• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Det skiljer dock en hel del i pris. Och skicket är i alla fall enligt mig bättre på den om man ser till det estetiska. Även den första är i ett väldigt fint skick, fast då landar man endast en lax under vad annonsen i fråga vill ha för sin.

Precis, en lax mindre. Då ska klockan skickas av en (mer) okänd säljare, (troligtvis) sämre garanti för urverkets skick, säkerligen sämre/jobbigare möjlighet att skicka tillbaka klockan osv. För mig är det värt 1000:- extra (och vem vet, priset kanske är disputable på ks-klockan?).
 

ScubaKing

Audemars
Precis, en lax mindre. Då ska klockan skickas av en (mer) okänd säljare, (troligtvis) sämre garanti för urverkets skick, säkerligen sämre/jobbigare möjlighet att skicka tillbaka klockan osv. För mig är det värt 1000:- extra (och vem vet, priset kanske är disputable på ks-klockan?).

Ja du kanske har rätt här. Kan man förhandla ner priset en del och om man nu gillar tavlan och patina så kanske det kan vara värt ett köp. Jag hittade för övrigt även en för 65 lax.
http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-EXC...05d9a71&pid=100005&rk=1&rkt=6&sd=161864127648
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Jamen då är den ju skitbillig ☺
Går säkerligen att hitta billigare men det är ju några faktorer med denna som kan göra att den "är värd lite mer". Om man gillar tropical, troligtvis en bekymmersfri gång samt smidighet med frakt inom Sverige så blir den kanske "rätt prissatt" för rätt köpare. Är säkert inte gratis med service om man åker på en ebay-nit liksom.
 

ScubaKing

Audemars
Jamen då är den ju skitbillig ☺
Går säkerligen att hitta billigare men det är ju några faktorer med denna som kan göra att den "är värd lite mer". Om man gillar tropical, troligtvis en bekymmersfri gång samt smidighet med frakt inom Sverige så blir den kanske "rätt prissatt" för rätt köpare. Är säkert inte gratis med service om man åker på en ebay-nit liksom.

Nej sant. Den för 65 lax är dock enligt säljaren väldigt ovanlig SØVÆRNET Navigatør Danish Marine.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Förmodar att du vid detta laget insett att du än en gång slängt ur dig något förhastat? Inte rätt tråd att använda om du vill ha hjälp att förstå vad det är som säljs. Vi hjälper gärna till och diskuterar objekt, men du får agera på rätt forum och vara lite ödmjukare i din framtoning.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Nej sant. Den för 65 lax är dock enligt säljaren väldigt ovanlig SØVÆRNET Navigatør Danish Marine.
Jag uppskattar att en diskussion finns, men jag har svårt att se att du hittar en likadan, i bättre eller lika bra skick väsentligt billigare än vad jag har satt priset till. Inte en enda av de exempel du visat på är ju samma(likadan) klocka exempelvis, lite som att jämföra en 114060 med en 116610 och säga varför är 114060 billigare för?
Med det tror jag man kan kan dra slutsatsen att EP:n är ganska rimligt prissatt.
Annars kan man ju köpa de andra på eBay med refinished tavlor för 35k.
Service gick för övrigt på 4å5, sen kan man ju diskutera hur mycket värde en service tillför såklart.
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Förmodar att du vid detta laget insett att du än en gång slängt ur dig något förhastat? Inte rätt tråd att använda om du vill ha hjälp att förstå vad det är som säljs. Vi hjälper gärna till och diskuterar objekt, men du får agera på rätt forum och vara lite ödmjukare i din framtoning.

Jag tyckte absolut att jag var ödmjuk, jag sa att "denna känns dyr". Denna tråd till för just diskussioner. När tyckte du jag tidigare slängt ur mig något förhastat (vilket jag säkert gjort) men du får gärna påminna mig.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tyckte absolut att jag var ödmjuk, jag sa att "denna känns dyr". Denna tråd till för just diskussioner. När tyckte du jag tidigare slängt ur mig något förhastat (vilket jag säkert gjort) men du får gärna påminna mig.
Nej, detta är ingen tråd där man gissar och slänger ur sig saker utan belägg. Detta är en tråd man hänger ut objekt som är orimligt högt prissatta för att varna oerfarna köpare. Du smutsar ned tråden med påståenden plockade rakt ur din hatt. Det är ointressant när du gissar att något är dyrt, det är helt ointressant för oss andra.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Boken med 1000 klockor för 200 pix inkl frakt tyckte jag var alldeles utmärkt pris. Så bra att jag köpte den. Säg det ställe där varje klocka kostar 20 öre stycket :p
Haha! Ja så kan man ju se det såklart :)
Det är ju inte jättemycket stålar att bråka om. Jag googlade och såg att den sålts för 129kr. Men den var ju slutsåld nu iofs.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som blir otaggad på innehållslösa (och livlösa!) annonser av nedan slag;

https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-14060m.46314/

Det var mycket i den annonsen som inte stämde.

Riktlinjer för annonser
1) Handel med varumärkesförfalskningar är förbjuden.
2) Säljannonser skall innehålla ett pris.
3) Bytesannonser skall innehålla ett bytesvärde.
4) En annons får ej enbart innehålla en länk till annan annonsplats.
5) En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet. Det går också att använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut, men, det ska tydligt framgå vart bilden kommer från.
6) En säljesannons ska innehålla en returpolicy där det framgår hur du som säljare hanterar returer (ex: "inga returer" eller "full retur om objektet ej är som beskrivet" etc).
7) Max 3 annonser per kalenderdag. Att bumpa en egen annons räknas just den kalenderdagen som en ny annons.
8) När ett objekt är sålt eller bytt ska detta anges i rubriken (använd gärna den förinställda tagen för detta).
9) Lämna kvar priset på objektet och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens.
10) Klocksnack som sajt tar inget ansvar för affärer som görs på forumet. Buy the seller, buy the buyer...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ja @ChazzReinhold @KenKun @Moorflax kan instämma med att annonsen är trist. Tyvärr är det bara jag som förlorar på det. Jag försökte lägga upp bilderna men måste vara både ointelligent och outbildad för jag lyckades inte förstå hur jag laddar upp dem.
Har du en bild på din dator så behöver du bara leta upp den via knappen "Bifoga en bild/fil" nere till höger under rutan där du skriver din annons. :)
 

sjobbe

Cartier
Den där pam560:n(kanske inte den minst prisvärda, men minst några tusingar för dyr)... Och många andra för den delen, är det rimligt att ha ett högre pris för beg. med synliga repor än vad gråhandlare tar för sprillans nya? Jag tycker då inte det.
Att det skall vara så svårt att förstå att gråhandlarpriser utom EU ej står i direkt paritet med den svenska begagnatmarknaden.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Att det skall vara så svårt att förstå att gråhandlarpriser utom EU ej står i direkt paritet med den svenska begagnatmarknaden.
Tror många med mig som är på KS inte håller med om ditt påstående(vilket är inkorrekt då det finns handlare inom EU som tar mindre för en sprillans pam560). Bara för några dagar sen såldes det en pam560 för 42k sprillans ny på chrono24 av gråhandlare inom EU VAT-zon(Monaco). Dvs ingen tillkommande moms.
Ex: http://tinyurl.com/opb7k2x


Men marknaden får väl bestämma.

Själv köper jag långt hellre en sprillans ny med garanti för mindre än en med ding som är 6 månader gammal[EDIT: 1 år gammal].
 
Senast ändrad:

sjobbe

Cartier
Tror många med mig som är på KS inte håller med om ditt påstående(vilket är inkorrekt då det finns handlare inom EU som tar mindre för en sprillans pam560). Bara för några dagar sen såldes det en pam560 för 42k sprillans ny på chrono24 av gråhandlare inom EU VAT-zon(Monaco). Dvs ingen tillkommande moms.
Ex: http://tinyurl.com/opb7k2x


Men marknaden får väl bestämma.

Själv köper jag långt hellre en sprillans ny med garanti för mindre än en med ding som är 6 månader gammal[EDIT: 1 år gammal].

Många gånger (givetvis inte alltid) så är det rena lockpriser det rör sig om. Likaså tillkommer ofta större kortavgifter liksom frakt, summan summarum: du hamnar inte på det angivna priset.

Någonstans så är det upp till den enskilde, om man värderar en trygg affär på KS med allt vad det innebär eller ej.

Det har du givetvis all rätt att göra, men gör då det istället? Det är en så enormt trött diskussion att behöva försvara sin prissättning gentemot personer som ständigt hänvisar till diverse gråhandlare då man försöker pruta. Varför inte bara handla därifrån då?!

Jag tror att många med mig säkerligen tycker det är tröttsamt med diverse prutförsök som, utan att egentligen reflektera kring det, hänvisar till c24 som någon form av given riktlinje för en prissättning.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Många gånger (givetvis inte alltid) så är det rena lockpriser det rör sig om. Likaså tillkommer ofta större kortavgifter liksom frakt, summan summarum: du hamnar inte på det angivna priset.

Någonstans så är det upp till den enskilde, om man värderar en trygg affär på KS med allt vad det innebär eller ej.

Det har du givetvis all rätt att göra, men gör då det istället? Det är en så enormt trött diskussion att behöva försvara sin prissättning gentemot personer som ständigt hänvisar till diverse gråhandlare då man försöker pruta. Varför inte bara handla därifrån då?!

Jag tror att många med mig säkerligen tycker det är tröttsamt med diverse prutförsök som, utan att egentligen reflektera kring det, hänvisar till c24 som någon form av given riktlinje för en prissättning.

Jag har köpt olika Breitling och Rolex i 25-40k klassen på C24 4 ggr senaste halvåret, och har då aldrig åkt på vare sig kortavgifter eller fraktavgift(faktiskt).

Tycker det är med hänsyn och välvilja man frågar om en fellow KS-medlem vill sälja till ett rimligt pris innan man handlar av gråhandlare till samma pris.

Föredrar såklart att köpa inom forumet men om säljaren gör sig omöjlig finns ju inget val.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp