• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

CDG, Paris, tisigare i veckan:

Utöver "det vanliga" dvs Rolex så såg jag en Ulysse Nardin, eventuellt nån av Marine-modellerna. Är dåligt påläst på märket.
75E454AD-ECAF-4367-8291-8824978C6CCA.jpeg

Vintage UN är riktigt coolt. I modern tid verkar deras största marknad vara Ryssland och Östeuropa och det känns nästan i designen på många av deras klockor. Dock känns det lite mer tillrättalagt på sista tiden. Marine-modellen är grym.

Kul tråd! På jobbet ser jag bara min Longines Hydroconquest som väcker mitt intresse men igår på lunchen såg jag en Submariner med svart urtavla i halvguld. Har själv alltid föredragit en enhetlig färg på länken men halvguld är riktigt snyggt.

Lallar runt på bryggan på Smögen. Sjukt mycket Rolex därute. Idag har jag sett kanske 5st TT Submariner, flera helgulds subbar, Daydate, GMT i helguld, Datejust, stålsubbar och you name it…

Idag på NK Sthlm såg jag en snubbe som hade en Patek 5168 i grön färg. HELVETE vad snygg färgen är irl. Jävlar.

Om du råkar vara medlem på KS; jag är killen med Daytonan som stalkade dig. Sorry, men det var helt nödvändigt.

CFA49FB0-B86B-46E4-B1A9-74D68519CCD7.jpeg

Det KAN ha varit så att det var en "vanlig" svart 5167 fast med grönt band också, tror inte jag såg urtavlan så bra. 5168 ska ju vara nån millimeter större än 5167 (vars storlek jag är väldigt van med) men jag tyckte inte alls den såg speciellt stor ut när jag tänker efter... äh, en Aquanaut med ett förjävla snyggt grönt band är vad jag såg.

Jag kommer inte ihåg sist jag såg något intressant faktiskt. 95% går att trycka in i något av följande fack. Behöver väl inte nämna att man såklart är skadad och tittar på ALLAS handleder.

• Gubbe med typ Certina quartz från 90-talet
  • 35-45 år med någon typ av smartwatch (alla på mitt jobb)
  • 20-25 åring med Rolex

Inget fel med något av kategorierna men man är inte direkt nära att sticka in en spontan komplimang heller 😅 Har jag glömt någon kategori??

Jag såg en kille på gymmet som bar en vad som syntes var en fin klocka. Men såg inte vilken det var. Och när man inte känner personen så vill man ju inte närma sig för mycket ifall han märker det. Det går ju kolla i vissa fall i t ex. en kö eller på en restaurang när personen är i närheten. Men när någon rör på sig är det svårare.
Om det är någon man träffat och pratat med tidigare så kan man ju närma sig och fråga förstås och då kan det kanske bli nån klockkonversation om det vill sig väl.

Senast ändrad:
Jag kommer inte ihåg sist jag såg något intressant faktiskt. 95% går att trycka in i något av följande fack. Behöver väl inte nämna att man såklart är skadad och tittar på ALLAS handleder.

• Gubbe med typ Certina quartz från 90-talet
  • 35-45 år med någon typ av smartwatch (alla på mitt jobb)
  • 20-25 åring med Rolex

Inget fel med något av kategorierna men man är inte direkt nära att sticka in en spontan komplimang heller 😅 Har jag glömt någon kategori??

• I övrigt välklädd kvinna med nån alldeles för stor, guldig styggelse med fejkstenar. Märkligt tycker jag, men de kanske kopierat sin outfit från nån influencer och saknar egen stil?
  • en hel del Seikodykare och Citizen Aqualand i år. På gummi oftast.

Nån slags helsvart (PVD) Black Bay på länk jag inte sett förut. Såg ut som en 58, men hittar den inte bland nuvarande modeller. Väldigt tråkig hur som helst jämfört med alla andra mysiga Tudors nu för tiden.

Bars av en kille i yngre 20-årsåldern.

• I övrigt välklädd kvinna med nån alldeles för stor, guldig styggelse med fejkstenar. Märkligt tycker jag, men de kanske kopierat sin outfit från nån influencer och saknar egen stil?
  • en hel del Seikodykare och Citizen Aqualand i år. På gummi oftast.
Hade jag sett en Aqualand in the wild hade jag inte kunnat motstå att lägga en kommentar faktiskt! Seikodykare är för mig också sällsynt.

Jag såg en kille på gymmet som bar en vad som syntes var en fin klocka. Men såg inte vilken det var. Och när man inte känner personen så vill man ju inte närma sig för mycket ifall han märker det. Det går ju kolla i vissa fall i t ex. en kö eller på en restaurang när personen är i närheten. Men när någon rör på sig är det svårare.
Om det är någon man träffat och pratat med tidigare så kan man ju närma sig och fråga förstås och då kan det kanske bli nån klockkonversation om det vill sig väl.
Ser jag en klocka där troligtvis ett klockintresse ligger bakom så dundrar jag bara fram och kommentarer: sjysst klocka! Har alltid lett till en trevlig klock konversation 🙂

Ser jag en klocka där troligtvis ett klockintresse ligger bakom så dundrar jag bara fram och kommentarer: sjysst klocka! Har alltid lett till en trevlig klock konversation 🙂
Såg någon typ av Cartier Santos idag jag som nämnde att jag aldrig ser något intressant! En mindre modell i two tone som bars av en äldre man. Spottades i utkanten av en uteservering. Riktigt bra.

Härjade på västkusten igår, en i sällskapet hade en sub medan en annan rockade en schysst Timex, modellen oklar. 😊

Underbar tråd! Att jag missat denna!

Var i Cph häromdagen och där var det lite allt möjligt!
  • En äldre Rolle på jubilee på en ung servitris (!)
  • En Timex Q GMT pepsi på en yngre snubbe
  • En hel drös Rollar i olika valör, oftast Sub eller moderna GMT’s

Sen på mitt lokala Coop häromdagen spottade jag en snubbe som hade en ljusblå Squale Matic.

Alltid skoj när man ser en klocka där det nästan ”måste” ligga ett intresse bakom in the wild. :)

Inte idag, men var en sväng på Sandhamn här om dagen och här är det som utmärkte sig;

2st helguld Daytona, (En nyare med oysterflex och en 90-talare(?) på läder, galet läcker på äldre herre och favoriten för dagen).
1st Day-Date 36 på President
1st GMT Root Beer Nyare
1st Exp 2 16570 Polar

Utöver det ett gäng Subbar och DJ's etc.

Inte idag, men var en sväng på Sandhamn här om dagen och här är det som utmärkte sig;

2st helguld Daytona, (En nyare med oysterflex och en 90-talare(?) på läder, galet läcker på äldre herre och favoriten för dagen).
1st Day-Date 36 på President
1st GMT Root Beer Nyare
1st Exp 2 16570 Polar

Utöver det ett gäng Subbar och DJ's etc.

Kul, det personliga uttrycket frodades…

Kul, det personliga uttrycket frodades…
Tolka det som du vill, men de jag valde att nämna satt på rätt person och jag hade nog inte behagat skriva här om det inte kändes som lite kul.
Exempel, Day-Date 36 satt på 55+ kvinna på rostig gammal cykel och Root Beer på amerikansk turist.
Allt annat blaj (Läs troligen bortskämda kids eller fejk) orkar jag inte ens fundera på. Men de var fina klockor oavsett.

Tillbaka
Topp