• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Fadershan

Patek
42mm Panerai = dasslock?
Kom in i matchen...

Du har iofs en poäng; någon måste vilja bära dessa också:
D87BFC91-D877-447E-9000-A2169F784843.jpeg
Känns ju fair att jämföra med ett damur ;) Vilken match ska han komma in i, den pågående moderna matchen? Jag iaf håller mig till gamla matcher där 42mm är ansett stort :) Mitt största ur är iofs 43mm men med fet bezel vilket oxå gör skillnad i upplevelsen på hur stort det bärs tkr jag.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Känns ju fair att jämföra med ett damur ;) Vilken match ska han komma in i, den pågående moderna matchen? Jag iaf håller mig till gamla matcher där 42mm är ansett stort :) Mitt största ur är iofs 43mm men med fet bezel vilket oxå gör skillnad i upplevelsen på hur stort det bärs tkr jag.

Huvudet på spiken. "Upplevelse i hur stort det bär" och inte minst preferenser. Att såga storleken på en mindre Panerai är ganska trångsynt; alla kan ju inte leva kvar i det förgångna och knalla runt med små DJ:s och 36mm Expys på armen...

För övrigt har Panerai under hela sin existens varit långt över 40mm, varför begreppet "den pågående moderna matchen" inte heller riktigt är applicerbart här.. Hur vindarna blåser är rätt irrelevant för Panerai då man håller sig till sina klassiska storlekar (utöver att man introducerat modeller ner till 38mm avsedda primärt för damer).
 
Senast ändrad:

Choppe

Rolex
2-Faktor
Gillar du den så hugg. Den är inte så vanligt förekommande. Hobnailtavlan finns på några modeller som lanserades runt sekelskiftet så den känns lite historisk.
Om jag hade varit likvid för tillfället så hade jag varit seriöst intresserad. Tyvärr så är det skralt i krigskassan för tillfället.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Huvudet på spiken. "Upplevelse i hur stort det bär" och inte minst preferenser. Att såga storleken på en mindre Panerai är ganska trångsynt; alla kan ju inte leva kvar i det förgångna och knalla runt med små DJ:s och 36mm Expys på armen...

För övrigt har Panerai under hela sin existens varit långt över 40mm, varför begreppet "den pågående moderna matchen" inte heller riktigt är applicerbart här.. Hur vindarna blåser är rätt irrelevant för Panerai då man håller sig till sina klassiska storlekar (utöver att man introducerat modeller ner till 38mm avsedda primärt för damer).
Samtidigt var inte Panersi riktigt med i matchen när standarden sattes. När började de massproduceras?
 

Fadershan

Patek

DrKlocka

Audemars

Fadershan

Patek
Äsch, var ju en fråga om det var den mest prisvärda. Säger inte att den är satt till överpris eller inte, bara motiverar att det ger en låg efterfrågan. Modellen känns väldigt sval.
Absolut och ville inte kritisera dig mest att jag skulle känt att det var en trist recension om jag hade försökt sälja den men antar att säljaren märkt det själv att den var sval på KS och då får man ju antingen sänka ännu mer eller prova på annat håll :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nere på 45k nu. Är det rätt att det enbart är insertet som är annorlunda (grönt) på denna model vs den vanliga? Tim Mosso sa angående denna typen av inserts att man vid normal användning skulle räkna med att få byta redan vid första service. Då ryker ju hela usp:en för denna gröna Tudor?
Boettlocket är graverat också :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nere på 45k nu. Är det rätt att det enbart är insertet som är annorlunda (grönt) på denna model vs den vanliga? Tim Mosso sa angående denna typen av inserts att man vid normal användning skulle räkna med att få byta redan vid första service. Då ryker ju hela usp:en för denna gröna Tudor?

Man får väl utgå ifrån att man får en ny grön bezel om de skulle få för sig att byta vid service?
 

ChumpTime

Panerai
Nere på 45k nu. Är det rätt att det enbart är insertet som är annorlunda (grönt) på denna model vs den vanliga? Tim Mosso sa angående denna typen av inserts att man vid normal användning skulle räkna med att få byta redan vid första service. Då ryker ju hela usp:en för denna gröna Tudor?

En av textraderna på tavlan är grön.

Eg inte så mkt USP men med tanke på vad små skitdetaljer har visat sig kunna vara värda på systermärkets klockor är det nog inte så konstigt att Harrods-Black Bay var ganska hypead i början...


...precis som den där italienska tudorn med röd textrad.*** Problemet med Harrods-tudorn är att den faktiskt inte är limited. När jag själv frågade fine watch room där i somras så sa de att de är uppe i nästan 800st sålda gröna black bay. Därav väntat med pyspunka på andrahandsvärdet.

***: https://www.ablogtowatch.com/tudor-heritage-black-bay-orologi-passioni-limited-edition-watch-italy/
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Nere på 45k nu. Är det rätt att det enbart är insertet som är annorlunda (grönt) på denna model vs den vanliga? Tim Mosso sa angående denna typen av inserts att man vid normal användning skulle räkna med att få byta redan vid första service. Då ryker ju hela usp:en för denna gröna Tudor?

Boettlocket är graverat också :)

En av textraderna på tavlan är grön.

Eg inte så mkt USP men med tanke på vad små skitdetaljer har visat sig kunna vara värda på systermärkets klockor är det nog inte så konstigt att Harrods-Black Bay var ganska hypead i början...


...precis som den där italienska tudorn med röd textrad.*** Problemet med Harrods-tudorn är att den faktiskt inte är limited. När jag själv frågade fine watch room där i somras så sa de att de är uppe i nästan 800st sålda gröna black bay. Därav väntat med pyspunka på andrahandsvärdet.

***: https://www.ablogtowatch.com/tudor-heritage-black-bay-orologi-passioni-limited-edition-watch-italy/

Glöm inte grön spets på sekundvisaren...

/B
 
Topp