Tobias Eriksson
Guld
En 93150 får man för runt 5k skulle jag säga. Ska man däremot ha en 7206 eller en c+i så får man nog räkna med 8-12kSkulle säga att man verkar få lägga en bit över 10 000 på korrekt armband med rätt endlinks.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En 93150 får man för runt 5k skulle jag säga. Ska man däremot ha en 7206 eller en c+i så får man nog räkna med 8-12kSkulle säga att man verkar få lägga en bit över 10 000 på korrekt armband med rätt endlinks.
Ok, men då har du fel!Skulle säga att man verkar få lägga en bit över 10 000 på korrekt armband med rätt endlinks.
En 93150 får man för runt 5k skulle jag säga. Ska man däremot ha en 7206 eller en c+i så får man nog räkna med 8-12k
Ok, men då har du fel!
Kanske jag som var dum men harxförxmig att jag krängde min 93150 länk med ändlänkar för typ 5k för en tid sen.Bara 593 kostar ju €175?
Här enda jag hittar på C24 med rätt armband OCH endlinks: https://www.chrono24.se/rolex/armband-bracciale-oyster-93150--593-per-16800--168000--id3208884.htm
Stämmer rätt braKanske jag som var dum men harxförxmig att jag krängde min 93150 länk med ändlänkar för typ 5k för en tid sen.
Inklusive 593 ändlänkar?Stämmer rätt bra
Skulle säga att man får ge 5-8k för en hyggligt bra 93150. Där låg de åtminstone för några månader sedan när jag var på jakt.
Just dessa har jag iof dålig koll på. De kanske är dyrare än de 580 jag var ute efter?Inklusive 593 ändlänkar?
Stöter på fler 580 och 501B när jag letar än 593, men kanske letar för dåligt också.Just dessa har jag iof dålig koll på. De kanske är dyrare än de 580 jag var ute efter?
Skulle gissa att chrono24 inte är bästa stället för att köpa länkar och liknande.Bara 593 kostar ju €175?
Här enda jag hittar på C24 med rätt armband OCH endlinks: https://www.chrono24.se/rolex/armband-bracciale-oyster-93150--593-per-16800--168000--id3208884.htm
Gissar jag också. Därför jag skrev lite över 10' och inte 14'Skulle gissa att chrono24 inte är bästa stället för att köpa länkar och liknande.![]()
Hade den varit från 82 hade jag klippt den, satt på länken från min 84:a och sen flippat den head only...Vad har den här klockan gjort för att förtjäna en såpass lång vistelse på köp och sälj?
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-16800-83-prisbump-45k.57363/
Och en länk hittar du för max 6-7000.Gissar jag också. Därför jag skrev lite över 10' och inte 14'
Men även på andra ställen hittar jag bara ändlänkarna för 1500.
Aight får leta bättre, men är det något särskilt som gör att säljaren på C24 tar typ det dubbla? Är ju inte en NOS liksom?Och en länk hittar du för max 6-7000.
Har inte ens klickat på länken, men det är ju chrono24 liksom.Aight får leta bättre, men är det något särskilt som gör att säljaren på C24 tar typ det dubbla? Är ju inte en NOS liksom?
Tyckte jag också!
Tycker jag inte. Ingen bild på länken och det finns en 2005:a ute för samma pengar. Det som talar för den är väl att den e nyservad.
Tycker jag inte. Ingen bild på länken och det finns en 2005:a ute för samma pengar. Det som talar för den är väl att den e nyservad.
Jo, men köper den ju i nuvarande skick. Jag tycker inte att det är oprisvärd eller så, men inte jätteprisvärd heller.Finns en länk i annonsen till förre ägarens annons och där ser man lite av länken.
@mickeheterjag
Nyservad och med RubberB på köpet. Tycker priset är bra. Mest prisvärt på K&S? Vet inte...Jo, men köper den ju i nuvarande skick. Jag tycker inte att det är oprisvärd eller så, men inte jätteprisvärd heller.
https://klocksnack.se/threads/rolex-16750-r-serie-prisreducering-24-10.54919/
Nog för att det eventuellt är servicevisare och en bliss på glaset, men är inte denna pjäs ändå rätt trevlig?
Jo nog måste man tycka att den där är prisvärd. Otroligt märkligt att ingen köpt den. Mycket roligare än en 16700/16710 tycker jag.
Den som köpte den ni nämner skulle, som du säger, huggit min istället!Tycker jag inte. Ingen bild på länken och det finns en 2005:a ute för samma pengar. Det som talar för den är väl att den e nyservad.
Måste nästan hålla med, inte ens 200 loppor för en klocka är ju ta mig fan i mig som hittat!Den som köpte den ni nämner skulle, som du säger, huggit min istället!
On topic. https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116618ln.62707/ Denna måste väl vara värd? Vet inte hur det är med rabatter på guldare men list på 305 k och ligger ute här för knappt 200 k. Ser ut at vara i grymt skick dessutom, kunde knappt se en enda hairline, bortsett från skavet på 1 länkbit.
Korvören!Måste nästan hålla med, inte ens 200 loppor för en klocka är ju ta mig fan i mig som hittat!