• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
image.jpeg

Tror jag köper några själv istället, repar dem och säljer dem för 2500kr/st.
 
Man är alltid tillräckligt kaxig i denna tråd för att kasta skit på en annons, men aldrig tillräckligt kaxig för att tagga personen i fråga. Undra varför? ;)
 
Jo, en fråga bara (pallar inte läsa tråden. Aslång ju ;), kanske lite lätt off topic :

Vad menas med minst prisvärd i denna tråden? Gissar att det är ett för stort pris på objektet i fråga i förhållande till vad man får, som med allt annat, eller? Hur kan ni då bestämma vad ett adekvat pris på en klocka är? Det är ju ett galet relativt begrepp, som i slutändan handlar om vad säljaren kommer överens med köparen om, och variera på båda parternas situationer. (Vi har säkert någon ekonom med massor av högskolepoäng här som kan förklara detta bättre, hehe...)

Jobbar på en auktionsfirma själv, och där mina primära arbetsuppgift är att sätta utropspris på objekt (inte klockor) Som sedan klubbas för inte allt för sällan (hehe.. provision till mig. Klagar verkligen inte) för mer än utropspriset. (det sistnämnda är oftast baserad på vad likadana eller dylika objekt har gått för så nyligen som möjligt. Så jag är tvungen att göra enligt min chef.) Är då utropspriset eller det klubbade det mest passande? Det första säger egentligen ingenting...
 
Senast ändrad:
Jo, en fråga bara (pallar inte läsa tråden. Aslång ju ;), kanske lite lätt off topic :

Vad menas med minst prisvärd i denna tråden? Gissar att det är ett för stort pris på objektet i fråga i förhållande till vad man får, som med allt annat, eller? Hur kan ni då bestämma vad ett adekvat pris på en klocka är? Det är ju ett galet relativt begrepp, som i slutändan handlar om vad säljaren kommer överens med köparen om. (Vi har säkert någon ekonom med massor av högskolepoäng här som kan förklara detta bättre, hehe...)

Jobbar på en auktionsfirma själv, och där mina primära arbetsuppgift är att sätta utropspris på objekt (inte klockor) Som sedan klubbas för inte allt för sällan (hehe.. provision till mig. Klagar verkligen inte) för mer än utropspriset. (det sistnämnda är oftast baserad på vad likadana eller dylika objekt har gått för så nyligen som möjligt) Är då utropspriset eller det klubbade det mest passande?
klubbade gvs, visar vad folk är beredda att betala...
 
klubbade gvs, visar vad folk är beredda att betala...
Yes! Men så anser inte många här! Fast det kanske var en lite halvbra jämförelse möjligen.... Det jag menar att pris är väldigt relativt och vad något kostar och vad något bör kosta inte direkt är samma sak tyvärr... Det jag är mest är intresserad av är hur veteranerna här bedömer och prissätter dinkorna främst. :)
 
Senast ändrad:
Jo, en fråga bara (pallar inte läsa tråden. Aslång ju ;), kanske lite lätt off topic :

Vad menas med minst prisvärd i denna tråden? Gissar att det är ett för stort pris på objektet i fråga i förhållande till vad man får, som med allt annat, eller? Hur kan ni då bestämma vad ett adekvat pris på en klocka är? Det är ju ett galet relativt begrepp, som i slutändan handlar om vad säljaren kommer överens med köparen om, och variera på båda parternas situationer. (Vi har säkert någon ekonom med massor av högskolepoäng här som kan förklara detta bättre, hehe...)

Jobbar på en auktionsfirma själv, och där mina primära arbetsuppgift är att sätta utropspris på objekt (inte klockor) Som sedan klubbas för inte allt för sällan (hehe.. provision till mig. Klagar verkligen interå) för mer än utropspriset. (det sistnämnda är oftast baserad på vad likadana eller dylika objekt har gått för så nyligen som möjligt. Så jag är tvungen att göra enligt min chef.) Är då utropspriset eller det klubbade det mest passande? Det första säger egentligen ingenting...
Du kanske pallar läsa första sidan? Där finns ett bra exempel på den just då minst prisvärda klockan och lite tankar om hur jag tänkte tråden kunde användas när jag startade den. Efter det används den såklart hur som helst av medlemmarna. En och annan sida generellt tröttsamt snack om folks åsikter om prissättning av begaganade klockor har det blivit men också några vettiga diskussioner om objekt till salu.
 
Senast ändrad:
Känns som att jag ganska tydligt under tre års tid visat att jag kan få tag på klockor som anses ovanliga. Säger jag att jag kan få tag på en för ungefär 1000kr så kan jag det.
Skx031 är inte ens ovanlig, det är en massproducerad storsäljare likt skx007. Det finns såklart handlare som har exemplar kvar.
Har varken tid eller ork att jaga klockor åt andra men 2500kr är ett skämt för den.
 
Senast ändrad:
Känns som att jag ganska tydligt under tre års tid tvistat att jag kan få tag på klockor som anses ovanliga. Säger jag att jag kan få tag på en för ungefär 1000kr så kan jag det.
Skx031 är inte ens ovanlig, det är en massproducerad storsäljare likt skx007. Det finns såklart handlare som har exemplar kvar.
Har varken tid eller ork att jaga klockor åt andra men 2500kr är ett skämt för den.

Så enligt dig så är även andra utgångna modeller som typ Samuraien också fel prissatta eftersom de är dyrare nu än vad de varit tidigare?

Säger inte att 2500 är rätt pris för en 031'a, men jag har full förståelse för om den skulle vara dyrare än de varit tidigare.

Jag vill som sagt gärna ha en ny på länk för en tusenlapp. Men jag tror faktiskt inte att du kan skaka fram en....
 
Så enligt dig så är även andra utgångna modeller som typ Samuraien också fel prissatta eftersom de är dyrare nu än vad de varit tidigare?

Säger inte att 2500 är rätt pris för en 031'a, men jag har full förståelse för om den skulle vara dyrare än de varit tidigare.

Jag vill som sagt gärna ha en ny på länk för en tusenlapp. Men jag tror faktiskt inte att du kan skaka fram en....
Nu är du tröttsam, du vet att man kunnat köpa sådana på tradera tills flr ganska nyligen va? Så varför i hela h-vete skulle denna tråkiga massproducerade dussinkloca vara slutsåld i hela Asien? Att jämföra med samuraitråd blir ju något missvisande. Skx007 har tydligen också gått ur produktion, tror du de också är slut nu world wide bara för det?
 
Nu är du tröttsam, du vet att man kunnat köpa sådana på tradera tills flr ganska nyligen va? Så varför i hela h-vete skulle denna tråkiga massproducerade dussinkloca vara slutsåld i hela Asien? Att jämföra med samuraitråd blir ju något missvisande. Skx007 har tydligen också gått ur produktion, tror du de också är slut nu world wide bara för det?

kan du hjälpa mig att köpa en 007 då?
 
Nu är du tröttsam, du vet att man kunnat köpa sådana på tradera tills flr ganska nyligen va? Så varför i hela h-vete skulle denna tråkiga massproducerade dussinkloca vara slutsåld i hela Asien? Att jämföra med samuraitråd blir ju något missvisande. Skx007 har tydligen också gått ur produktion, tror du de också är slut nu world wide bara för det?

Sorry om du tycker jag är tröttsam. Tolka inte allt så jävla grinigt. Jag har ingen koll på Tradera-seikos. Jag undrar bara om du kunde fixa en 031'a för en tusenlapp, men det kan du alltså inte.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp