...men inga plana ytor.Möjligt att det är så men förklarar man vad man vill ha gjort så blir det iaf inga skeva bandhorn etc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...men inga plana ytor.Möjligt att det är så men förklarar man vad man vill ha gjort så blir det iaf inga skeva bandhorn etc.
XL är ju bättre storlek på 8500...@Apansson PO måste väll va billig nu med tanke på att äldre går för 20k (+ ibland). Eller är XL inte så poppis på nya :-/
XL är ju bättre storlek på 8500...
Har ägt båda, och i samma färg. Jag tycker 42an är för hög i förhållande till sin storlek. 45,5an är en stor klocka, absolut inget jag skulle vara OWG med. Dock bra proportioner med en lite bredare länk än 42an, funkar fint på mina 160mm handleder och en grym jävla T-shirt-klocka!Varför? (Nyfiken, försöker inte vara dryg )
Funkar XL på 16 cm? Trodde den var ganska stor ändå? Spännande!Har ägt båda, och i samma färg. Jag tycker 42an är för hög i förhållande till sin storlek. 45,5an är en stor klocka, absolut inget jag skulle vara OWG med. Dock bra proportioner med en lite bredare länk än 42an, funkar fint på mina 160mm handleder och en grym jävla T-shirt-klocka!
Funkar XL på 16 cm? Trodde den var ganska stor ändå? Spännande!
Nej.Funkar XL på 16 cm? Trodde den var ganska stor ändå? Spännande!
Smaksak som allt annat. Vissa är rädda för allt över 40mm, vissa älskar 47mm Panerai.Funkar XL på 16 cm? Trodde den var ganska stor ändå? Spännande!
Nej. Jag har 17,5 cm och min PO 45,5 mm är för stor.Funkar XL på 16 cm? Trodde den var ganska stor ändå? Spännande!
Chronon är en best i alla avseenden jämfört med date only-modellen, bla höjden är en helt annan. Sitter helt annorlunda på handleden. Tycker inte riktigt jämförelsen är rättvis..Nej. Jag har 17,5 cm och min PO 45,5 mm är för stor.
Den är en best absolut, jag hade en 2500 XL non chrono som är betydligt plattare än XL 8500 och den var alldeles för stor för mig också. Försöker intalar mig själv att 45,5 är bra storlek för min 17,5 cm handled men icke.Chronon är en best i alla avseenden jämfört med date only-modellen, bla höjden är en helt annan. Sitter helt annorlunda på handleden. Tycker inte riktigt jämförelsen är rättvis..
Funkar inte. Det ser du tydligt på båda ovan bilderFunkar XL på 16 cm? Trodde den var ganska stor ändå? Spännande!
Tycker att Apans funkar, Ninens är dock ginormous!Funkar inte. Det ser du tydligt på båda ovan bilder
Omöjligt Båda har samma bred (45,5 mm) och bilden på min klocka är dessutom tagen uppifrån så tjockleken syns ju inte.Tycker att Apans funkar, Ninens är dock ginormous!
Beror nog på att Apan har sin klocka längre upp på armen, då sticker bandhornen inte ut lika mycketOmöjligt Båda har samma bred (45,5 mm) och bilden på min klocka är dessutom tagen uppifrån så tjockleken syns ju inte.
Lite också hur man tar bilden, vill man att en klocka ska se mindre/större så är det lätt fixat med olika vinklar, här är min PO som ser betydlig mindre ut när jag ville att den skulle mindre ut på bildBeror nog på att Apan har sin klocka längre upp på armen, då sticker bandhornen inte ut lika mycket
Exakt. Apan bär den där den ska sitta.Beror nog på att Apan har sin klocka längre upp på armen, då sticker bandhornen inte ut lika mycket
Där den inte ska sitta.Lite också hur man tar bilden, vill man att en klocka ska se mindre/större så är det lätt fixat med olika vinklar, här är min PO som ser betydlig mindre ut när jag ville att den skulle mindre ut på bild
Den är för stor så också...Lite också hur man tar bilden, vill man att en klocka ska se mindre/större så är det lätt fixat med olika vinklar, här är min PO som ser betydlig mindre ut när jag ville att den skulle mindre ut på bild
Exakt!Den är för stor så också...
Du kan mäta fel!Exakt. Apan bär den där den ska sitta.
Där den inte ska sitta.
Formen på handleden gör ju också sitt, likaså hur och var man mäter omkretsen. @_jonte påstår att han har större handled än mig men han mäter fel.
Fan den där missade jag helt
Denna är ju jävligt mycket klocka för pengen @Hallis
https://klocksnack.se/threads/candino-blue-sea-quartz-vintage-prisbump-byten.56613/
Förvånad att ingen huggit än, hade själv gjort det om det inte redan fanns en Candino quartz dykare i lådanDenna är ju jävligt mycket klocka för pengen @Hallis
https://klocksnack.se/threads/candino-blue-sea-quartz-vintage-prisbump-byten.56613/
Förvånad att ingen huggit än, hade själv gjort det om det inte redan fanns en Candino quartz dykare i lådan
Är det samma boett som de klassiska Heuer 1000 (ref. 980.006) dykarna?
Förvånad att ingen huggit än, hade själv gjort det om det inte redan fanns en Candino quartz dykare i lådan
Är det samma boett som de klassiska Heuer 1000 (ref. 980.006) dykarna?