• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Håller med. Har scoutat Rolex en lång tid nu både AD, C24, Blocket och här. Priserna här på en beggad Rolex (+4 år) är ofta samma ellr strax under en som är helt ny på C24. Visst inte samma "trygghet" men ändå fantastiskt dyrt...

Senast ändrad:
Bara jag som tycker KS-priserna på Rolex är galna? Jämför man med TZUK så framstår KS-Rolex som väldigt dyra, inte specifikt den klockan utan allmänt.
Efter ditt inlägg reggade jag mig på TZUK :) Jag noterade att de har en gräns på 60 inlägg ens för att se annonser, och ett antal till för att posta i K&S. Vi kanske borde höja gränsen? Nu ska jag väl tillägga att de (Rolex)annonser jag reagerat starkast på den senaste tiden är av medlemmar med >1k inlägg men tänker att det kanske blir svårare att "komma undan" med höga priser om det inte också är massa blocketannonsörer som härjar på KS och höjer priserna över lag...

Bara jag som tycker KS-priserna på Rolex är galna? Jämför man med TZUK så framstår KS-Rolex som väldigt dyra, inte specifikt den klockan utan allmänt.
Det konstateras att saker och ting "sprungit iväg", sedan dyker det upp ett gäng valpar som drar till lite extra.. Typ 70k för en 16710.

Till slut säljer den, och så har man lagt en ny ribba. Därefter ska alla ha 70k.

Det konstateras att saker och ting "sprungit iväg", sedan dyker det upp ett gäng valpar som drar till lite extra.. Typ 70k för en 16710.

Till slut säljer den, och så har man lagt en ny ribba. Därefter ska alla ha 70k.
Sen behöver ju inte slutpriset vara det i annonsen.
Men då knappast någon korrigerar ett nedförhandlat pris i efterhand när man avslutar annonsen så blir den ju såld för 70'.

Skynda att fynda S&S istället.....
Där går priserna snarare nedåt. För att alla "ska ha" Rolex kanske...???
;);):D:D

Jadu, säg det :) Folk drar väl sig för att köpa den nu när antalet sidvisningar börjar närma sig 10 000. Var inte alls beredd på att den skulle ligga ute till försäljning så här länge.
Blir nästan sugen på att köpa den själv för den är så jävla snygg! (och billig..) Tyvärr passar modellen inte på mig bara..

Senast ändrad:
Sansa dig lite. :) Finns ju ett helt gäng som är billigare på Chrono24. Inga tillbehör, ingen servicehistorik och 79.000 kr vid privataffär är väl inte helt lätt att ro i hamn. Klockan ser dock mycket fin ut!
Hehe överdrivet lite såklart... :) Men det är ett väldigt fint ex, och priset är imho mycket bra för det skicket.

Det var ett jävla tjat om gråhandlare och deras priser. Sluta bitcha om vad man kan få klockor för hos gråhandlare. Tycker man det är för dyrt är man välkommen att vända sig utomlands, men sluta jämföra varenda försäljning i Sverige med vad man kan få en klocka för hos Spagheteria Italiano Gråhandlio. En svensksåld klocka kostade X; således är det rimligt att den begagnad säljs för Y, och inte gråhandlaranpassade Z.

Edit: Ursäkta min för ovanlighetens skull hårda ton; får skylla på typ 8-9 bärs under västen efter både för-öl och trevligt häng på Erikson Ur ;)
(ironi på)
Det är klart som f-n att man skall köpa sin schweiziska klocka i Sverige! Hur skulle det annars se ut? Italien? Det finns väl inga i Schweiz som talar spaghettianska (=italienska), eller hur!
(ironi av)
Detta är en referens till filmen:
http://www.imdb.com/title/tt0081590/
Sällskapsresan eller Finns det svenskt kaffe på grisfesten (1980)

Jag ska blotta mig med att säga att jag tog den för att vara en 116520 :rolleyes:.
@_jonte
Är osäker på hur priset diffar på en så pass sen 16520 jämfört med en 116520?
Det är premium på den 16520 pga SEL, luminova och gott skick.

En alldaglig 16520 med vanliga tråklänken är väl värd en bit ner mot 70. Och då snackar vi utan b&p.

Osäker på hur en tidig 116520 utan tillbehör står sig i pris.

Tillbaka
Topp