Gaffel
Basic
Attans, jag som lagt hela mitt pensionssparande i PADIs.Betvivlar att Padi ökar i värde nämnvärt de närmsta 100 åren, finns väl ingen klocka som cirkulerar mer på forumet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Attans, jag som lagt hela mitt pensionssparande i PADIs.Betvivlar att Padi ökar i värde nämnvärt de närmsta 100 åren, finns väl ingen klocka som cirkulerar mer på forumet.
Se till att bli riktigt gammal så kanske du kan få någon liten återbäringAttans, jag som lagt hela mitt pensionssparande i PADIs.
Det var precis, exakt det jag ville få fram men valde "ironi utan blinksmiley" som uttrycksformBetvivlar att Padi ökar i värde nämnvärt de närmsta 100 åren, finns väl ingen klocka som cirkulerar mer på forumet.
Haha, jag har fått höra att jag tydligen är expert på passivtaggressiva smileysDet var precis, exakt det jag ville få fram men valde "ironi utan blinksmiley" som uttrycksform
Var det ens en hype? Min bild var att 3-4 stycken rusade för att köpa, sen har det varit tvärtyst och jag misstänker att det är ovannämnda klockor som snurrar omkring på KS hela tiden...Haha, jag har fått höra att jag tydligen är expert på passivtaggressiva smileys
Skämt åsido, hade forumet rådfrågat visa mig hade jag redan innan PADI släpptes kunnat konstatera att hypen vida översteg klockans värde. Det är farligt på forumet eftersom det är så lätt att bli uppslukad av tillfällig hype över en viss klocka.
Enbart Globen sålde ju över 90st rätt snabbt så vart har du letat efter hypen om du ej funnit den?Var det ens en hype? Min bild var att 3-4 stycken rusade för att köpa, sen har det varit tvärtyst och jag misstänker att det är ovannämnda klockor som snurrar omkring på KS hela tiden...
Enbart läst trådar på KS. 90st, det är alltså en 'hype' för en 5.000kr klocka?Enbart Globen sålde ju över 90st rätt snabbt så vart har du letat efter hypen om du ej funnit den?
Driver du med mig? Tror du det är normalt? PADIn är utan tvekan den mest eftertraktade och lättsålda enskilda seikomodell som SEIKO lanserat de senaste 10 åren.Enbart läst trådar på KS. 90st, det är alltså en 'hype' för en 5.000kr klocka?
Du hänger inte så mycket i Kobra Kai ser jag...Var det ens en hype? Min bild var att 3-4 stycken rusade för att köpa, sen har det varit tvärtyst och jag misstänker att det är ovannämnda klockor som snurrar omkring på KS hela tiden...
Nej, det kanske är därför jag har omdömet kvar?Du hänger inte så mycket i Kobra Kai ser jag...
Kolla min edit. Man behöver inte ens hänga i Kobra Kai för att uppmärksamma hypen.Nej, det kanske är därför jag har omdömet kvar?
- Det är inget samlarur, utan ett enklare bruksur som främst bärs av amatörer inom dykning. På sikt kan dock enstaka exemplar bli intressanta för äkta samlare, t ex om de burits av riktiga (t ex PADI-certifierade) dykare och denna provinens kan styrkas av papper, helst vidimerade.Undrar när den förväntade prisökningen kommer på dessa eftertraktade och limiterade samlarur?
Näää. Du har glömt denna:Driver du med mig? Tror du det är normalt? PADIn är utan tvekan den mest eftertraktade och lättsålda enskilda seikomodell som SEIKO lanserat de senaste 10 åren.
Fick de bara 90 st sålda, trots den massiva hype som fanns här? Trodde ändå att du enkom hade köpt minst 5 exemplar.Enbart Globen sålde ju över 90st rätt snabbt så vart har du letat efter hypen om du ej funnit den?
Inte konstigt att det snurrar några på KS med tanke på hur stor andel KS köpte av det totala biståndet.
Exakt.Fick de bara 90 st sålda, trots den massiva hype som fanns här?
Nämn en större hype?
Nämn en större hype?
Har den köpts mer på forumet än Padin?Keramisk Daytona. Vi byter ämnet nu. Inget mer Padi-snack. Enough is enough!
Har den köpts mer på forumet än Padin?
Diskuterar att dom bara fick 90 sålda trots all hype. Jag tycker det är rätt mycketDet finns säkert fler som vill köpa den Snackar vi inte hype här?
Varav 52st såldes första dygnet. Löjligt att tro att det inte funnits/finns någon PADI-hype, då har man bott under en sten.Diskuterar att dom bara fick 90 sålda trots all hype. Jag tycker det är rätt mycket
Varav 52st såldes första dygnet. Löjligt att tro att det inte funnits/finns någon PADI-hype, då har man bott under en sten.
Och nu är de dessutom på rea, åtminstone på Klockmaster Schutz i Gbg.Betvivlar att Padi ökar i värde nämnvärt de närmsta 100 åren, finns väl ingen klocka som cirkulerar mer på forumet.
Det finns säkert fler som vill köpa den Snackar vi inte hype här?
Ja tänk så jäkla många idioter det finns....Tänk när Omega i vintras sålde 2012st Speedy Tuesday på fyra timmar för 52000kr/st, alltså i runda slängar 100 miljoner. Där pratar vi hype. En sådan skulle du ha, @yonsson