• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Varför köper ingen @virrooo's speedmaster? cal.861 och krämig patina för 27 000 får ju anses som en bra affär :)
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-145-022-1985.86055/
Tycker den ligger okej i pris men för 28-29 får du en i princip ny Speedmaster med alla tillbehör. Klockan saknar servicehistorik och vid AD-service kommer de garanterat att byta visarna (kostar 900:- ). Sen kommer väl klockan head only vilket kanske skrämmer bort de som vill ha länk.

Som exempel sålde jag denna https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-145-0022-nytt-pris-25-4.71311/ förra våren. Sämre skick på boetten och nya visare (original följde med) men med ganska trevlig patina på tavlan, länk och servicegaranti, slutpriset blev 24,5k.

Tycker den ligger okej i pris men för 28-29 får du en i princip ny Speedmaster med alla tillbehör. Klockan saknar servicehistorik och vid AD-service kommer de garanterat att byta visarna (kostar 900:- ). Sen kommer väl klockan head only vilket kanske skrämmer bort de som vill ha länk.

Som exempel sålde jag denna https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-145-0022-nytt-pris-25-4.71311/ förra våren. Sämre skick på boetten och nya visare (original följde med) men med ganska trevlig patina på tavlan, länk och servicegaranti, slutpriset blev 24,5k.
Jag tror inte de byter visarna om du inte ber om det :) Men absolut, vill du ha en ny speedmaster ska du inte köpa en från 1985.

Jag tror inte de byter visarna om du inte ber om det :) Men absolut, vill du ha en ny speedmaster ska du inte köpa en från 1985.
Det beror väl på vilket skick visarna är i, dina ser ut att sakna lysmassa helt. Mina var spruckna och AD ville inte lämna garanti på servicen utan att byta visare :)

Tycker klockan är schysst och har inga synpunkter på priset. Däremot tror jag tyvärr att tillgången på billiga "nästan nya" speedys konkurrerar ut neo-vintage klockorna för många köpare i prisklassen.

Det beror väl på vilket skick visarna är i, dina ser ut att sakna lysmassa helt. Mina var spruckna och AD ville inte lämna garanti på servicen utan att byta visare :)

Tycker klockan är schysst och har inga synpunkter på priset. Däremot tror jag tyvärr att tillgången på billiga "nästan nya" speedys konkurrerar ut neo-vintage klockorna för många köpare i prisklassen.

Jo dom är helt tomma på lume! Jag är ju inget fan av AD generellt, så hade gått till Farfars klocka ;). Men du har rimliga poänger tycker jag, speciellt om man som köpare föredrar AD. Dock tror jag att den här tilltalar mögelmysarna lite mer, vill man ha nytt finns det prisvärda speedys på forumet precis som du nämner. :)

Fast sådär kan man ju inte resonera.

Gamla Speedmasters kan ju kosta flera hundra tusen. Vad en ny kostar är irrelevant.
Jag kanske formulerade mig otydligt men min emfas låg absolut inte på att du får en ny klocka för samma pengar. Poängen var snarare vilka alternativ en person som tänkt lägga i runda slängar 27 kakor för en Speedmaster har. Olika köpare värdesätter olika saker men det kan ju inte vara så far fetched att jämföra klockor (av samma modell) inom samma prisintervall? Vet man vad man vill ha är valet enkelt men vill man ha en Speedy, vilken som helst, är konkurrensen uppenbarligen hård till det priset eftersom klockan är osåld.

För att vara övertydlig tycker jag klockan är rimligt prissatt.

Vad gamla Speedmasters för ett par hundratusen har med saken att göra vet jag inte.

Tillbaka
Topp