• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast du sa ju nyss att det är tämligen ointressant vad de såldes för tidigare? Och att det intressanta är priset i annonsen ställt mot nuvarande listpris.

Vad är bästa indikatorn nu då?
Herregud!
OM listpris ska anges i en annons för en beggad klocka är aktuellt listpris det mest adekvata att ange, inte det listpris som gällde då klockan ursprungligen såldes. Thats it!
 
Herregud!
OM listpris ska anges i en annons för en beggad klocka är aktuellt listpris det mest adekvata att ange, inte det listpris som gällde då klockan ursprungligen såldes. Thats it!

Har jag sagt emot det? Nej! Läs vad jag skriver.

Du verkar ju prompt hävda att vad klockorna säljs för begagnat är värdelös information, det jag ställer mig starkt emot. Att listpris ska vara nuvarande har jag över huvud taget inte ens nämnt, men givetvis ska det vara aktuellt listpris.
 
Håller också med om att den BBB kanske var lite dyr om tidigare som sålts nya för 23k med länk.

Jag tycker nog att du skrivit att det är intressant vad de sålts för nya.

Läs vad jag skriver.

Du verkar ju prompt hävda att vad klockorna säljs för begagnat är värdelös information, det jag ställer mig starkt emot. Att listpris ska vara nuvarande har jag över huvud taget inte ens nämnt, men givetvis ska det vara aktuellt listpris.

Jag har aldrig sagt något om aktuellt begvärde, jag har hela tiden diskuterat listpriset. Jag skulle ju vara ganska dum i huvudet om jag menar att aktuellt begvärde är ointressant när man ska sälja en beggad klocka. Eller?
 
Jag tycker nog att du skrivit att det är intressant vad de sålts för nya.



Jag har aldrig sagt något om aktuellt begvärde, jag har hela tiden diskuterat listpriset. Jag skulle ju vara ganska dum i huvudet om jag menar att aktuellt begvärde är ointressant när man ska sälja en beggad klocka. Eller?

Jag trodde det var precis det du gjorde men inser att du missförstod vad jag menade, jag formulerade mig väldigt otydligt.

Jag menade att nya klockor sålts "begagnade" på KS för ca 23k. Inte att listpriset är 23k eller liknande.
 
Precis, det har sålts helt "nya" BBs här på KS, importerade såklart, för 23-24k. Med länk!
Så jag står fast vid att den som ligger ute just nu, utan länk, är lite väl "dyr".

Och lite väl dyr innebär att den är "minst prisvärd", "fantasifull prissättning" som TS uttrycker det.

Att hänga ut bara för uthängandets skull är bara löjligt.
 
@Jamie J, @Palenkovich & eventuella spekulanter,

Ligger en i skyltfönstret och väntar på att bli köpt på Nymans i Västerås. Var in där nyss... Vetefa'an ang väntetid och kö på den modellen, har klämt på BLNR där ett par gånger...
image.jpg
 
@Jamie J, @Palenkovich & eventuella spekulanter,

Ligger en i skyltfönstret och väntar på att bli köpt på Nymans i Västerås. Var in där nyss... Vetefa'an ang väntetid och kö på den modellen, har klämt på BLNR där ett par gånger...
image.jpg

Där ser man.. Kanske inte är väntetid längre? Jag köpte en 116610LV hos AD nämligen. Hört att det är väntetid på den med men jag kanske bara hade tur att han satt på en i lager? OT: Provat 116713LN? Känns inte lika poppis men tycker den är riktigt snygg. Dyrare i och för sig..

Snygg profilbild btw :cigar:
 
Och lite väl dyr innebär att den är "minst prisvärd", "fantasifull prissättning" som TS uttrycker det.

Att hänga ut bara för uthängandets skull är bara löjligt.
Det löjliga här är du, som tolkar folks svar lite hur som helst. Jag skrev aldrig att den var minst prisvärd, bara lite väl dyr.
Läs gärna igenom hela tråden. Vi tar inte bara upp klockor som är minst prisvärda.

Jag var dessutom inte otrevlig, jag ställde bara en fråga, och tyckte att den var lite väl dyr.
Snacka om överreaktion!
 
Senast ändrad:
Där ser man.. Kanske inte är väntetid längre? Jag köpte en 116610LV hos AD nämligen. Hört att det är väntetid på den med men jag kanske bara hade tur att han satt på en i lager? OT: Provat 116713LN? Känns inte lika poppis men tycker den är riktigt snygg. Dyrare i och för sig..

Snygg profilbild btw :cigar:

Har det någonsin varit det? Kanske bara ett rykte för att skapa hype... Kan inte ta gift på det men det känns som att den alltid har funnits inne när jag har varit inne.

Vet att efterfrågan på Hulken är hög efter själv ha frågat om den förut. Har inte frågat om 116710BLNR..

Har provat den! Gillar den. Men för de pengarna, om vi snackar Rolex, tar jag hellre en isad 116233, 116520 eller 116623. TT är dock coolt!

Din är rätt snygg också ;)
 
Har det någonsin varit det? Kanske bara ett rykte för att skapa hype... Kan inte ta gift på det men det känns som att den alltid har funnits inne när jag har varit inne.

Vet att efterfrågan på Hulken är hög efter själv ha frågat om den förut. Har inte frågat om 116710BLNR..

Har provat den! Gillar den. Men för de pengarna, om vi snackar Rolex, tar jag hellre en isad 116233, 116520 eller 116623. TT är dock coolt!

Din är rätt snygg också ;)
För någon månad sedan mailade jag Nymans Sthlm om de hade 116610LV, 116613LB och 116710 BLRN inne, så att jag kunde guida kompisen om vilken klocka han skulle köpa. De svarade att inga fanns inne...
 
Det löjliga här är du, som tolkar folks svar lite hur som helst. Jag skrev aldrig att den var minst prisvärd, bara lite väl dyr.
Läs gärna igenom hela tråden. Vi tar inte bara upp klockor som är minst prisvärda.

Jag tänker inte gå igenom alla inlägg, jag utgår ifrån att tråden handlar om det den ska handla om. Syftet med den är att vara en varningstråd.
 
Trodde det var posthorande som var din grej. Så är väl ett ypperligt tillfälle.

Lugna ner dig nu. @KenKun påpekade att den inte kändes prisvärd då det gått liknande ex med länk för liknande pengar. Det är hans åsikt, låt honom ha den. Jag hade också hellre köpt någon av de andra med länk.

Vilken klocka som verkligen är minst prisvärd kommer vi ju aldrig tycka samma sak om. Så det vi skriver om blir de klockor vi tycker är mindre prisvärda.
 
Lugna ner dig nu. @KenKun påpekade att den inte kändes prisvärd då det gått liknande ex med länk för liknande pengar. Det är hans åsikt, låt honom ha den. Jag hade också hellre köpt någon av de andra med länk.

Vilken klocka som verkligen är minst prisvärd kommer vi ju aldrig tycka samma sak om. Så det vi skriver om blir de klockor vi tycker är mindre prisvärda.

Tycker det bara är en tråkig attityd. Klockan är inte på något sätt fel prissatt. Det är kanske inget klipp. Men allt ska helst vara under marknadspris eller gärna gratis här. Bara att titta i @Royal Straps senaste tråd.
 
Tycker det bara är en tråkig attityd. Klockan är inte på något sätt fel prissatt. Det är kanske inget klipp. Men allt ska helst vara under marknadspris eller gärna gratis här. Bara att titta i @Royal Straps

Tror det mest handlar om att det är ganska nyligen det gick några som vi, som vill ha länk, anser var mer prisvärda. Då uppfattas denna mindre prisvärd i relation till dessa.

Tycker att @Royal Straps bjuder till en bra deal i sin tråd. Cred för det!
 
På tal om Tudor BB på länk, till och med Gripenbro, vars mål är att tjäna pengar på att flippa klockor, fattar att en BB utan länk inte ska säljas för över 20k ;)
Med tanke på att det är en modell man faktiskt kan få rabatt på och kan hitta billigt internationellt så är det lite dyrt kanske, men när nya modellen släpps och dessa är slutsålda så lär de stiga i värde. Tror folk kommer uppskatta den rena tavlan på den äldre versionen när den väl är borta från hyllorna.

Sen kan jag tycka att det är skit samma om en klocka är 2000kr dyrare än vad man självtycker är rimligt i den prisklassen. Den är ju inte direkt så att @Karatekid försöker blåsa någon. Det är ingen Wolf of wallstreet som ligger ute för 10 papp liksom, eller en Bulova för 8 papp. :)
 
Med tanke på att det är en modell man faktiskt kan få rabatt på och kan hitta billigt internationellt så är det lite dyrt kanske, men när nya modellen släpps och dessa är slutsålda så lär de stiga i värde. Tror folk kommer uppskatta den rena tavlan på den äldre versionen när den väl är borta från hyllorna.

Sen kan jag tycka att det är skit samma om en klocka är 2000kr dyrare än vad man självtycker är rimligt i den prisklassen. Den är ju inte direkt så att @Karatekid försöker blåsa någon. Det är ingen Wolf of wallstreet som ligger ute för 10 papp liksom, eller en Bulova för 8 papp. :)

Mm, tror nog att BBs med ETA kan få en uppsving när det släpps nya med inhouse. Brukar bli så :)
 
BBB på länk kostar idag 28,7 hos uret.se. Vad de kostar hos AD vet jag inte.

Har för mig att min begagnade BBB på länk såldes för 23 men det var ju innan priserna gick upp.

Tycker Black Bay är grym och prisvärd klocka, på länk ;)
 
@Jamie J, @Palenkovich & eventuella spekulanter,

Ligger en i skyltfönstret och väntar på att bli köpt på Nymans i Västerås. Var in där nyss... Vetefa'an ang väntetid och kö på den modellen, har klämt på BLNR där ett par gånger...
image.jpg
På Nyman's i Västerås påbörjade jag mitt grava missbruk år 1994. Idag 21 år senare driver jag hålögd, med stirrande blick omkring på gator och torg och väser .....rrrRROOOLEEEXXxxx.... om förbipasserande kommer för nära.
 
På den tiden såg affären helt annorlunda ut och hade andra ägare. Den dubbla säkerhetsdörren fanns ex inte.
Min första Rolex var en lätt begagnad 16234 och kostade 16.000:- Den hade vit tapestri tavla och var helt underbar !
 
På tal om Tudor BB på länk, till och med Gripenbro, vars mål är att tjäna pengar på att flippa klockor, fattar att en BB utan länk inte ska säljas för över 20k ;)
Du verkar ha hakat fast dig..
1.Du jämför den blåa med den röda. Det finns en skillnad i efterfrågan på de två. 2.Den hos Gripenbro är från 2014 min var 1 månad gammal...
3.Ja man kan köpa den i Italien eller uret eller var som helst och mitt tips till dig då är: Köp den istället för att sitta och gnälla i den här tråden.

Förövrigt så såldes klockan för utsatt pris så antingen har du fel eller så har marknaden det..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp