• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mr Chance

Kalmar
Det trista med att det finns 116500 till salu för mkt mer än list är att det står väldigt mkt folk i kö som vill ha klockan o ej köpa för att tjäna pengar.

Huvudet på spiken; de som köar och köper en Daytona enbart för att direkt sälja den vidare till ockerpriser gör det på bekostnad av de som verkligen är intresserade av klockan i sig och därför köar hos AD..
Helt ärligt kan jag inte se problemet. Att även klockor lever under marknadsekonomins lagar är väl en del av spelet, eller?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Helt ärligt kan jag inte se problemet. Att även klockor lever under marknadsekonomins lagar är väl en del av spelet, eller?

Kalla mig kommunist eller nåt men jag skulle gärna se mindre av marknadsekonomi och kvartalstänk i klockbranschen till förmån för mer långsiktighet. Utbud och efterfrågan i all ära, men girighet och marknadsförväntningar slipper jag gärna. (Särskilt när jag ser klockbolag efter klockbolag vattna ur sin historia och varumärke för att överträffa marknaden, och ägarnas förväntan.

Sry för off topic, kände mig inspirerad bara :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Helt ärligt kan jag inte se problemet. Att även klockor lever under marknadsekonomins lagar är väl en del av spelet, eller?
Nupp, helt ok i enlighet med den marknadsekonomi som råder. Lite som när obskyra biljetthandlare suger upp en hel drös biljetter till eftertraktade konserter med populära artister. De skrattar hela vägen till banken när de säljer biljetterna i andra hand till hutlösa priser, medan de genuina fansen får ett långfinger i nyllet.
Marknadsekonomiskt ok, regelmässigt halv-ok, men moraliskt ruttet.
 

Subby

Rolex
Seiko 7A38-7020 verkar vara en svår klocka att prissätta. Är 3500kr rimligt för en hyfsat fin klocka? https://klocksnack.se/threads/seiko-7a38-7020.64077/
Man blir lite fundersam när säljaren lägger upp samma klocka för 1000kr mindre på Tradera. http://www.tradera.com/item/190204/...ports-100-chronograph-kronograf-vintage-retro
Tradera annonsen är en auktion med utropspriset 2500kr dvs minsta budet man kan lägga är 2500kr. Jag antar att säljaren hade en reservationspris också. Man kan alltid tagga säljaren så de kan svara själva. Angående prissättningen har jag inte stor koll.

@Hans Beck
 
Tradera annonsen är en auktion med utropspriset 2500kr dvs minsta budet man kan lägga är 2500kr. Jag antar att säljaren hade en reservationspris också. Man kan alltid tagga säljaren så de kan svara själva. Angående prissättningen har jag inte stor koll.

@Hans Beck

I och med att annonsen är avslutad kan man antingen anta att 1) ingen hörde av sig 2) han insåg att han kan få mer betalt på KS. Inget fel med det, men blir lite fundersam när det kommer till prissättningen.
 

matalm

Cartier
Popcorn-man.jpg
 

Hans Beck

Cartier
Seiko 7A38-7020 verkar vara en svår klocka att prissätta. Är 3500kr rimligt för en hyfsat fin klocka? https://klocksnack.se/threads/seiko-7a38-7020.64077/
Man blir lite fundersam när säljaren lägger upp samma klocka för 1000kr mindre på Tradera. http://www.tradera.com/item/190204/...ports-100-chronograph-kronograf-vintage-retro
Jaja, då hamnade man på denna tråden. ;)
Saken är att jag hade 2499 kr som utrop. 3499 kr som "köp nu". Inget reservationspris. Annonsen skulle pågå till 4 december. Och hade bara varit igång i ett par dagar när jag avslutade den. Ville helt enkelt hellre sälja på KS. Och som jag skrev i annonsen välkomnas bud. Så jag satte 3500 kr och välkomnade viss prutning. För er nyfikenhets skull har jag erbjudit en intressent att köpa den för 3000 kr. Personen prutade...som sig bör.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jo, ja, det är väl inte upp till vare sig mig eller dig.

Absolut
Jaja, då hamnade man på denna tråden. ;)
Saken är att jag hade 2499 kr som utrop. 3499 kr som "köp nu". Inget reservationspris. Annonsen skulle pågå till 4 december. Och hade bara varit igång i ett par dagar när jag avslutade den. Ville helt enkelt hellre sälja på KS. Och som jag skrev i annonsen välkomnas bud. Så jag satte 3500 kr och välkomnade viss prutning. För er nyfikenhets skull har jag erbjudit en intressent att köpa den för 3000 kr. Personen prutade...som sig bör.


Vilket jag tror alla utom en person förstod...
Tycker inte den är fel ute :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp