• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Har ägt båda, och i samma färg. Jag tycker 42an är för hög i förhållande till sin storlek. 45,5an är en stor klocka, absolut inget jag skulle vara OWG med. Dock bra proportioner med en lite bredare länk än 42an, funkar fint på mina 160mm handleder och en grym jävla T-shirt-klocka!
Funkar XL på 16 cm? Trodde den var ganska stor ändå? Spännande!

Funkar XL på 16 cm? Trodde den var ganska stor ändå? Spännande!
image.jpeg

Chronon är en best i alla avseenden jämfört med date only-modellen, bla höjden är en helt annan. Sitter helt annorlunda på handleden. Tycker inte riktigt jämförelsen är rättvis..
Den är en best absolut, jag hade en 2500 XL non chrono som är betydligt plattare än XL 8500 och den var alldeles för stor för mig också. Försöker intalar mig själv att 45,5 är bra storlek för min 17,5 cm handled men icke.

Beror nog på att Apan har sin klocka längre upp på armen, då sticker bandhornen inte ut lika mycket :)
Exakt. Apan bär den där den ska sitta.
Lite också hur man tar bilden, vill man att en klocka ska se mindre/större så är det lätt fixat med olika vinklar, här är min PO som ser betydlig mindre ut när jag ville att den skulle mindre ut på bild ;)
image.jpeg
Där den inte ska sitta.

Formen på handleden gör ju också sitt, likaså hur och var man mäter omkretsen. @_jonte påstår att han har större handled än mig men han mäter fel. :D

Förvånad att ingen huggit än, hade själv gjort det om det inte redan fanns en Candino quartz dykare i lådan :)

Är det samma boett som de klassiska Heuer 1000 (ref. 980.006) dykarna?
Diversno1.jpg

Väldigt lika men samma är det väl ändå inte? Tycker mig se lite skillnad (Heuern ser mer blåsfiskaktig ut hehe).

Tillbaka
Topp