• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

galácticon

Patek
2-Faktor
Återigen så finns säljaren i icke EU-land så släng på 25% på priset....

Hade inte en tanke på det:D
Tack!

Jag kanske låter skolfröken aktigt nu när jag tycker att säljaren, @aosehus ,bör nogsamt ange i annonsen att svensk moms tillkommer. Vi som har varit med här ett tag känner ju till det, men det gör inte nya medlemmar.
Återigen en medlem som missat detta. Vet att jag bedriver någon form av "korståg" här nu men det kan nog vara dags att ta tag i det? @Ministern @Denke @daviden
 

Jax

Cartier
Återigen en medlem som missat detta. Vet att jag bedriver någon form av "korståg" här nu men det kan nog vara dags att ta tag i det? @Ministern @Denke @daviden
Det kan ju inte vara så svårt att i reglerna för Köp och Sälj ange att om objektet skickas ifrån land utanför EU skall alltid anges att svensk moms och eventuell tull tillkommer.
Vi som är här på KS är att betrakta som konsumenter. Vid försäljning till sådan skall i priset ingå moms. Det är en tvingande regel vid försäljning näringsidkare - konsument vid försäljning inom Sverige. Men jag tycker den här regeln bör vara gällande även här.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det kan ju inte vara så svårt att i reglerna för Köp och Sälj ange att om objektet skickas ifrån land utanför EU skall alltid anges att svensk moms och eventuell tull tillkommer.
Vi som är här på KS är att betrakta som konsumenter. Vid försäljning till sådan skall i priset ingå moms. Det är en tvingande regel vid försäljning näringsidkare - konsument vid försäljning inom Sverige. Men jag tycker den här regeln bör vara gällande även här.
I 9 fall av 10 är vi att betrakta som privatpersoner som inte gör affärer i förhållande till en näringsidkare, alltså inte konsument. Dock borde givetvis @aosehus och eventuellt andra näringsidkare som annonserar utanför EU (eller innanför, för den delen) ange pris med moms och inkl. samtliga eventuella övriga avgifter.
 

Jax

Cartier
I 9 fall av 10 är vi att betrakta som privatpersoner som inte gör affärer i förhållande till en näringsidkare, alltså inte konsument. Dock borde givetvis @aosehus och eventuellt andra näringsidkare som annonserar utanför EU (eller innanför, för den delen) ange pris med moms och inkl. samtliga eventuella övriga avgifter.
När det gäller nämnd säljare som återkommande annonserar ut flera klockor så bör nog denne anses som eller i vart fall jämställas med näringsidkare.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
När det gäller nämnd säljare som återkommande annonserar ut flera klockor så bör nog denne anses som eller i vart fall jämställas med näringsidkare.
Absolut, det är bara jag som är noga med ord. Du skriver att "Vi som är här på KS är att betrakta som konsumenter". Oftast inte :)
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Jax

Choppe

Rolex
2-Faktor

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Såg den i ett tidigt skede. Den verkade av bilderna fungera? Vet inte hur dålig den var och återstår att reda ut varför men jag kunde inte med att slå till på den... om den nu var kvar.
Hoppas säljaren fick mer än 700kr. Jag PMade högre bud men fick aldrig nåt svar.
Jag fick inte heller något svar. Sa till honom att den kunde vara värd mycket mer (mer koll hade jag inte just då). Bara att hoppas han lyssnade.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Fick heller inget svar när jag pm:ade och tyckte det var väl billigt om den fungerade och inte saknade en massa delar. Men den var kanske redan såld då..

Jag fick inte heller något svar. Sa till honom att den kunde vara värd mycket mer (mer koll hade jag inte just då). Bara att hoppas han lyssnade.

Jag drog ett PM 12 minuter efter att annonsen lades ut. Jag gissar att den snart dyker upp nyservad för 9000kr...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

holma20

Panerai
Om ja ska vara helt ärlig tror jag inte han sålde den..
Han drog nog tillbaka och utforska lite
Mer ang. Priset, han fick nog PM från mer än hälften av alla medlemmar på ks,
 
Topp