• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förstår inte vad som gör den så dyr?! Men det är ju supersmart, köpstarkare målgrupp får man leta länge och väl efter.

Förmodligen i små små produktionsvolymer + man får bekosta ett specialverktyg för guldboetten.
Målgruppen måste vara dollars amerikaner på Wall Street...Oljearaber..... Men priset är helt löjligt...
 
Poängen med den versionen av Apple Watch är i princip samma sak som att ta ett utdrag på sitt välfyllda bankkonto och klistra fast i pannan. "Titta på mig, jag är så rik att jag kan slösa med pengar"
 
"vintage", dokumenterad historik och fin patina, är väl inte helt orimligt? Hade jag gillat Seiko's hade jag nog varit intresserad. Men du kan ha rätt att den kanske kommer prisbumpas ett par rundor innan den säljs.
Vad menar du? Den ser ju ut som alla andra exemplar jag sett i alla fall. Ser absolut inte speciell ut. Priset är fullständigt vansinnigt. 1500-2000kr är vad de brukar gå för. Det finns dessutom ingen anledning att riva i ett sådant urverk. Och "dokumenterad historik"? Kan jag ta extra för de klockor Molle ägt menar du?
 
Senast ändrad:
Vad menar du? Den ser ju ut som alla andra exemplar jag sett i alla fall. Ser absolut inte speciell ut. Priset är fullständigt vansinnigt. 1500-2000kr är vad de brukar gå för. Det finns dessutom ingen anledning att riva i ett sådant urverk. Och "dokumenterad historik"? Kan jag ta extra för de klockor Molle ägt menar du?

Pro-modellerna av de dykarna brukar väl gå högre än 1500-2000? Tänker du inte på 7548-7000?
 
Kanske helt ute och cyklar nu, och ja, klockan är nog inte den minst prisvärda, men jag tycker ändå att prissättningen är lite off...
https://klocksnack.se/threads/iwc-pilot-spitfire-387802-nytt-pris-62.41694/

Säljaren hymlar inte om att den är köpt via en gråhandlare i Italien, och valde till en början att sälja den dyrare än italienska gråhandlare på C24. Den är nu sänkt till 62k, men kan alltså fås för 65-66k, helt nya från italien eller tyskland.

Motiveringen var visst att riktpriset i Sverige ligger på runt 86k-94k.
IWC har dock sämre andrahandsvärde, jämfört med till exempel Rolex. Det verkar inte säljaren ha tagit i åtanke.

Fin klocka dock :)
 
Kanske helt ute och cyklar nu, och ja, klockan är nog inte den minst prisvärda, men jag tycker ändå att prissättningen är lite off...
https://klocksnack.se/threads/iwc-pilot-spitfire-387802-nytt-pris-62.41694/

Säljaren hymlar inte om att den är köpt via en gråhandlare i Italien, och valde till en början att sälja den dyrare än italienska gråhandlare på C24. Den är nu sänkt till 62k, men kan alltså fås för 65-66k, helt nya från italien eller tyskland.

Motiveringen var visst att riktpriset i Sverige ligger på runt 86k-94k.
IWC har dock sämre andrahandsvärde, jämfört med till exempel Rolex. Det verkar inte säljaren ha tagit i åtanke.

Fin klocka dock :)
Riktigt fin klocka. Men är nog beredd att instämma, ICW som Omega har större problem än Rolex med att gråhandlare säljer dem nya till hyffsat under rek-pris. Vilket gör att nyare begagnade procentuellt säljs billigare än motsvarande Rolex-modeller i relation till rek.pris.
 
Spännande. Undrar om han fick 62k för den :)
Jag hoppas faktiskt det, men vi får nog aldrig veta. Även om jag inte är en IWC-ägare så förespråkar jag en robustl andrahansmarknad. så att om jag skulle få för mig att köpa en sprillans IWC så kan jag göra det med vetskapen att den går att sälja vidare utan allt för stor förlust. Det är ju något magiskt med att köpa nytt :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp