Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nyss gjort klart hjärtträningen. Det kom en ny tjej dit, tränar efter hälsenebrott.
Hon har en liten (31mm) datejust i guld.
Kunde tyvär inte plocka upp telefonen och smygfotografera klockan.
Tror att det kunde ha missuppfattats...
Förstår ej vad du menar? Klart att man vill visa KS, fattar väl alla?
Haha! Det har nästan varit nära att man frågat ibland"Kan jag få ta en bild på din fina klocka? Tack! Höj gärna handen mot bysten så blir det bättre skuggor".
Rätt sjukt om den är äkta.Idag såg jag en Rolex Sea-Dweller Comex. Den tillhör nämligen min lärare.
http://andersen-geneve.ch/andersen-chaykin/Hittade nyss den här tråden, och har fortfarande inte fått utlopp för att jag såg en Chaykin & Andersen Joker Automaton på en kräftskiva i augusti - fick tillomed pilla på den!! Så. Äntligen. Puh.
Han hade köpt klockan då han jobbade för företaget på 90-talet. Var bara tvungen att i slutet av lektionen fråga om jag fick titta på klockan.Rätt sjukt om den är äkta.
Är hon på plats och tränar på tisdag lovar jag att fråga!"Kan jag få ta en bild på din fina klocka? Tack! Höj gärna handen mot bysten så blir det bättre skuggor".
Mycket vackert!Den här fantastiska lilla damklockan passerade mig via Tidlösa Ur och slutkunden. Notera gärna rosenstenarna i visarna. Urmakaren instagramade lite ifrån jobbet med den.
https://www.instagram.com/p/B2rFfY-Dv0y/?igshid=ev68ppkfw3p0
Råkade idag se en klocka som en av skådespelarna i den norska serien "Lyckolandet" hade på sig. Någon som vet vad det kan vara för någon? Gillar designen.
Tror också på PR 516, eller möjligen Certina Argonaut. Gissar att det fanns fler med liknande stil.ser väl mer ut som en gammal tissot 516 kanske auto versionen
Posta gärna bild om du kan ta en.Han hade köpt klockan då han jobbade för företaget på 90-talet. Var bara tvungen att i slutet av lektionen fråga om jag fick titta på klockan.
Han var min handledare under elektro-laborationerna. Denna kurs är nu avslutat och jag kommer inte att möta honom regelbundet längre. Hade han varit ett riktig klock-freak så hade jag kunnat söka upp honom för att ta en bild på klockan.Posta gärna bild om du kan ta en.
Kul historia, bra deal för honom i så fall såhär i backspegeln.Han var min handledare under elektro-laborationerna. Denna kurs är nu avslutat och jag kommer inte att möta honom regelbundet längre. Hade han varit ett riktig klock-freak så hade jag kunnat söka upp honom för att ta en bild på klockan.
Han jobbade som försökskanin nere på Comex och han förklarade att han fick sluta i och med Öst-och Västtysklands återförening, vilket resulterade i att det fanns mindre pengar för forskningen.
Såg en hel del klockor igår via jobbet, på alla sidor av spektrat. En Triwa, Tvåtons Datejust, vintage Tag-Heur, två Reverso samt den sjukaste var nog en Aquanaut i guld Kan ej klaga på arbetsplatsen åtminstone.
Haha, med tanke på klockorna du har sett skulle man kunna tro detÄr vi kollegor?
Ingen rose aquanaut än men en i SS, några Daytonas inklusive oysterflex osv.
Går inte inne i kontoret ofta men förra veckan har jag sett en vitgulds Patek Philippe annual calendar och en JLC reserve de'march (stavning?) bla.
Lommat runt på gatorna i centrala Malmö hela dagen idag. EN enda skaplig klocka har jag lyckats spotta - en Breitling Superocean med meshband. Nu har folk iofs på sig långärmat och handskar så det är kanske inte så konstigt.
Medans damerna härjade runt i klädaffärer så gick jag en sväng till Bergströms. Rolexmontrarna lämnade som vanligt en del att önska, men jag fick en trevlig pratstund med en av expediterna.