• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
De exempel du fick av @Fixxxer var från september till november nu i år, så uppenbarligen säljs de regelbundet för de priserna. En smula pinsamt hur du vill försöka få det till som att 90´är normalpris. Har du en som är till salu snart möjligtvis?
Luktar mer polare med säljaren, för som du säger, funnits flera på KS om nu han är ute efter en sådan som han påstår.
Går inte rättfärdiga priset tyvärr, oavsett vilka annonser du nu har hittat på blocket.
 

JB_XII

Rolex
Hulken har rusat den senaste månaden. Därmed inte sagt att 90 är rätt pris för den där.

Får alltid en dålig eftersmak när man pratar om klockor som om de vore aktier. Sen må det vara att en modell får en hype och att alla vill ha den, därav en ökad efterfråga.
Men det är fortfarande en klocka :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Får alltid en dålig eftersmak när man pratar om klockor som om de vore aktier. Sen må det vara att en modell får en hype och att alla vill ha den, därav en ökad efterfråga.
Men det är fortfarande en klocka :)

Ja, man får lite bitcoinkänsla med Rolex idag. Bara för att det har ökat i värde så hoppar kreti o pleti på tåget i hopp om att bära gratis eller tjäna när de säljer. Hypen ökar bara ännu mer när Rolex stryper tillgången.
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
Ja, man får lite bitcoinkänsla med Rolex idag. Bara för att det har ökat i värde så hoppar kreti o pleti på tåget i hopp om att bära gratis eller tjäna när de säljer. Hypen ökar bara ännu mer när Rolex stryper tillgången.
Och sen när en vanlig stål-Rolex slutar att tillverkas så blir en annars klocka med medioker efterfrågan helt plötsligt väldigt åtråvärd. Tänker närmast på 116600, den var väl inte särskilt het innan den slutade tillverkas?
 
  • Like
Reactions: Zed

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Nya och tillgängliga för omedelbar leverans i Europa:
3E5E207D-EE9F-4DDA-B2DD-F763A9732AC2.png
 
  • Like
Reactions: Bas

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag syftar på beg från KS. Du länkar en ny ifrån en handlare, räkna med påslag jämfört med en privatperson som säljer.. Med det sagt ligger det en som diskuterades några sidor bak, 7400 euro för en 116610ln.
Det är sjukt. 50.000:- betalade jag för en LV för något år sedan. Endast använd någon gång och dessutom premium i form av svensksåld.
Det var bättre förr. :)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det är sjukt. 50.000:- betalade jag för en LV för något år sedan. Endast använd någon gång och dessutom premium i form av svensksåld.
Ja men då har du ju gjort ett klipp. Det är egentligen inte relevant. Jag kan köpa den av dig för 55k så har du gjort en bra affär! ;)
Du kunde inte köpa en 116610LN för 50k för ett år sen, och LV har väl legat högre generellt om jag inte minns fel.
Att en Hulk idag kostar 75-80k begagnad i bra skick och fullset känns ok. 90 däremot är åt helvete.
 

Mankebank

Cartier
Jag syftar på beg från KS. Du länkar en ny ifrån en handlare, räkna med påslag jämfört med en privatperson som säljer.. Med det sagt ligger det en som diskuterades några sidor bak, 7400 euro för en 116610ln.
Faktiskt en begagnad från handlare. När blir forumets första försäljning av LN för över 80? AD har inga, Uret tar nästan 86 men har inte heller några. Det måste vara en tidsfråga innan någon säljer en oanvänd LN för över 80 också här.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Faktiskt en begagnad från handlare. När blir forumets första försäljning av LN för över 80? AD har inga, Uret tar nästan 86 men har inte heller några. Det måste vara en tidsfråga innan någon säljer en oanvänd LN för över 80 också här.
Samma handlare som har LV för 105k, säger allt. Klart man kan hitta orimligt prissatta på C24, inte raketforskning. Jämför med Hedens som tar 71k vs LW som tar 73k.
https://www.chrono24.se/rolex/submariner-date--id7405313.htm
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp