Skulle säga att 95% försvinner. Jag gillar varken F2F eller kontanter.
F2F föredrar jag men kontanter går ju knappt ta ut/sätta in den summan utan massa krångel. Annars är ju 305 ruggigt fin och i titan med, bara en sådan sak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle säga att 95% försvinner. Jag gillar varken F2F eller kontanter.
F2F föredrar jag men kontanter går ju knappt ta ut/sätta in den summan utan massa krångel. Annars är ju 305 ruggigt fin och i titan med, bara en sådan sak
Och de 20% som finns kvar är ju inte direkt de trevligaste heller, vrf enbart F2F framstår som än mer svårbergripligt..dessutom endast F2F kontant i Göteborg, där försvann typ 80% av forumets potentiella köpare... ;-)
Och de 20% som finns kvar är ju inte direkt de trevligaste heller, vrf enbart F2F framstår som än mer svårbergripligt..
Fråga @ReversoÄven om det går bra att ta ut 50k i kontanter utsätter man sig själv för en onödig stor risk. Ögon finns överallt... Dessutom brukar ”endast kontanter” betyda att man vill dölja något.... Ger mig dåliga vibbar tyvärr.
Gissar att @Reverso även inkluderar Swish i orden kontant affär.
Och då har du dålig smak enligt min bokPöbel i min bok efter det uttalandet iaf
Behöver snabbt kontanter så höjer priset... känns ju logiskt.Hej klockomaner,
Behövde snabbt kontanter till ett köp av privatperson utomlands. Men det ser ut att rinna ut i sanden.
Har ändrat annonsen nu, Swish går bra. Ändrade tillbaka priset också.
Men yonsson då, läs om, och läs rättBehöver snabbt kontanter så höjer priset... känns ju logiskt.
Och då har du dålig smak enligt min bok
Fast Rolex är ju inte bara klocka utan fungerar även som en egen valuta på KS.https://klocksnack.se/threads/panerai-submersible-pam00305-bytes-rolex-omega-nytt-pris-11-8.83688/
Börjar ju nästan bli larvigt billigt nu! Trist att inte pöbeln har lärt sig att uppskatta annat än Rolex på forumet ännu
Nu börjar detta bli OT för denna tråd, men ville bara inflika att jag tror att den största anledningen till Rolex popularitet är dess andrahands (marknads)värde. Väldigt få andra märken har den värdeökningen eller där du kan köpa nyss till listpris och säljare dyrare inom <3 år, möjligen patek men då pratar vi annan prisklass och mkt smalare kundgrupp.Fast Rolex är ju inte bara klocka utan fungerar även som en egen valuta på KS.
Även i annonsen är det enda bytet som accepteras sportrolle.
Givetvis.Nu börjar detta bli OT för denna tråd, men ville bara inflika att jag tror att den största anledningen till Rolex popularitet är dess andrahands (marknads)värde. Väldigt få andra märken har den värdeökningen eller där du kan köpa nyss till listpris och säljare dyrare inom <3 år, möjligen patek men då pratar vi annan prisklass och mkt smalare kundgrupp.
Han hade ju sänkt priset flera gånger och skriver nu att han har ”ändrat tillbaka priset”. Finns väl bara ett sätt att tolka det på?Men yonsson då, läs om, och läs rätt
Tror han syftade på att säljaren inte längre behöver snabba pengar och därför ändrade tillbaka prisetHan hade ju sänkt priset flera gånger och skriver nu att han har ”ändrat tillbaka priset”. Finns väl bara ett sätt att tolka det på?
Jag fattar men antingen vill man väl sälja eller så vill man inte sälja. Den har ju legat ute osåld sedan i november så en prishöjning lär ju inte få den såld. Förstår dock att det finns en smärtgräns för om man tycker det är värt att sälja eller inte.Tror han syftade på att säljaren inte längre behöver snabba pengar och därför ändrade tillbaka priset
42mm passar knappast alla. Finns rätt många som inte vill ha ett dasslock på armen.https://klocksnack.se/threads/panerai-535-gmt-42mm-2016-listpris-84k-nu-46k.97495/
Varför är inte denna såld ännu är för mig ett mysterium! Är det storleken som skrämmer? 42 passar alla och är en bra instegs-storlek på vägen upp till 47mms pannorna
Den har en läcker tavla som ger lite liv. Jag kan förstå att paneristipuritaner söker så få komplikationer som möjligt, men den som inte är sån är den en användbar klocka med subsekund, datum och gmt. Den går snart.https://klocksnack.se/threads/panerai-535-gmt-42mm-2016-listpris-84k-nu-46k.97495/
Varför är inte denna såld ännu är för mig ett mysterium! Är det storleken som skrämmer? 42 passar alla och är en bra instegs-storlek på vägen upp till 47mms pannorna
Det är nog ingen som vill ha ett dasslock på armen.42mm passar knappast alla. Finns rätt många som inte vill ha ett dasslock på armen.
42mm Panerai = dasslock?42mm passar knappast alla. Finns rätt många som inte vill ha ett dasslock på armen.
Måttet lugg till lugg som är viktigt knappast diametern42mm passar knappast alla. Finns rätt många som inte vill ha ett dasslock på armen.
Enig, och jag som inte ens är särskilt förtjust i Panerai går igång på den. Främst tack vare storlek och tavlans struktur.Den har en läcker tavla som ger lite liv. Jag kan förstå att paneristipuritaner söker så få komplikationer som möjligt, men den som inte är sån är den en användbar klocka med subsekund, datum och gmt. Den går snart.
Gillar du den så hugg. Den är inte så vanligt förekommande. Hobnailtavlan finns på några modeller som lanserades runt milleniumskiftet så den känns lite historisk.Enig, och jag som inte ens är särskilt förtjust i Panerai går igång på den. Främst tack vare storlek och tavlans struktur.
Men 42 är litet iaf i paneraikretsar, mina klockor som jag haft längst har varit mellan 41 och 42 förutom alla 16570 som är 40. Men som sagt det här är ju en exemplarisk första panna innan man köper sin första 47 mms42mm passar knappast alla. Finns rätt många som inte vill ha ett dasslock på armen.