”. Typ ;).
 

dicken

Omega
2-Faktor
Befinner mig i Monaco och det är ingen brist på fina klockor här direkt :p AP, Hublot, flertalet Yachtmasters, Datejusts, GMT-Master 2, Daytona i svart/guld.... kul och total ångest på samma gång :woot:
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Hehe tyvärr inte och lite glad för det, ingen favorit för mig :cool: idag är jag i Sanremo i Italien och spottade den finaste GMT:n jag sett på en farbror. Okänd ref med använd under många år med otroligt fin faded bezel. Gav honom den bästa komplimangen jag kunde på engelsk/italienska/franska/svenska :D
I SANREMO! Det är ju jag också. Mitt andra hem. DM:mig så ska jag visa dig alla klockhandlare i stan. Eller bara ta en öl på vår terass. Gört!
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Var och handlade på Ica igår och där jag såg en kille som var ca 30 år med en guldgulds Daytona med oysterflex på. Riktigt jävla snygg klocka! Det är nog den dyraste klockan jag sett någon random person bära här i GBG.

Såg även en äldre gubbe med en 16710 som jag dessutom kommenterade då jag hade en likadan på mig. Han blev glad så vi stod en stund och pratade om klockor!
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
OT men det kanske är läge att höja upp minimigränsen för att kunna posta på Köp&Sälj avdelningen till 100 inlägg som inte ska bestå av ”Snygg” eller ”Grattis”. Då kanske man slipper alla clowner som bara är här för att flippa och tjäna några kronor. Det lyser mer än ofta igenom i deras inlägg att de bara är ute efter de där 20 inläggen och det spelar ju ingen roll om folk kommenterar det negativa i såna poster, skräpkommentarerna som inte tillför något tar ju aldrig slut... Det är ju rätt många som försöker kränga klockor här som konstant ligger på 20 poster. Iof bidrar de ju till en positivare medlemsstatistik så det kanske är en känslig fråga att lyfta?
 

Husse

Patek
Under möte med patient? Ajaj, det hade landstingets hygienansvarige inte uppskattat.
Såg en SS Skydiver på en flygvapenanställd och en DJ med riktigt mycket flex på en äldre kvinna här på morgonkvisten.
Min endokrinolog, frågar alltid om jag vill att hon ska ha sin klocka på sig!
Det är ju en 16618 så naturligtvis vill jag det! :)
 

givetvis

Omega
Jobbat på Malta hela sommaren, har spottat en del schyssta dinkor. Majoriteten låg på guldiga Rolex DJ’s/DD’s. Trevligast var en Nautilius.
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Såg en gulgulds Rolex Day-Date utanför Elite Plaza idag. Mycket stiligt måste jag säga! Det är inte många gånger jag sett en Rolex Day-Date ute på stan så det var skoj att se en:)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Strövar runt i Gbg. Submariner date - någorlunda vintage på en snubbe, 114060 på en annan 30 sek senare, sen ytterligare 15 sekunder senare en fet Bratte (såklart - jag är ju i Gbg). För två minuter sen såg jag en SD Deepsea. Jag får väl komma med en uppdatering om en stund när jag lämnat centrum... :)

Edit: Fortfarande på stan, väntandes på fru som provar kläder. Ytterligare fyra subbar, en vittavlad 116500, en helguld Breitling, en halvguld Breitling. Daytonan vinner än så länge!
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Strövar runt i Gbg. Submariner date - någorlunda vintage på en snubbe, 114060 på en annan 30 sek senare, sen ytterligare 15 sekunder senare en fet Bratte (såklart - jag är ju i Gbg). För två minuter sen såg jag en SD Deepsea. Jag får väl komma med en uppdatering om en stund när jag lämnat centrum... :)

Edit: Fortfarande på stan, väntandes på fru som provar kläder. Ytterligare fyra subbar, en vittavlad 116500, en helguld Breitling, en halvguld Breitling. Daytonan vinner än så länge!
Det blev en Navitimer också, men nu får det räcka med centrumhets för idag. There is only so much a man can take...
 
Topp