• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Den här fantastiska lilla damklockan passerade mig via Tidlösa Ur och slutkunden. Notera gärna rosenstenarna i visarna. Urmakaren instagramade lite ifrån jobbet med den.
https://www.instagram.com/p/B2rFfY-Dv0y/?igshid=ev68ppkfw3p0
PSX_20190925_232030.jpg
PSX_20190925_233205.jpg
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor

Renadu

Cartier
Posta gärna bild om du kan ta en.
Han var min handledare under elektro-laborationerna. Denna kurs är nu avslutat och jag kommer inte att möta honom regelbundet längre. Hade han varit ett riktig klock-freak så hade jag kunnat söka upp honom för att ta en bild på klockan.

Han jobbade som försökskanin nere på Comex och han förklarade att han fick sluta i och med Öst-och Västtysklands återförening, vilket resulterade i att det fanns mindre pengar för forskningen.
 

mglaum

Panerai
Han var min handledare under elektro-laborationerna. Denna kurs är nu avslutat och jag kommer inte att möta honom regelbundet längre. Hade han varit ett riktig klock-freak så hade jag kunnat söka upp honom för att ta en bild på klockan.

Han jobbade som försökskanin nere på Comex och han förklarade att han fick sluta i och med Öst-och Västtysklands återförening, vilket resulterade i att det fanns mindre pengar för forskningen.
Kul historia, bra deal för honom i så fall såhär i backspegeln.
 

Virrevet

Omega
Denna tråd har man ju nästan glömt bort: Omega seamaster 300, S&S royal capital i guld, Rolex OP grape. Alla på ett företag jag konsulter för. Tyvärr inga bilder...
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Såg en hel del klockor igår via jobbet, på alla sidor av spektrat. En Triwa, Tvåtons Datejust, vintage Tag-Heur, två Reverso samt den sjukaste var nog en Aquanaut i guld :D Kan ej klaga på arbetsplatsen åtminstone.
 

M.B.

Cartier
Såg en hel del klockor igår via jobbet, på alla sidor av spektrat. En Triwa, Tvåtons Datejust, vintage Tag-Heur, två Reverso samt den sjukaste var nog en Aquanaut i guld :D Kan ej klaga på arbetsplatsen åtminstone.

Är vi kollegor? :D

Ingen rose aquanaut än men en i SS, några Daytonas inklusive oysterflex osv.
Går inte inne i kontoret ofta men förra veckan har jag sett en vitgulds Patek Philippe annual calendar och en JLC reserve de'march (stavning?) bla.
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Är vi kollegor? :D

Ingen rose aquanaut än men en i SS, några Daytonas inklusive oysterflex osv.
Går inte inne i kontoret ofta men förra veckan har jag sett en vitgulds Patek Philippe annual calendar och en JLC reserve de'march (stavning?) bla.
Haha, med tanke på klockorna du har sett skulle man kunna tro det :)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lommat runt på gatorna i centrala Malmö hela dagen idag. EN enda skaplig klocka har jag lyckats spotta - en Breitling Superocean med meshband. Nu har folk iofs på sig långärmat och handskar så det är kanske inte så konstigt.
Medans damerna härjade runt i klädaffärer så gick jag en sväng till Bergströms. Rolexmontrarna lämnade som vanligt en del att önska, men jag fick en trevlig pratstund med en av expediterna.

BC5D4560-DD49-4FD1-BFE5-96EBDC29886B.jpeg
 

M.B.

Cartier
Lommat runt på gatorna i centrala Malmö hela dagen idag. EN enda skaplig klocka har jag lyckats spotta - en Breitling Superocean med meshband. Nu har folk iofs på sig långärmat och handskar så det är kanske inte så konstigt.
Medans damerna härjade runt i klädaffärer så gick jag en sväng till Bergströms. Rolexmontrarna lämnade som vanligt en del att önska, men jag fick en trevlig pratstund med en av expediterna.

BC5D4560-DD49-4FD1-BFE5-96EBDC29886B.jpeg

Då har vi missat varann! Varit där idag med frugan.
Mycket tråkigt där, dock fått se en härligt tag Monaco ikväll i baren. Det var faktiskt en man som såg min klocka och kom fram att prata! Det var roligt.

20191130_211047.jpg
 
Topp