Harman Kardon
Silver
Jag är ju ingen "klockexpert".Att du finner det rimligt att kritisera mina val av budgetklockor men har själv noll insikt i vad klockan du själv säljer i samma prisklass faktiskt är värd...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är ju ingen "klockexpert".Att du finner det rimligt att kritisera mina val av budgetklockor men har själv noll insikt i vad klockan du själv säljer i samma prisklass faktiskt är värd...
Då kanske man inte ska kommentera heller?Nej jag tänker inte läsa varenda inlägg i denna soppa. Har lite bättre saker för mig
Så vad tänker du sälja den till honom för med denna nya vetskap? Vad får jag köpa den för?Då kanske man inte ska kommentera heller?
Men till någon på KS annonserar du glatt ut den för 3500:-......... Blåsare.Läs tråden, snälla. Har redan skrivit att jag inte kommer sälja klockan till honom för 3200kr om den inte är värd det.
Att du jämför bilar med klockor över huvud taget är väl inte till din fördel heller. En normal bil tappar i snitt halva värdet efter tre år, det gör inte en klocka. Det finns ingen likhet mellan en bil och en klocka.Så du jämför en av seikos budgetmodeller med ferrari?! dessutom la ferrari.
Du är nog tappad.
Nej, klockan kommer inte säljas över huvud taget.Men till någon på KS annonserar du glatt ut den för 3500:-......... Blåsare.
Jo det bör man. Ks-historiens i särklass mest överprisade klocka bör man få kommentera utan att behöva läsa igenom 10 sidor sågningar och försvar. Men jag tror ändå du bara driver faktiskt, oavsett om du säger att du inte gör det. Allt är för osannolikt. Ingen som jobbar i normal klockaffär med minsta koll skulle värdera en trasig skx till 4000, no way joséDå kanske man inte ska kommentera heller?
Jag är ju ingen "klockexpert".
Även om du bara är en skojare så är du ju rökt i mångas ögon. Tror tyvärr du kommer få svårt att göra klockaffärer på det här forumet hädanefter.Nej, klockan kommer inte säljas över huvud taget.
Nej, jag har aldrig påstått att jag är klockexpert. Tillskillnad från vissa andra.Men du är insatt nog att påstå att jag gjort fel val?
Annonsen för klockan du säljer är ju närmast parodisk. Du säger att marknadens kanske mest sålda mekaniska klocka kommer bli ett framtida samlarobjekt, vara värd si och så mycket om si om si och så många år och drar jämförelser till en Speedmaster?
Nej, du är inte någon klockexpert.
Fast, varför? Jag har inte betett mig illa, det enda jag gjort var att prissätta en klocka fel. Väldigt fel, det erkänner jag. Men alla gör väl misstag ibland.Även om du bara är en skojare så är du ju rökt i mångas ögon. Tror tyvärr du kommer få svårt att göra klockaffärer på det här forumet hädanefter.
Vad för typ av ur sysslar din vän med? Själv skulle jag gissa på gök-ur för det här låter helt ko-ko.Min vän jobbar inte som säljare på Ur&Penn, han är timanställd säljare på en av Stockholms bättre och välansedda klockaffärer i mellansegmentet. Därför litar jag på det han säger.
Nja, du har ju sida upp och sidan ner försvarat din prissättning trots att du varit medveten om det reela marknadsvärdet genom länkar och information från medlemmar. Det är ju först nu du verkar ha nyktrat till. Too little too late.Fast, varför? Jag har inte betett mig illa, det enda jag gjort var att prissätta en klocka fel. Väldigt fel, det erkänner jag. Men alla gör väl misstag ibland.
Sälj eländet för 1500 och skänk till bcfFast, varför? Jag har inte betett mig illa, det enda jag gjort var att prissätta en klocka fel. Väldigt fel, det erkänner jag. Men alla gör väl misstag ibland.
Nja, du har ju sida upp och sidan ner försvarat din prissättning trots att du varit medveten om det reela marknadsvärdet genom länkar och information från medlemmar. Det är ju först nu du verkar ha nyktrat till. Too little too late.
3500!!!!! Vafan du säljer en defekt klocka som kostar 2000 i nyskick. Antingen är du en blåsare som vill lura folk eller så är du svagbegåvad.
Blåsare
Blåsare
Jag är lugn som en filbunke.
Jag kan sälja min till honom för 3k och den är inte defekt på året sätt!Nej, det lovar jag. Jag går bara på vad min kompis har sagt till mig. Dessutom har han erbjudit mig 3200kr för klockan om jag inte får den såld för priset jag har satt, alltså 4000kr.
Jag förstår och tar till mig din kritik. Dock så undrar jag hur du är att göra affärer med.
Han är kanon att göra affärer med, det har jag fått erfara två gånger.Jag förstår och tar till mig din kritik. Dock så undrar jag hur du är att göra affärer med.
Det tror jag säkert!Han är kanon att göra affärer med, det har jag fått erfara två gånger.
Köpare - Moffan, på riktigt, det har gått tre veckor sedan jag Swishade dig.Jag är lugn som en filbunke.
Köpare- Jag ska hämta ut klockan idag, äntligen kom den!Jag är lugn som en filbunke.
Köpare - Det här är ju för fan ingen Rolex, det är ju en Kopia!Jag är lugn som en filbunke.
Blåsare
Nej, jag har aldrig påstått att jag är klockexpert. Tillskillnad från vissa andra.
Dessutom, om jag faktiskt var klockexpert skulle man väl med all rätt kunna hävda att du gjort "fel val". En klockexpert är en KLOCKexpert, ingen modeexpert. Jag anser att jag är tillräckligt klockintresserad för att argumentera för att flera av dina val inte hade platsat på en lista som faktiskt var gjord för klockintresserad, men när du förklarade att Kings målgrupp kanske inte är särskilt klockintresserade valde jag att inte göra det i och med att du har rätt i det. När rubriken lyder "Klockexperten tipsar om bästa klockorna under 10000kr", ja då trodde jag att listan var riktade mot klockintresserade. Men sen förklarade du ju att den inte var det. Och då förstod jag meningen med listan och bad om ursäkt. Men nu är vi här igen.
Det tror jag säkert!
Köpare- Vart är klockan? Den borde kommit för länge sen!
Moffan:
Köpare - Moffan, på riktigt, det har gått tre veckor sedan jag Swishade dig.
Moffan:
Köpare- Jag ska hämta ut klockan idag, äntligen kom den!
Moffan:
Köpare - Det här är ju för fan ingen Rolex, det är ju en Kopia!
Moffan:
hänger inte riktigt med i logiken där.Det tror jag säkert!
Moffan:
Moffan:
Moffan:
Moffan:
Det tror jag säkert!
Moffan:
Moffan:
Moffan:
Moffan:
@Moffan är en hedersknyffel, har gjort affär med honom.Jag förstår och tar till mig din kritik. Dock så undrar jag hur du är att göra affärer med.
Inte borde varit med:Du har fortfarande inte givit ett enda exempel på vilka klockor som du saknade samt vilka som inte borde vart med.
Tror jag säkert@Moffan är en hedersknyffel, har gjort affär med honom.