• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Väcker lite liv i den här tråden igen! Vad säger panelen om den här? Är inte den väldigt prisvärd? Har noll koll på neo-vintage (som jag antar att en 30-årig klocka kan klassas som). Vad säger ni som kan era GMT Masters?

Absolut ett ok pris, ligger väl så pass billigt då skicket kanske inte det är det allra roligaste. Både polerad och en rejäl ding på ena bandhornet. Men grym modell och tycker absolut att priset är satt efter skicket👍

Väcker lite liv i den här tråden igen! Vad säger panelen om den här? Är inte den väldigt prisvärd? Har noll koll på neo-vintage (som jag antar att en 30-årig klocka kan klassas som). Vad säger ni som kan era GMT Masters?

Finns billigare på c24 i samma skick, tycker generellt att man tar i när man försöker sälja på forumet nuförtiden.

Kan du länka till någon 16710 som du hellre hade köpt för mindre peng än den på ks?
Inte för att jag tycker priset är helt off men det såldes en ganska nyligen som jag själv var riktigt sugen på. Den var verkligen top notch MEN boxen fanns inte med.

Edit: sorry såg att du skrev mindre.

Inte för att jag tycker priset är helt off men det såldes en ganska nyligen som jag själv var riktigt sugen på. Den var verkligen top notch MEN boxen fanns inte med.

Hur kommer det sig att du tänker att en saknad box blev en stor grej/det som gjorde att det inte blev affär? Fattar att det kanske är lite märkligt om en relativt ny klocka saknar box, men i detta fall?

Hur kommer det sig att du tänker att en saknad box blev en stor grej/det som gjorde att det inte blev affär? Fattar att det kanske är lite märkligt om en relativt ny klocka saknar box, men i detta fall?
Hade en 16700 till försäljning under samma period och ville inte utöka klockkontot. En tidsenlig box i detta sammanhang går att köpa för knappt tusenlapp så inte detta det hängde på.

Den du länkar till verkar ha papper dock, vilket inte finns i den som annonseras nu? En box går ju hitta efteråt.

GMTs (16710) har i väldigt många år legat 20 000kr över subbar (16610). Minns när jag köpte min sub för 50, då kostade en GMT 70. Sedan toppade subbar runt 100k och då gick GMT för 120. Nu har väl hela marknaden backat lite så en GMT kostar 110 och en sub 90. Så utifrån min erfarenhet, som sneglat på en GMT lite latent i några år så är båda annonserna rätt rimliga i pris. Lägre än vad de kostade under pandemin men det är väl snarare hela marknaden som gått ned sedan dess.

Tillbaka
Topp