• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad är problemet om priset är rimligt?
Bara för att föregående säljare dumpat priset på den två gånger och kanske ville bli av med den kvickt&lätt så ska han släppa den lika billigt?

Det är skillnad på att försöka tjäna pengar på att sätta ett pris som är på tok för högt och att sätta ett marknadspris på en klocka som man köpt till ett bra/billigare pris.

Edit: har ingen aning om vad klockan bör kosta, utgår ifrån din kommentar att priset var rimligt.

1+

@Pojken från Götet
Din Panerai blev lite dyrare där! Vet iofs inte vad du har givit för den iom att du kan ha bytt in en klocka när du köpte den, men en ökning på 5k på drygt en månad är väl lite i högsta laget? Ditt pris är iofs rimligt
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-pam321-byte-49-000kr.75900/
Som nämnts innan här så var det ursprungliga priset rimligt. Dock är marknaden för Panerai på ks mycket liten vilket gör försäljningen ganska trög. Priset sänktes av förra ägaren två gånger och jag gissar att det var för att han ville bli av med klockan. Jag har inte bråttom men självklart tar jag ställning till rimliga bud.

Vad är problemet om priset är rimligt?
Bara för att föregående säljare dumpat priset på den två gånger och kanske ville bli av med den kvickt&lätt så ska han släppa den lika billigt?

Det är skillnad på att försöka tjäna pengar på att sätta ett pris som är på tok för högt och att sätta ett marknadspris på en klocka som man köpt till ett bra/billigare pris.

Edit: har ingen aning om vad klockan bör kosta, utgår ifrån din kommentar att priset var rimligt.
Är helt med på ditt resonemang. Priset i sig är inte alls fel, men det är prisökningen från det tidigare priset som enligt mig känns lite omotiverad

Är helt med på ditt resonemang. Priset i sig är inte alls fel, men det är prisökningen från det tidigare priset som enligt mig känns lite omotiverad
Ska inte lägga mig i klockan vi pratar om i sig, men hur ser du på detta exempel:

Någon säljer mig en exempelvis SubC för 50k, fullset och bra skick med garanti.
Jag använder klockan, lägger sedan ut den för 60k på forumet.

60k är ju ett rimligt pris. 50 not so much.
Jag har höjt priset med 10k från vad jag själv betalade, men det är ju fortfarande rimligt. Är den dåligt prissatt då?

(Ovan är bara exempel).

Ska inte lägga mig i klockan vi pratar om i sig, men hur ser du på detta exempel:

Jag har höjt priset med 10k från vad jag själv betalade, men det är ju fortfarande rimligt. Är den dåligt prissatt då?

(Ovan är bara exempel).
Beror på om det är en 116618, 116619, 116610 eller 114060...;)

(Ovan är bara exempel).
Som sagt, tycker priset i sig är rimligt. Om en klocka läggs ut på ks för 50k och sedan läggs samma klocka ut efter en kort tid för 60k så tycker jag att det är lite skumt, även om priset är rimligt. Var i detta fallet mer intresserad av att höra hur personen i fråga motiverade prisökningen

Senast ändrad:
Som sagt, tycker priset i sig är rimligt. Om en klocka läggs ut på ks för 50k och sedan läggs samma klocka ut efter en kort tid för 60k så tycker jag att det är lite skumt, även om priset är rimligt. Var i detta fallet mer intresserad av att höra hur personen i fråga motiverade prisökningen
Rätt stor skillnad på 5 och 10k i båda sammanhangen. Att lägga på 5k i prutmån (eller vad man nu väljer att kalla det) är ju ingenting konstigt om klockan fortfarande är inom en helt rimlig prisram. Höjer du aldrig priset på något du köpt in eller bytt in?

Rätt stor skillnad på 5 och 10k i båda sammanhangen. Att lägga på 5k i prutmån (eller vad man nu väljer att kalla det) är ju ingenting konstigt om klockan fortfarande är inom en helt rimlig prisram. Höjer du aldrig priset på något du köpt in eller bytt in?
Gör han annat?;) Kommer ihåg en viss dj med customgrön tavla.. stod till och med i annonsen att priset var högre pga.ville ha igen pengarna för ommålningen....:banghead::banghead:

(Ovan är bara exempel).
Jag kanske svär i kyrkan här men jag tycker att det är okej. Jag köpte min 16710 för fyra år sen för 34k. Att sälja den för det idag är såklart hål i huvudet men vem bestämmer hur lång tid som måste ha gått för att det ska vara ok att lägga ut den för ett högre pris? Jag kan tycka att marknadskrafterna ska få styra. Med det sagt tycker jag att idiotiska priser givetvis ska få lov att bli ifrågasatta men jag är starkt troende på att det klockan blir såld för är det den är värd.

Jag kanske svär i kyrkan här men jag tycker att det är okej. Jag köpte min 16710 för fyra år sen för 34k. Att sälja den för det idag är såklart hål i huvudet men vem bestämmer hur lång tid som måste ha gått för att det ska vara ok att lägga ut den för ett högre pris? Jag kan tycka att marknadskrafterna ska få styra. Med det sagt tycker jag att idiotiska priser givetvis ska få lov att bli ifrågasatta men jag är starkt troende på att det klockan blir såld för är det den är värd.
Det är relativt. Du har haft din klocka i fyra år så det är ganska tydligt att du köpt den för att använda. Säljer du den idag är det klart du går efter dagens pris.

Folk blir irriterade när det är tydligt att den endast köpts för att säljas direkt och någon som verkligen var intresserad av modellen missade rabatten.

Det är klart man får tjäna pengar på sina klockor men jag kan tycka att det är lite fult att scanna säljavdelningen på ett entusiastforum för att hitta billiga ur man inte ens är intresserad av att bära och sedan sälja dyrare dagen efter.

Det är relativt. Du har haft din klocka i fyra år så det är ganska tydligt att du köpt den för att använda. Säljer du den idag är det klart du går efter dagens pris.

Folk blir irriterade när det är tydligt att den endast köpts för att säljas direkt och någon som verkligen var intresserad av modellen missade rabatten.

Det är klart man får tjäna pengar på sina klockor men jag kan tycka att det är lite fult att scanna säljavdelningen på ett entusiastforum för att hitta billiga ur man inte ens är intresserad av att bära och sedan sälja dyrare dagen efter.
Agreed.

Det där känns som praxis idag med så många medlemmar. Kanske vore bättre att tipsa annonsörer att höja priserna på sånt som är väldigt billigt för att undvika hustlers.

Tar den för 35 lovar att inte gnälla på att du har gjort en hyfsad vinst;)

Ja jo jag kollade med nyss upp den
Så sorry @Uret om man verkade lite taskig men ska man vara ärlig sä om inte @yonsson eller @Molle får fnatt och köper den så lär den nog inte bli såld här på forumet!

Tycker det är löjliga pengar för en sumo!
Smpc får löjligt mycket skit av folk men den är ju värd nästan samma pengar beggad som denna ligger ute för och är så löjligt mycket mer prisvärd....än hur limiterad sumon är..
Kommer inte bli min iaf.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp