• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Roffe

Panerai
2-Faktor
De går för det eller något under. Inte 34.
Sålde min med samma premisser i mitten på april för 34k. Ingen box, äkthetsintyg från Rob E med utlåtande om att det är minst 2 år kvar till service, värderingsintyg från Kaplans, nytryckt med papper, från 2005 med solida end links och utan lugholes. Men det svänger fort på 2.5 månader tydligen..
Skulle jag varit på jakt hade jag valt ett annat ex för dem pengarna dock! :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Sålde min med samma premisser i mitten på april för 34k. Ingen box, äkthetsintyg från Rob E med utlåtande om att det är minst 2 år kvar till service, värderingsintyg från Kaplans, nytryckt med papper, från 2005 med solida end links och utan lugholes. Men det svänger fort på 2.5 månader tydligen..
Skulle jag varit på jakt hade jag valt ett annat ex för dem pengarna dock! :)
När du sålde din hade vi fortfarande minusgrader - nu har vi sol och sommar!;)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker även 16570 har stigit omotiverat mycket i pris det senaste, säg, året. En del har ju sålts för över 40 och de pengarna för en klocka med pisslänk är i mitt tycke överpris så det bara visslar om det.
"Pisslänk" har ju alla femsiffriga Rolex, och så klart de tidigare.

Visst är det "överpris" till vad man får men om marknaden betalar det priset och kommer göra framöver så är det ju inte överprisat ändå :)

Jag menar, typ en ny Oris känns såklart bra mer gedigen än en femsiffrig Rolex (i mitt tycke) men om jag de ligger på de priserna de gör så är det ju ändå värt det, så att säga?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tycker även 16570 har stigit omotiverat mycket i pris det senaste, säg, året. En del har ju sålts för över 40 och de pengarna för en klocka med pisslänk är i mitt tycke överpris så det bara visslar om det.
Inkluderar du SEL varianter under "pisslänk"? Har en själv och tycker inte den är sämre än nåt annat. Äldre har jag inte haft.
 

MånsT

Rolex
"Pisslänk" har ju alla femsiffriga Rolex, och så klart de tidigare.

Visst är det "överpris" till vad man får men om marknaden betalar det priset och kommer göra framöver så är det ju inte överprisat ändå :)

Jag menar, typ en ny Oris känns såklart bra mer gedigen än en femsiffrig Rolex (i mitt tycke) men om jag de ligger på de priserna de gör så är det ju ändå värt det, så att säga?
Nej, inte överpris enligt marknaden men skrev faktiskt "i mitt tycke" :)

Inkluderar du SEL varianter under "pisslänk"? Har en själv och tycker inte den är sämre än nåt annat. Äldre har jag inte haft.
Ja, har ägt en Rolex med SEL ihop med det stansade låset. I särklass sämsta känslan jag har stött på i någon klocka jag har ägt eller klämt på.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tycker även 16570 har stigit omotiverat mycket i pris det senaste, säg, året. En del har ju sålts för över 40 och de pengarna för en klocka med pisslänk är i mitt tycke överpris så det bara visslar om det.
Ligger fortfarande bra bit under 16710 som har likadan länk och 16610 som har snarlik? Hur tänker du här?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tycker även 16570 har stigit omotiverat mycket i pris det senaste, säg, året. En del har ju sålts för över 40 och de pengarna för en klocka med pisslänk är i mitt tycke överpris så det bara visslar om det.


Må så vara men för en klocka som kostar 30-40'+ så förväntar iallafall jag mig mer än funktionalitet.


Att även 16710 är överhypad :D
Det är alltid lika spännande att höra när det klagas på marknadsekonomins principer. "Den där varan är minsann inte värd det som andra är beredda att betala". Jo, det är den.
 

MånsT

Rolex
Det är alltid lika spännande att höra när det klagas på marknadsekonomins principer. "Den där varan är minsann inte värd det som andra är beredda att betala". Jo, det är den.

Låter som högst personliga åsiker som inte har någon förankring i marknadsläget.
Klargjorde redan i första inlägget att det var mitt tycke, inte marknadens. Som sagt tycker jag bara att många Rolex har stigit utan förklaring och att delar av objekten inte hör hemma i 30-40'+.

Tillbaka till topic nu :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klargjorde redan i första inlägget att det var mitt tycke, inte marknadens. Som sagt tycker jag bara att många Rolex har stigit utan förklaring och att delar av objekten inte hör hemma i 30-40'+.

Tillbaka till topic nu :)
Helt vansinnigt att köpa en gammal Daytona för över 100', jag tyckte det var vansinnigt även för 2 år sedan när de gick för runt 80'. Likväl blir de sålda. :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Helt vansinnigt att köpa en gammal Daytona för över 100', jag tyckte det var vansinnigt även för 2 år sedan när de gick för runt 80'. Likväl blir de sålda. :)
Helt enig. Inte minst på temat prisvärdhet finns det ju flera alternativ som är klart vassare när vi är uppe på 110-120k.
Snacka om att lyckas med ett varumärke alt. masspsykos..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp