Det kan ha varit skärselden. Lyssnade inte så noga men vad jag minns så var det drakeld.Betvivlar att det är värmebehandlat i drakeld, sjukt svårt att få tag i drakeld nuförtiden Ljuger du inte nu @yonsson ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kan ha varit skärselden. Lyssnade inte så noga men vad jag minns så var det drakeld.Betvivlar att det är värmebehandlat i drakeld, sjukt svårt att få tag i drakeld nuförtiden Ljuger du inte nu @yonsson ?
Stiga "radikalt"? Stora ord. Men jag älskar din entusiasmVar därför jag postade här. Lär aldrig gå under 35 i fungerande skick. Kommer nog snarare att stiga radikalt. Sen är det alltid lite kul att röra om lite i den svenska avundsjukan. Är själv inget fan av limited ed eller ens av nya klockor men en bra affär är det iaf för köparen.
Som Padin!!Stiga "radikalt"? Stora ord. Men jag älskar din entusiasm
Stiga "radikalt"? Stora ord. Men jag älskar din entusiasm
Som Padin!!
Jo men det var väl inte många som basunera ut att padin skulle droppa i värde, snarare tvärt om, om jag minns rättAllt är relativt men om jag måste gissa så tippar jag på 20%+ på ett år. (Från list). Apropå starka ord är det kul att du älskar min entusiasm. Skulle dock kalla det en realistisk prognos för att underbygga min åsikt om att klockan hör hemma här.
Padin? Är ju en massproducerad basmodell som tappat värde precis som väntat.
Undrar om inte det var skämtsamt alternativt innan man visste att det var en spec ed och inte en limiterad modell.Jo men det var väl inte många som basunera ut att padin skulle droppa i värde, snarare tvärt om, om jag minns rätt
Ingen någonsin har vid sina sinnens fulla bruk påstått att PADIn skulle bli en bra investering. Många skrev det på skämt. Och som sagt, ingen visste/vet hur många PADI som produceras.Jo men det var väl inte många som basunera ut att padin skulle droppa i värde, snarare tvärt om, om jag minns rätt
Många könlösa uppblåsta kopior på äldre ur som rusat i pris? Lägg förresten in Seiko där med.Allt är relativt men om jag måste gissa så tippar jag på 20%+ på ett år. (Från list). Apropå starka ord är det kul att du älskar min entusiasm. Skulle dock kalla det en realistisk prognos för att underbygga min åsikt om att klockan hör hemma här.
Padin? Är ju en massproducerad basmodell som tappat värde precis som väntat.
Så jävla snyggt med 007 på sekundvisarenPå tal om bra köp. Omega har släppt (ytterligare) en LE på ynka 7007 ex. Spring och köp!
https://www.omegawatches.com/watches/seamaster/diver-300-m/commanders-watch/product/
Mmm...hoppas ironin framgick i mitt inlägg...?Så jävla snyggt med 007 på sekundvisaren
Jadå.Mmm...hoppas ironin framgick i mitt inlägg...?
Är väl kanske billigt ändå, men okänd servicehistorik på den kan innebära 15 000+ kr i servicekostnad idag eller i morgon. Sen är den väl inte i solitt guld?så spårar det ur...bra gjort killar
Tillbaka till topic:
Den här tycker jag är prisvärd... klart sugen på att göra den till min andra memovox
https://klocksnack.se/threads/lecoultre-memovox-mallis-mania-pris-8200-kr-6-7.74983/
Gold filled enligt annonsen. Har också varit sugen på denna, men potentiella servicekostnader har gjort att jag inte riktigt vågatÄr väl kanske billigt ändå, men okänd servicehistorik på den kan innebära 15 000+ kr i servicekostnad idag eller i morgon. Sen är den väl inte i solitt guld?
Vad innebär "filled" då?Gold filled enligt annonsen. Har också varit sugen på denna, men potentiella servicekostnader har gjort att jag inte riktigt vågat
Om jag förstått det rätt så är det en tjockare variant av plätteringVad innebär "filled" då?
Fast är det verkligen mest prisvärd? Priserna tycks ju förvisso gått upp på SM300 men klockan är ju inte i nyskick direkt.Jäkligt mycket dinka för pengarna
https://klocksnack.se/threads/pris-bump-omega-seamaster-300-master-co-axial.76072/
30 papp för den är prisvärt.Fast är det verkligen mest prisvärd? Priserna tycks ju förvisso gått upp på SM300 men klockan är ju inte i nyskick direkt.
De har väl alltid legat på 30 beggade eller strax där över?30 papp för den är prisvärt.
Ja men 30 för denna är bra anser jag iafDe har väl alltid legat på 30 beggade eller strax där över?
Håller med, marknadsmässigt pris.Ding och väldigt många repor dock. Tycker ändå inte att mest prisvärd passar riktigt.
Ja finns ju ett gäng om det räcker att det är Seiko. Blir så när efterfrågan är större än tillgången.Många könlösa uppblåsta kopior på äldre ur som rusat i pris? Lägg förresten in Seiko där med.
Några exempel?Ja finns ju ett gäng om det räcker att det är Seiko. Blir så när efterfrågan är större än tillgången.
Yonsson nämnde sbdx003 och sbdx012. Kan väl läggs till sbdx005. Jämförbara då alla är limiterade reissues av klassiska Seikodykare. Har testat 012 och 005 själv men inte lyckats lägga vantarna på 003 ännu och den blir inte billigare om vi säger så.Några exempel?
så spårar det ur...bra gjort killar
Tillbaka till topic:
Den här tycker jag är prisvärd... klart sugen på att göra den till min andra memovox
https://klocksnack.se/threads/lecoultre-memovox-mallis-mania-pris-8200-kr-6-7.74983/
Är väl kanske billigt ändå, men okänd servicehistorik på den kan innebära 15 000+ kr i servicekostnad idag eller i morgon. Sen är den väl inte i solitt guld?
Gold filled enligt annonsen. Har också varit sugen på denna, men potentiella servicekostnader har gjort att jag inte riktigt vågat