• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Lite OT... i och med att det var igår jag såg en Breitling Navitimer-någonting på en Preem-mack nära Märsta.

Edit: Blev smått lyrisk av att se något "riktigt" för en gångs skull. Pendlar bara mellan hemmet och jobbet och får nästan aldrig se något kul.

På bussen till AT-tentan på Lindholmen, gravid tjej med Breitling Colt Oceane quartz-klocka. Passade henne bra.
På bussen hem från AT-tentan på Lindholmen, random G-shock, på random yngling. Tänkte på att den var ful. :wtf:
Annars, rätt så klockfattig dag.
PS. Gillar denna tråden.

Råkade idag se en klocka som en av skådespelarna i den norska serien "Lyckolandet" hade på sig. Någon som vet vad det kan vara för någon? Gillar designen.
Screenshot_20190830_235232_se.svt.android.svtplay.jpg
Screenshot_20190830_235227_se.svt.android.svtplay.jpg

såg en Seiko samuraj pepsi variant på en kille under en busstur in till malmö från ett företagsevent..
snygg klocka
aldrig riktigt gillat dom innan men kanske kan ändra mig

Var inne hos en AD idag och pratade med urmakaren. Han hade en vit Alpinist på sig. Jäkligt fint. På tåget såg jag sedan en fransman som bar en Oris Big Crown Pointer Date.

Edit: I Stockholm

Cool, och dyr. Men lite osmaklig tycker jag. Bära den varje dag, nja. I en samling och ha som weekend/sommar/lattjoklocka. Visst.
Funkar säkert bra på sommaren i Sandhamn men jag är tveksam till den i mer sofistikerade sammanhang eller som vardagsdinka...
Att en chef väljer en sådan påfågel-klocka till vardags i arbetet säger nog en hel del om chefen.

Funkar säkert bra på sommaren i Sandhamn men jag är tveksam till den i mer sofistikerade sammanhang eller som vardagsdinka...
Att en chef väljer en sådan påfågel-klocka till vardags i arbetet säger nog en hel del om chefen.
Nu har han ju inte sagt vad det är för arbete han har. Det är ju skillnad på om han jobbar med att hyra ut strandstolar i Thailand eller om han har ett jobb där man bär kostym och ska vara propert klädd. Jag hade lätt kunnat ha på mig en sådan klocka varje dag och då jobbar jag som projektledare där jag är en hel del på byggen. Sen hade jag inte valt en sådan klocka pga den inte är speciellt snygg IMO.

Utöver den uppsjö av Submariners man ser på allas handleder varje dag såg jag idag en vitgulds Pepsi med meteorit tavla, den är lite ball.

En bekant lät mig fota hans klocka. Inköpt i Wien för cirka 560 Euro.
Aldrig hört talas om märket tidigare... Någon som vet något mera om klockan?
IMG_20190906_170440.jpg
IMG_20190906_170426.jpg

Har lämnat hufvudstaden och hamnat i Göteborg den här helgen, och måste säga att jag är SÅ nöjd med vad jag har sett hittils. Inom loppet av 2 timmar hade jag sett en massa Rolex men även en fin AP Royal Oak (oklart vilken ref) på länk, en stor ROO på länk, en PP 5165 på gummi och slutligen har jag klämt på en PP 5711 :woot:

På Sturup i Malmö ser jag en man i 50-60 års åldern som tar av sin Rolex 1601/3 och kastar den i korgen på säkerhetskontrollen... Det där gjorde ont i hjärtat...

Tillbaka
Topp