• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Ja. Egentligen borde jag göra det men det känns lite onödigt att ha en klocka liggande som man aldrig använder. Har npgon slags plan att banta ner till tre. En vardagsklocka som för tillfället är en Omega Seamaster 300 master co-axial, en beater/dykare som är min U1 och en dresskrono som är Longines Heritage Chronograph 1942. Ezm13 passar tyvärr inte in i bilden...

/Henrik

Senast ändrad:
Svarar inte åt @snoozarn men det måste ju bero på vad den sålts för som ny? Och om andrahandsvärde ska baseras på vad man då
"bör" få för rabatt på t.ex. Omega.
Nypris på Planet Ocean är 50k. En del säger att man lätt får 20% på Omega, vilket betyder 40k ny. I annonsen är priset 36,5k inklusive gummit som ensamt kostar vad, 2500-3000? Utgår man från 3k så är man ändå under det rabatterade AD-priset.

Nypris på Planet Ocean är 50k. En del säger att man lätt får 20% på Omega, vilket betyder 40k ny. I annonsen är priset 36,5k inklusive gummit som ensamt kostar vad, 2500-3000? Utgår man från 3k så är man ändå under det rabatterade AD-priset.
Jo, men klockan är begagnad också, jag tycker också den är för dyr.

Uret, som ändå ligger många tusenlappar över internationella gråhandlare, tar dryga 37 för den. Internationella gråhandlare ca 30-31 ny.

Det var ett jävla tjat om gråhandlare och deras priser. Sluta bitcha om vad man kan få klockor för hos gråhandlare. Tycker man det är för dyrt är man välkommen att vända sig utomlands, men sluta jämföra varenda försäljning i Sverige med vad man kan få en klocka för hos Spagheteria Italiano Gråhandlio. En svensksåld klocka kostade X; således är det rimligt att den begagnad säljs för Y, och inte gråhandlaranpassade Z.

Edit: Ursäkta min för ovanlighetens skull hårda ton; får skylla på typ 8-9 bärs under västen efter både för-öl och trevligt häng på Erikson Ur ;)

Det var ett jävla tjat om gråhandlare och deras priser. Sluta bitcha om vad man kan få klockor för hos gråhandlare. Tycker man det är för dyrt är man välkommen att vända sig utomlands, men sluta jämföra varenda försäljning i Sverige med vad man kan få en klocka för hos Spagheteria Italiano Gråhandlio. En svensksåld klocka kostade X; således är det rimligt att den begagnad säljs för Y, och inte gråhandlaranpassade Z.

Edit: Ursäkta min för ovanlighetens skull hårda ton; får skylla på typ 8-9 bärs under västen efter både för-öl och trevligt häng på Erikson Ur ;)

Vad sjutton ska du på Erikson och göra? Det finns ju billigare klockor på nätet från Bulgarien ;)

Ges ingen förklaring till sekundvisare men antar att den blivit utbytt under åren därför den är nästan svart. Tycker spontant inte att den klockan passar i den här tråden oavsett. Fulpolerad med lite rost i verket och ojämn lume samt ny sekundvisare, lägg till servicebehov på det så tycker jag absolut inte den är billig.
Ok då ber jag om ursäkt om jag lurat ngn. Jämfört med vad 1016 brukar gå för lät det billigt, men kanske inte vid närmare titt..

Bara jag som tycker KS-priserna på Rolex är galna? Jämför man med TZUK så framstår KS-Rolex som väldigt dyra, inte specifikt den klockan utan allmänt.
Helt enig! Förstår inte när mellanmjölkRollar gick till över 60k... Vet inte om jag inbillar mig men det känns som att KSpriserna över lag stigit i relation till Blocket, C24 etc etc och då inte bara Rolex även om dessa nog stigit mest...

Tillbaka
Topp