Snarare för smal i så fall, men kanske det du menade? Är ju en rätt ovanlig boettform idag. Klart underskattad kan jag tycka men förstår också att den är udda.Har sneglat flera gånger men känner att den är för lång i boetten...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snarare för smal i så fall, men kanske det du menade? Är ju en rätt ovanlig boettform idag. Klart underskattad kan jag tycka men förstår också att den är udda.Har sneglat flera gånger men känner att den är för lång i boetten...
Snarare för smal i så fall, men kanske det du menade? Är ju en rätt ovanlig boettform idag. Klart underskattad kan jag tycka men förstår också att den är udda.
Nej, nu har du fått måtten om bakfoten. Den är bara 42 mm bandhorn till bandhorn och boetten är böjd. Skulle inte din handled klara det förstår jag inte hur du kunnat bära DD och 1675. Mina handleder mäter 155 mm...Nej, alltså att den är för lång i boetten. Storleken på ovanytan på min handled är som en 8-årings vilket innebär att bandhornen/boetten är längre än min handled vilket jag tycker är varken snyggt eller bekvämt. Men grym klocka och passar i tråden.
Åfan, trodde den var som en reverso gt eller något mindre.Nej, nu har du fått måtten om bakfoten. Den är bara 42 mm bandhorn till bandhorn och boetten är böjd. Skulle inte din handled klara det förstår jag inte hur du kunnat bära DD och 1675. Mina handleder mäter 155 mm...
20 papp för dyr är vad jag har hört. Förbered dig på att se @Sthlm-Nicklas klocla ett tag framöver.https://klocksnack.se/threads/16613-prissänkning-1000-kr-varje-dag.42501/
Den här rackaren. Är den för dyr eller kan de va så att ingen är ute efter en sån modell just nu? Bara nyfiken i och med prisnedsättningarna.
Man kan väl säga som såhär, den platsar inte i den här tråden i alla fall...https://klocksnack.se/threads/16613-prissänkning-1000-kr-varje-dag.42501/
Den här rackaren. Är den för dyr eller kan de va så att ingen är ute efter en sån modell just nu? Bara nyfiken i och med prisnedsättningarna.
20 papp för dyr är vad jag har hört. Förbered dig på att se @Sthlm-Nicklas klocla ett tag framöver.
https://klocksnack.se/threads/16613-prissänkning-1000-kr-varje-dag.42501/
Äh. Det där är inte helt sant.Allt säljs till rätt pris, så den kanske ligger för högt?
Håller med. Ganska smal marknad här på forumet.Äh. Det där är inte helt sant.
Precis. Folk har ibland inte en aning vad som är ett bra pris.Håller med. Ganska smal marknad här på forumet.
Mitt favoritexempel är grodans GS som tycktes osäljbar här. Sålde den på TZUK på under 10 minuter för ett högre pris.Precis. Folk har ibland inte en aning vad som är ett bra pris.
Har sålt flera klockor till handlare för ett högre pris än vad jag blivit erbjuden här på forumet.
Precis. Folk har ibland inte en aning vad som är ett bra pris.
Har sålt flera klockor till handlare för ett högre pris än vad jag blivit erbjuden här på forumet.
Ingen aning? Bytte bort den.Din Hulk som är till försäljning på Jälmers?
Ingen aning? Bytte bort den.
Inte konstigt.Ah, då kanske det inte är den. Tycker det är ofta man ser annonser avslutas här, sen dyker de upp hos Jälmers på blocket kort efter.
Inte konstigt.
Ligger 17-18 över de andra som sålts. Nyare än övriga och otroligt fint skick men värdesätter det inte sååå mkt
tja, 10-20% extra är ju inte så farligt med tanke på den trygghet man får av en handlare. Vad som är märkligare är att en del som köper av handlare förväntar sig att få ut samma pris som de köpte klockan för när de säljer den vidare i egenskap av privatperson.Nej kanske inte, men det säger lite om hur vissa värderar klockor här/alternativt hur smal markanden är om en handlare kan köpa den och lägga på 10-20% och sälja den vidare.
Nog ska en 16613 från 2008 med SEL i bra skick med box och papper kostar mer än 48-49. 16613 från början av 90-talet går numera för över 45.
Ja man lär ju inte hitta någon liknande för 72k igen, det var ett bra pris..Jag har snöat in mig lite på Daytonas!
Har dock ingen koll på vad som är "rätt" pris på en Daytona med ett par år på nacken. Verkar nästan som det är en oskriven lag på en Daytona ska kosta runt 80, oavsett ålder, hm.
Det lär till exempel vara väldigt svårt att få en från 2012 för 72k som såldes för runt 2 månader sen.
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520.40023/
Jag har snöat in mig lite på Daytonas!
Har dock ingen koll på vad som är "rätt" pris på en Daytona med ett par år på nacken. Verkar nästan som det är en oskriven lag på en Daytona ska kosta runt 80, oavsett ålder, hm.
Är till exempel denna från 2008 för 79k rätt prissatt? Känns som att det börjar luta åt service?
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520-v-fullsett.41853/
Gamla spännet på den där dock. En nyare börjar på strax över 80.
tja, 10-20% extra är ju inte så farligt med tanke på den trygghet man får av en handlare. Vad som är märkligare är att en del som köper av handlare förväntar sig att få ut samma pris som de köpte klockan för när de säljer den vidare i egenskap av privatperson.
TackNya
![]()
Gamla
![]()