• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Min gamla Titus Calypsomatic börjar bli orimligt billig... @Moffan

Titus Calypsomatic ref. 7840, 60-tal.

4723E7AD-8CE3-4E8B-89F6-DB4B9A41B05A.jpeg
D1CFBE81-FA90-4FC3-B483-4AC55B984813.jpeg
BEBB5604-4709-49B4-9A31-4CFC990A50EB.jpeg

65DD8C12-8FD5-446D-978F-0649A316E82E.jpeg

Namnet är mest troligt inspirerat från erans coolaste skepp: Calypso, som styrdes av Jacques Cousteau med besättning.

Calypso (”Hidden” or ”to conceal)
+ Automatic= Calypsomatic

CFA84891-B8DF-40AE-9CB6-1BBA8CF77B7D.jpeg

Min gamla Titus Calypsomatic börjar bli orimligt billig... @Moffan

Kanske lite OT men tycker beskrivningen är magisk med haha.

Det är ju roffe som säljer vad hade du förväntat dig😂
Ständiga frågan:
Kan man göra annat än skriva brev med en calatrava på armen?

Förklarar ett och annat....

…fortfarande på jakt efter en Calatrava… 😂
Utveckla gärna varför det faktum att ”Roffe” står bakom annonsen drar ner priset, för oss som tycks missat det.

Bänka dig en heldag med popcorn, you're in for a treat!

Läs på om roffe så förstår du.
Får ta det i tv-soffan ikväll. Kan tillägga att det inte bara är av allmän nyfikenhet jag ställer frågan utan har varit i kontakt med säljaren ang. just den gröna subben som lockade mig. GG-tråden var inte till så stor hjälp och det var för många frågetecken(även efter kontakt) för att jag skulle komma till avslut.

Får ta det i tv-soffan ikväll. Kan tillägga att det inte bara är av allmän nyfikenhet jag ställer frågan utan har varit i kontakt med säljaren ang. just den gröna subben som lockade mig. GG-tråden var inte till så stor hjälp och det var för många frågetecken(även efter kontakt) för att jag skulle komma till avslut.
Så får du ju också ställa dig frågan om du vill vara med i mobben som tycker det är roligt att "Göra sig lustiga" över någon man anser vara eljest.

Eller om du är vuxen nog att ta ett affärsmässigt beslut baserat på fakta utan att blanda in hur andra uppfattar att någon är baserat på vad denne skrivit på ett forum eller ej

Så får du ju också ställa dig frågan om du vill vara med i mobben som tycker det är roligt att "Göra sig lustiga" över någon man anser vara eljest.

Eller om du är vuxen nog att ta ett affärsmässigt beslut baserat på fakta utan att blanda in hur andra uppfattar att någon är baserat på vad denne skrivit på ett forum eller ej
När det kommer till att köpa något(vad som helst) med en massa osäkra variabler och där jag inte är expert på området, i det här fallet en 16 år gammal(sägs det) klocka helt utan någon som helst dokumentation så känns det som en nödvändighet att ”köpa säljaren” för att man ska känna att det nog var ett affärsmässigt bra beslut i efterhand. Med det sagt var jag intresserad av bakgrunden till påståendena och är absolut inte ute efter att göra mig rolig på någon annans bekostnad.

När det kommer till att köpa något(vad som helst) med en massa osäkra variabler och där jag inte är expert på området, i det här fallet en 16 år gammal(sägs det) klocka helt utan någon som helst dokumentation så känns det som en nödvändighet att ”köpa säljaren” för att man ska känna att det nog var ett affärsmässigt bra beslut i efterhand. Med det sagt var jag intresserad av bakgrunden till påståendena och är absolut inte ute efter att göra mig rolig på någon annans bekostnad.
Självklart ska man inte göra affärer som inte känns rätt.
Oavsett vem som är säljaren.

Vilka påståenden är det du tänker på?
Att säljaren i ditt fall skulle vara ohemul och inte att lita på eller bara "En udda typ"?

Tillbaka
Topp