Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte en klocka, men den här. Skämmigt att ta 6000kr för något som kanske kostar ~4000 inkl. sales tax osv i USA här på KS, känns lite grisigt att sälja för att enbart tjäna pengar... Kanske bara jag som är bitter, men det här är ju typ samma ockerpriser som blocket-nasarna tar.
https://klocksnack.se/threads/apple-watch-sport-42mm-silver-aluminum-case-white.41070/
Klart det är värt att lägga på ett premium, men när det är något som är oöppnat och aldrig använt så känns det som att den är inköpt enbart för att tjäna pengar här. Jag vet inte, det är väl helt okej, men kanske inte på ett entusiastforum. Vad beträffar priser på C24 så är det självklart aldrig relevant, det är en guideline som jag anser att man kan lägga sig lite över här på K&S, det brukar jag själv göra. Tycker ändå att braka på 50% på inköpspriset är att ta i, oavsett vad det är vi pratar om när vi snackar om moderna klockor som inte har vintage-premium.Jo, fast då ska du åka till USA också? Kan nog ändå tycka att det är vettigt att lägga på ett "premium" för något som inte finns att köpa i Sverige? Lite som att säga att typ "Den här klockan kostar bara 25' på C24, från en handlare i Boston." Och då brukar ju svaret bli: JA, MEN KÖP DEN DÅ!!!
Sedan är jag själv inte intresserad av den, då väntar jag hellre. Så viktig är inte hypen för mig, och jag tror knappast att man får ligga med den på armen i sommar. Iaf inte med någon annan än någon av sina lika nördiga polare.
Inte en klocka?Inte en klocka, men den här. Skämmigt att ta 6000kr för något som kanske kostar ~4000 inkl. sales tax osv i USA här på KS, känns lite grisigt att sälja för att enbart tjäna pengar... Kanske bara jag som är bitter, men det här är ju typ samma ockerpriser som blocket-nasarna tar.
https://klocksnack.se/threads/apple-watch-sport-42mm-silver-aluminum-case-white.41070/
Inte en RIKTIG klocka kanskeInte en klocka?
Den verkar också gå att köpa från Tyskland för runt 5k inklusive frakt.. Håller med Apansson om att det känns som den är inköpt för att göra en vinst här vilket känns fel på ett entusiastforum. Okej om det hade varit Tradera men inte här.Jo, fast då ska du åka till USA också? Kan nog ändå tycka att det är vettigt att lägga på ett "premium" för något som inte finns att köpa i Sverige? Lite som att säga att typ "Den här klockan kostar bara 25' på C24, från en handlare i Boston." Och då brukar ju svaret bli: JA, MEN KÖP DEN DÅ!!!
Sedan är jag själv inte intresserad av den, då väntar jag hellre. Så viktig är inte hypen för mig, och jag tror knappast att man får ligga med den på armen i sommar. Iaf inte med någon annan än någon av sina lika nördiga polare.
Inte en klocka, men den här. Skämmigt att ta 6000kr för något som kanske kostar ~4000 inkl. sales tax osv i USA här på KS, känns lite grisigt att sälja för att enbart tjäna pengar... Kanske bara jag som är bitter, men det här är ju typ samma ockerpriser som blocket-nasarna tar.
Fair enough. Som sagt, jag är nog bara lite lättkränkt. Då förstår jag ditt pris.Jag älskar spekulationer... Inte för att jag borde orka, men svarar ändå för att försvara mitt rykte då jag inte uppskattar att bli anklagad för grisiga handlingar.
Storyn är följande: Jag bad en gammal fling som bor i Minneapolis köpa en apple watch och skicka till mig. Bara med sales-tax och UPS så blev det nästan 5000kr (hon var ett bra offer för expiditen på ups-kontoret...), sedan glömde hon kryssa i "gift" så jag fick tuila och betala svensk moms på den.
Den verkar också gå att köpa från Tyskland för runt 5k inklusive frakt.. Håller med Apansson om att det känns som den är inköpt för att göra en vinst här vilket känns fel på ett entusiastforum. Okej om det hade varit Tradera men inte här.
Tackar, jag respekterar annars att den dock enligt många kan få kvala in som den minst prisvärda klockan. Men det är helt ok.Fair enough. Som sagt, jag är nog bara lite lättkränkt. Då förstår jag ditt pris.
Säger juryn att den inte hör hemma i klockdelen på köp och sälj? Jag kan respektera det och ta bort den.Inte en klocka?
Ligger mycket i det du skriver! Tänkte mest skriva ut priset som den går att få tag för inom EU så att man kunde jämföra och se att denna klockan faktiskt är högre prissatt än nypris. Mina egna spekulationer var faktiskt rätt onödiga!Obs. Det inte min klocka, och jag känner inte säljaren. Utan detta är bara en allmän reflektion:
Det här tjafset om att KS skulle vara ett entusiastforum och att det inte "känns okej" att någon uppenbart försöker tjäna pengar på att sälja en klocka. Hur många av semi/hobby-handlarna som har bra ingångar hos AD och relativt regelbundet säljer klockor i nyskick med plasten kvar på tror ni inte tjänar pengar på det? Eller hobby/proffs-flipparna som byter klockor som en annan byter underkläder? Personligen kunde jag inte bry mig mindre; jag köper en klocka baserat på vad jag är villig att betala, inte baserat på vad någon annan har köpt den för. Känns oerhört naivt att tro att K&S på KS är en handelsplats där ingen bryr sig om vinst/värde utan alla bara är ute efter att sprida glädje bland andra entusiaster. Det är ju en helt ny klocka, där prisbilden är extremt transparent. Ser inga som helst problem eller tveksamheter med den annonsen. Mycket värre då när någon försöker sälja en gammal sönderpolerad Rolex med fuktskadad (åh, förlåt, jag menar "starburst") tavla till någon mindre vetande som tror att man kan vara trygg så länge klockan säljs här och inte på Blocket.
Sedan är en Apple Watch nog inte ens prisvärd för 4500:- (eller vad den nu kommer att kosta i Sverige), så just den annonsen kanske ändå hör hemma i den här tråden...
Nog rantat om det. Puss på er.
Ingen fara, det stämmer som sagt att den är prisatt över normalt nypris. Det man får ha i åtanke då är att man inte kan ha den i handen inom närmaste veckorna.Ligger mycket i det du skriver! Tänkte mest skriva ut priset som den går att få tag för inom EU så att man kunde jämföra och se att denna klockan faktiskt är högre prissatt än nypris. Mina egna spekulationer var faktiskt rätt onödiga!
Hoppas inte @Tomas Eriksson tog illa upp över mina spekulationer, ber om ursäkt i sådana fall.
Mer en förlängning av en telefon, skitful ocksåInte en klocka?
Klart det är en klocka. Att säga något annat vore ju löjligt.Säger juryn att den inte hör hemma i klockdelen på köp och sälj? Jag kan respektera det och ta bort den.
Mer en förlängning av en telefon, skitful också
Är precis lika grinig på folk som säljer nya klockor med plasten på, det är också ganska uppenbart och tråkigt att det förekommer egentligen.Obs. Det inte min klocka, och jag känner inte säljaren. Utan detta är bara en allmän reflektion:
Det här tjafset om att KS skulle vara ett entusiastforum och att det inte "känns okej" att någon uppenbart försöker tjäna pengar på att sälja en klocka. Hur många av semi/hobby-handlarna som har bra ingångar hos AD och relativt regelbundet säljer klockor i nyskick med plasten kvar på tror ni inte tjänar pengar på det? Eller hobby/proffs-flipparna som byter klockor som en annan byter underkläder? Personligen kunde jag inte bry mig mindre; jag köper en klocka baserat på vad jag är villig att betala, inte baserat på vad någon annan har köpt den för. Känns oerhört naivt att tro att K&S på KS är en handelsplats där ingen bryr sig om vinst/värde utan alla bara är ute efter att sprida glädje bland andra entusiaster. Det är ju en helt ny klocka, där prisbilden är extremt transparent. Ser inga som helst problem eller tveksamheter med den annonsen. Mycket värre då när någon försöker sälja en gammal sönderpolerad Rolex med fuktskadad (åh, förlåt, jag menar "starburst") tavla till någon mindre vetande som tror att man kan vara trygg så länge klockan säljs här och inte på Blocket.
Sedan är en Apple Watch nog inte ens prisvärd för 4500:- (eller vad den nu kommer att kosta i Sverige), så just den annonsen kanske ändå hör hemma i den här tråden...
Nog rantat om det. Puss på er.
Mycket text...
Vilket språk!
Och jag skulle kunna säga att en Hublot är en förlängning av k*ken och således inte borde få säljas på k&s.
Jeezuz!
Klart det är värt att lägga på ett premium, men när det är något som är oöppnat och aldrig använt så känns det som att den är inköpt enbart för att tjäna pengar här. Jag vet inte, det är väl helt okej, men kanske inte på ett entusiastforum. Vad beträffar priser på C24 så är det självklart aldrig relevant, det är en guideline som jag anser att man kan lägga sig lite över här på K&S, det brukar jag själv göra. Tycker ändå att braka på 50% på inköpspriset är att ta i, oavsett vad det är vi pratar om när vi snackar om moderna klockor som inte har vintage-premium.
Hehe, japp.Det där är väl inget jämfört med alla som systematiskt använder köp och sälj för att fylla sin egen plånbok. Det finns ju en drös människor som borde sitta i fängelse för att de inte betalar moms, skatt och arbetsgivaravgifter samt att de inte upprättar någon bokföring.
Räknas italiensk bokföring?Det där är väl inget jämfört med alla som systematiskt använder köp och sälj för att fylla sin egen plånbok. Det finns ju en drös människor som borde sitta i fängelse för att de inte betalar moms, skatt och arbetsgivaravgifter samt att de inte upprättar någon bokföring.