DLWE
Basic
Haha!
Slutsats: de som är prisvärda säljs i avdelningen "köpes"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha!
Slutsats: de som är prisvärda säljs i avdelningen "köpes"
Funderat på om inte denna kan klassas som mycket prisvärd. Frågan om mest prisvärd...???
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-116234.56110/
52 för en 116234 kan väl inte anses som mest prisvärd? Brukar väl ligga runt 48-52Håller med, känns väldigt billigt.
Är du sugen på lite bleke?Mkt bra! Grattis!
Skrik om du ska byta insert.
Ja. Tyckte det var snyggt.Är du sugen på lite bleke?
Förmodligen inte mest. Men rätt bra för en så pass ny som ser ut att vara i mkt bra skick.52 för en 116234 kan väl inte anses som mest prisvärd? Brukar väl ligga runt 48-52
får väl erkänna mig besegrad.@kmgustafsson @koze
Skärp er.
Först och främst går den att få tag på för ungefär samma pris helt ny hos gråhandlare. För det andra så var den fan billigare förra gången samma klocka var ute på köp&sälj.
Ni må tycka att det är prisvärt, och det får ni såklart göra. Men mest prisvärd? Inte en chans.
Fair enough. Insåg också att den polerade länken var borstad vilket drog ned det för mig.@kmgustafsson @koze
Skärp er.
Först och främst går den att få tag på för ungefär samma pris helt ny hos gråhandlare. För det andra så var den fan billigare förra gången samma klocka var ute på köp&sälj.
Ni må tycka att det är prisvärt, och det får ni såklart göra. Men mest prisvärd? Inte en chans.
Ja det är märkligt? Hade inte tvekat en sekund om jag haft medlen.https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-1-ref-14270-prisbump-22-6.55373/
Med tanke på att den är nyservad ligger den bra till!
Skulle tro att för många så avskräcker poleringen mer än vad servicen är värd. I mitt tycke är den billig (billigare än alla på C24), men jag är kräsen och tanken av "nypolerad" kommer att gnaga i bakhuvudet även om det skulle visa sig vara gott utförthttps://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-1-ref-14270-prisbump-22-6.55373/
Instämmer, det är riktigt bra pris men det syns på formen på bandhornen att den har fått sig vad jag tror minst två-tre poleringar genom åren.Skulle tro att för många så avskräcker poleringen mer än vad servicen är värd. I mitt tycke är den billig (billigare än alla på C24), men jag är kräsen och tanken av "nypolerad" kommer att gnaga i bakhuvudet även om det skulle visa sig vara gott utfört
Instämmer, det är riktigt bra pris men det syns på formen på bandhornen att den har fått sig vad jag tror minst två-tre poleringar genom åren.
Skulle tro att för många så avskräcker poleringen mer än vad servicen är värd. I mitt tycke är den billig (billigare än alla på C24), men jag är kräsen och tanken av "nypolerad" kommer att gnaga i bakhuvudet även om det skulle visa sig vara gott utfört
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-1-ref-14270-prisbump-22-6.55373/
Jo men det är väl så, en poleringshysteri .Poleringshysterin...
Rentav fånigt att polering skulle avskräcka på en nyare Exp, tycker jag när den dessutom känns mycket resonabelt prissatt. Givetvis förutsatt att det är ok utfört, vilket jag antar.
Det är ju ingen gilt-sub vi talar om direkt.
Jag är jävligt känslig för runda boetter, men så länge de behållt sin form gör det inget om de blivit lite polerade. Framför allt, som @Asplund säger är sannolikheten att en klocka med över 15 år på inte är polerad extremt låg. Det är ju bara på senare tid det blivit fult att polera.
@4cie du kan ju byta glas Inte som att byta till serviceboett eller ny tavla direkt.
Förstår inte folk att 90 % av alla Rolex sålda från exempelvis Chrono24 är polerade?
Har du köpt klockan av en handlare så är den helt enkelt med största sannolikhet polerad, oavsett vad det står i annonsen.
Det är absolut så att det mesta på chrono24 är polerat, att en klocka är polerad är ju inte det stora problemet utan det är hur. Snygga upp borstningen med några drag och sen köra med en fin trissa på polerade ytorna återställer nästan de flesta klockor till väldigt nära nyskick och det kan går att göra säkert 30 gånger innan det syns på formen. Det här problemet ligger mig nära om hjärtat då jag hade en oservad 114270 med rehaute där någon gott loss rejält på ena bandhornet vilket är tragiskt på en så pass ny klocka, mycket hellre ett stort jack i bandhornet. En klocka som jag förövigt sålde billigt här till en på forumet som sedan sålde den rätt dyrt till en ovetande stackare på blocket... Så jag likt @Andersbackstrom betalar hellre mer för en bra boett.Räcker med två år, i stort sätt allt semi nytt som säljs från handlare är i nyskick vilket inte är rimligt, ta en Rolex med PCL som exempel. Det tar 30 minuter att få första hairlinesen på spännet. Att en från 2014 är utan är liksom helt orimligt.
Det är absolut så att det mesta på chrono24 är polerat, att en klocka är polerad är ju inte det stora problemet utan det är hur. Snygga upp borstningen med några drag och sen köra med en fin trissa på polerade ytorna återställer nästan de flesta klockor till väldigt nära nyskick och det kan går att göra säkert 30 gånger innan det syns på formen. Det här problemet ligger mig nära om hjärtat då jag hade en oservad 114270 med rehaute där någon gott loss rejält på ena bandhornet vilket är tragiskt på en så pass ny klocka, mycket hellre ett stort jack i bandhornet. En klocka som jag förövigt sålde billigt här till en på forumet som sedan sålde den rätt dyrt till en ovetande stackare på blocket... Så jag likt @Andersbackstrom betalar hellre mer för en bra boett.
Jag är jävligt känslig för runda boetter, men så länge de behållt sin form gör det inget om de blivit lite polerade. Framför allt, som @Asplund säger är sannolikheten att en klocka med över 15 år på inte är polerad extremt låg. Det är ju bara på senare tid det blivit fult att polera.
@4cie du kan ju byta glas Inte som att byta till serviceboett eller ny tavla direkt.
Funderat på om inte denna kan klassas som mycket prisvärd. Frågan om mest prisvärd...???
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-116234.56110/
Håller med, känns väldigt billigt.
@kmgustafsson @koze
Skärp er.
Fan, inser att vi pratar om olika klockor. Trodde att vi pratade om https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-116234.55835/@kmgustafsson @koze
Skärp er.
Varför är skillnaden mellan en nyare 116200 och 116234 så liten, är den släta på jubilee så mycket mer attraktiv? Jag vet att jag tycker det iafDen här däremot är betydligt rimligare prissatt.
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-116234.55835/
Efterfrågan antagligen. Vad skulle du betala extra bara för att ha en vitguldsring? Jag hade iaf inte lagt 10k extra för det. Sen så är halva grejen med Datejust för mig ett jubilée, framförallt med hidden clasp.Varför är skillnaden mellan en nyare 116200 och 116234 så liten, är den släta på jubilee så mycket mer attraktiv? Jag vet att jag tycker det iaf
Håller helt med, den länken är otroligt fin. Tycker också att vitguld och jubilee blir för pråligt.Efterfrågan antagligen. Vad skulle du betala extra bara för att ha en vitguldsring? Jag hade iaf inte lagt 10k extra för det. Sen så är halva grejen med Datejust för mig ett jubilée, framförallt med hidden clasp.
Håller med om att det råder hysteri, men tyvärr fulpolerar även Rolex-ADs.Självklart, det jag menar är att folk ofta skriver "aldrig polerad bla bla" när det uppenbart är helt fel. En bra polering utförd av folk med koll, dvs. Rolex-utbildad personal. speciellt på nya tjocka boetter syns inte med ögat och spelar således ingen som helst roll. Folk är livrädda för polerade klockor vilket har skapats av en opolerings hysteri på exempelvis KS. Det finns poleringar och så finns det poleringar
Att tillägga är dock att många klockor på Chrono24 är fulpolerade av gråhandlarna själva som ofta inte har koll på rätt finish. Tyvärr.
Håller med om att det råder hysteri, men tyvärr fulpolerar även Rolex-ADs.