• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

chimaira

Cartier
Bra kväll på skärgårdskrog i lördags, Panerai Submersible på hovmästare, Submariner Kermit och Submariner Date i ett sällskap.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Han ville inte framstå som alltför pushy och posh sa han. Men ja, Hulken är Hulken och bör bäras som en Hulk av en ägare till en Hulk.

Jag körde Hulk i nästan 3 år. Ibland gömde man den, beror på situation.
Men svårt att gömma den när man går i T-shirt i ett stålverk när man var ute hos kund :D
En operatör sade: " Du är nog den enda i detta götvalsverk någonsin med en Rolex..." :D
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Jag körde Hulk i nästan 3 år. Ibland gömde man den, beror på situation.
Men svårt att gömma den när man går i T-shirt i ett stålverk när man var ute hos kund :D
En operatör sade: " Du är nog den enda i detta götvalsverk någonsin med en Rolex..." :D
Jag tipsade honom om att köpa en vintage Omega om Hulken kändes för prålig i vissa situationer. Jag förstår att den kan sticka i ögonen hos vissa.
 

181.HF

Breitling
Ännu en ganska meningslös listtråd, men idag såg jag följande klockor:

En flygvärd(?) med Rolex Explorer II, svart tavla.
En flygvärd med en Omega SMP med svart tavla.
En chartersvensk med en riktigt sliten och solblekt Omega Seamaster quartz.
En tjock och solbränd chartergubbe med kungen av gubbklockor: Rolex Daydate i guld.

Vilka klockor stirrade DU på idag?

En Rolex datejust, osäker på referens. Vit urtavla. En riktigt trevlig gubbe som bokade in sig i vår golftid. Ska tilläggas att han bar den riktigt slappt på handleden så det bara klinga om den varje gång han slog. Riktigt härlig!
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Grannen i skärgårdskommunen slog slarvigt och härligt till sin Submariner mot entrén när han passerade i soprummet. En själv hade varit orolig, gubben var obrydd. 1-0 grannen.
 

HTran

Omega
Var förbi Porsche Center för någon vecka sen. Varje person jag såg där, både kund och säljare, hade allt från datejust till sub/gmt. Kände nästan jag behövde gömma min ap 😂
 
Alltid lika intressant att spana efter klockor i offentliga miljöer. Det sjukaste av allt är att man nu för tiden går igång mer på en klocka än en fin brud... Idag har jag sett en Stålsub på ICA (glömde lite av det jag skulle handla pga av klockan) 🤣
 

kay75

Omega
lördagen 8 aug träffa jag en super trevlig kille som hade en pf 5912 och damn va elegant den är. sen såg jag 4- 5 rolex allt från hulk till yatchmaster stål med oyserflex.
snacka även med en kille som fått tag i en daytona panda av AD som han skulle hämta inom kort.jag ser massa fina klockor på jobb i malmö saluhall. och sen har man öga för det dessutom =)
 
Topp