• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Richie

Audemars
2-Faktor
Ja men då har du ju gjort ett klipp. Det är egentligen inte relevant. Jag kan köpa den av dig för 55k så har du gjort en bra affär! ;)
Du kunde inte köpa en 116610LN för 50k för ett år sen, och LV har väl legat högre generellt om jag inte minns fel.
Att en Hulk idag kostar 75-80k begagnad i bra skick och fullset känns ok. 90 däremot är åt helvete.
Han skrev ju "för något år sedan", 2014-2015 kunde du få en nästan ny 11660ln för runt 50 :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ja men då har du ju gjort ett klipp. Det är egentligen inte relevant. Jag kan köpa den av dig för 55k så har du gjort en bra affär! ;)
Du kunde inte köpa en 116610LN för 50k för ett år sen, och LV har väl legat högre generellt om jag inte minns fel.
Att en Hulk idag kostar 75-80k begagnad i bra skick och fullset känns ok. 90 däremot är åt helvete.
Hur kan det inte vara relevant? Klockan har inte blivit bättre, den massproduceras fortfarande och det finns tusentals fler till försäljning i dag än då.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur kan det inte vara relevant? Klockan har inte blivit bättre, den massproduceras fortfarande och det finns tusentals fler till försäljning i dag än då.
Jag menar att om du köpte en Hulk för 50k för nåt år sen (jag läser detta som ETT år sen - det kanske är helt fel?) så har du fått den väldigt billigt och gjort ett klipp helt enkelt. Det tycker jag inte är särskilt relevant när Hulk går för 75-80k nu. Att det sen är en galen utveckling är en annan sak tycker jag.
 

Horologen

Cartier
Skulle nog säga att skambud mer beror på sättet det sägs på än hur mycket man vill ha av/är villig att ge i "rabatt" från sitt första tänkta pris.
Tror att man som säljare om man själv tex råkat överbetala, kanske kan råka ta det personligt om någon ber om 25% avdrag, är ju ändå våra älskade ur som säljs :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Skulle nog säga att skambud mer beror på sättet det sägs på än hur mycket man vill ha av/är villig att ge i "rabatt" från sitt första tänkta pris.
Tror att man som säljare om man själv tex råkat överbetala, kanske kan råka ta det personligt om någon ber om 25% avdrag, är ju ändå våra älskade ur som säljs :)
Håller med. Är budet framfört på ett artigt sätt är det ju bara att svara "nej tack". Problemet är ju när folk ska jämföra med priser hos nån gråhandlare i Botswana och därför vill pruta 25% på en klocka som är redan billigast i Europa. Då är det lätt tappa humöret.

Bättre än att svara "dra åt helvete fattiglapp" brukar dock vara att inte svara alls. Då tror skambjudaren att det fortfarande finns en chans. Det kan de ha.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker mig dock märka en ökning av medlemmar där pengarna är viktigare än klockorna, där flippandet inte längre beror på nyfikenhet på nya modeller utan vad man kan tjäna på det. Det är som det är med den saken men min fundering kring prutmån var utifrån perspektivet rimligt prissatta klockor.

Sen har vi de här klockorna som är speciella men med en snäv målgrupp som t ex Schumacher-Speedyn där får nog säljare vara beredd på en helt annan budnivå utan att bli upprörd.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
@Pojken från Götet
Din Panerai blev lite dyrare där! Vet iofs inte vad du har givit för den iom att du kan ha bytt in en klocka när du köpte den, men en ökning på 5k på drygt en månad är väl lite i högsta laget? Ditt pris är iofs rimligt
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-pam321-byte-49-000kr.75900/
Vad är problemet om priset är rimligt?
Bara för att föregående säljare dumpat priset på den två gånger och kanske ville bli av med den kvickt&lätt så ska han släppa den lika billigt?

Det är skillnad på att försöka tjäna pengar på att sätta ett pris som är på tok för högt och att sätta ett marknadspris på en klocka som man köpt till ett bra/billigare pris.

Edit: har ingen aning om vad klockan bör kosta, utgår ifrån din kommentar att priset var rimligt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp