• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ministern

Founder
2-Faktor
http://www.creationwatches.com/prod...utomatic-divers-skx007k2-mens-watch-1167.html
skx.png

Vad det inte lite dyrt?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag hänger inte riktigt med i svängarna här, men den som länkades nu är ju inte en SKX031. En SKX007 är väl toklätt att köpa, det är SKX031 som inte går att få tag i längre och som tydligen bland seiko-kretsar blivit lite mer eftertraktad.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hänger inte riktigt med i svängarna här, men den som länkades nu är ju inte en SKX031. En SKX007 är väl toklätt att köpa, det är SKX031 som inte går att få tag i längre och som tydligen bland seiko-kretsar blivit lite mer eftertraktad.
Vet inte vilka SEIKO-kretsar du rör dig i men 031 är ju en 100m WR budgetklocka som inte ens är ISO-certifierad så den är inte särskilt eftertraktad. Skx007 har tydligen också tagits ur produktion så vill man ha en sådan så är det dags nu.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
  • Like
Reactions: Tao

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&url=search-alias=aps&field-keywords=Seiko+skx007 Folk får kanske passa på att klicka hem några då, verkar finnas skapligt utbud till ok priser fortfarande
Skx007 kommer gå upp i pris, skx171 har ju utgått något tidigare och kostar nu 2500kr i Japan och den har aldrig varit lika populär som 007. SBCM023 dubblades i pris direkt när den gick ur produktion.

Ska du jag köpa en skx007 åt dig @Spencer66 ? Det blir typ 1500kr på gummi hemma i så fall.

Edit: Tycker i och för sig att du ska vänta tills sommaren när ersättaren kommer. Den kommer se ut som 6309-7040.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Skx007 kommer gå upp i pris, skx171 har ju utgått något tidigare och kostar nu 2500kr i Japan och den har aldrig varit lika populär som 007. SBCM023 dubblades i pris direkt när den gick ur produktion.

Ska du jag köpa en skx007 åt dig @Spencer66 ? Det blir typ 1500kr på gummi hemma i så fall.

Edit: Tycker i och för sig att du ska vänta tills sommaren när ersättaren kommer. Den kommer se ut som 6309-7040.
Han har ju en "riktig" 7040. Finns det prisindikakation på re-issuen?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Skx007 kommer gå upp i pris, skx171 har ju utgått något tidigare och kostar nu 2500kr i Japan och den har aldrig varit lika populär som 007. SBCM023 dubblades i pris direkt när den gick ur produktion.

Ska du jag köpa en skx007 åt dig @Spencer66 ? Det blir typ 1500kr på gummi hemma i så fall.

Edit: Tycker i och för sig att du ska vänta tills sommaren när ersättaren kommer. Den kommer se ut som 6309-7040.


Borde jag inte ha bägge?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Gummo

Joker
2-Faktor
Ryktet säger $248 för den kommande.


Helt rätt. Jag köper en skx007 på länk och en utan då. Behåller en av dem själv.

Edit: Köper två på länk, tror jag har ett gummi liggandes som du kan få om du hellre vill ha gummi.
Cool! Blir sommarklocka :) Fin budgettrio med schleten skx009, 6105-8110 och en nyköps 7040!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ryktet säger $248 för den kommande.


Helt rätt. Jag köper en skx007 på länk och en utan då. Behåller en av dem själv.

Edit: Köper två på länk, tror jag har ett gummi liggandes som du kan få om du hellre vill ha gummi.

Believe it when we see it...du kan ju inte ens skaka fram en 031'a... :D
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/omega-planet-ocean-2500-42mm.45811/
Vad säger expertisen. En fullset / nyservad gick precis för 22k. Denna såldes på ks i sommras för 19k. Nu 21k. Hänger Omega beg priser med när ad höjer priserna, likt Rolex?
Aqua terrorna verkar ju gått upp lite, så vissa Omegor verkar vara stabila andrahandsuppgifter. Men angående denna modell ja..., man får nästan en ny black bay för de pengarna. Kanske är lite prutmarginal inräknad? Eller så finns det helt enkelt kundunderlag för 2500 POs
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Den där pam560:n(kanske inte den minst prisvärda, men minst några tusingar för dyr)... Och många andra för den delen, är det rimligt att ha ett högre pris för beg. med synliga repor än vad gråhandlare tar för sprillans nya? Jag tycker då inte det.
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 1154

Guest
Seiko 031 finns i Göteborg så klart, men inte för 1000kr. tror den har utgått faktiskt...
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Den "äldre" anses av säljaren som "looks new to me"...Den finns i Brasilien och måste skickas över halva jordklotet.

Den som säljs här är nyservad med kvitto, nytt band. Säkerligen lättare att skicka tillbaka om man inte är nöjd. Tropical dial (om man gillar sånt). Tycker snarare att dina exempel visar på att den som säljs på KS har ett rätt bra pris :)
 

ScubaKing

Audemars
Den "äldre" anses av säljaren som "looks new to me"...Den finns i Brasilien och måste skickas över halva jordklotet.

Den som säljs här är nyservad med kvitto, nytt band. Säkerligen lättare att skicka tillbaka om man inte är nöjd. Tropical dial (om man gillar sånt). Tycker snarare att dina exempel visar på att den som säljs på KS har ett rätt bra pris :)

Det skiljer dock en hel del i pris. Och skicket är i alla fall enligt mig snyggt om man ser till det estetiska. Även den första är i ett väldigt fint skick, fast då landar man endast en lax under vad annonsen i fråga vill ha för sin.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp