• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om jag backar några sidor och klickar igenom vad som postats så måste jag dock säga att det är väldigt lite av substans för potentiella köpare. Så gott som enbart ifrågasättande av utgångspriser med efterföljande inlägg där man taggat personer som satt ut annonser och efterfrågat uttalande från annonsskapare. Vill inte kalla det häxjakt, men är inte många steg ifrån emellanåt.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Om jag backar några sidor och klickar igenom vad som postats så måste jag dock säga att det är väldigt lite av substans för potentiella köpare. Så gott som enbart ifrågasättande av utgångspriser med efterföljande inlägg där man taggat personer som satt ut annonser och efterfrågat uttalande från annonsskapare. Vill inte kalla det häxjakt, men är inte många steg ifrån emellanåt.
Vissa tyckte att det var bättre att tagga, så att annonsören kunde försvara sig.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vet inte vad Kaplanseventet har med saken att göra.

Vad är det för fråga? Varför är du själv här?
Jag diskuterar objekten som tas upp här, och förklarar även för annonsören, nu senast för Pelagos säljaren varför hans klocka togs med.

Du då? Bara allmänt dryg...

Kaplans, du verkar ha något emot mig. De kunde ha sagt det när vi båda var där.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Jag diskuterar objekten som tas upp här, och förklarar även för annonsören, nu senast för Pelagos säljaren varför hans klocka togs med.

Du då? Bara allmänt dryg...

Jag berättar när jag tycker folk är ute och cyklar. Nu senste när jag inte tyckte att @XanderHook s objekt förtjänade att vara i denna tråd. Men poängen är kanske att det enbart ska gå åt ett håll.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag tycker nästan du bekräftar min poäng ;) Genom att göra så jagar man säljare. Bara upplysa potentiella köpare är ju helt ok, de kan då använda tråden som referens för att förhandla om de är intresserade av ett objekt.
Jag fick skit för att jag inte taggade, så nu taggar folk för att annonsören ska få veta att man diskuterar om objektet.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag fick skit för att jag inte taggade, så nu taggar folk för att annonsören ska få veta att man diskuterar om objektet.
Jag tycker faktiskt lite synd om dig nu, du får skit från många håll här. Tack för att du trots detta svarar mina inlägg sakligt.
lets hug it out.gif
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Du har kanske rätt, de andra inläggen som visar missnöje mot tråden är ju sakliga. Lång dag, jag börjar bli virrig på kvällskvisten
 

marw

Panerai
2-Faktor
Kul att en för högt prissatt pelagos kan dra igång nästan 60 inlägg. Det är väl dock själva poängen med klocksnack att det ska vara en levande diskussion.
Som kuriosa kan jag avslöja att en begagnat/gråhandlare i Stockholm hade en helt ny pelagos för 29k som låg ute ca en månad och således för några k mindre i anslutning till denna annons. Den hade självklart inga märken efter användning. Om någon vill kolla upp klockan så ring dr watch eller använd det där sökverktyget.
Att säljare får möjlighet att bemöta ev. åsikter är väl utmärkt eller skulle någon av de som läser tråden föredra att ni inte informerades om att er annons var uppe för diskussion?
Att göra sig till tolkningsföreträdare för vad som är ok på ett forum som detta är väl inte upp till enskilda medlemmar utan bör väl hanteras av forumledningen. Om andra medlemmar tycker att + 30k är ett förvånansvärt högt pris och att ett köp på denna nivå är att gå på en mina så får man väl helt enkelt tänka att vi tycker lite olika eller argumentera för motsatsen istället för att propagera för att dessa åsikter inte ska få plats i tråden. Det går ju också utmärkt att starta en tråd där man beklagar sig över att andra medlemmar verkar ha en annan uppfattning eller för all del någon meta teoretisk diskussion om olika begrepp i trådstart.
 
Senast ändrad:

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Du får gärna leka försvarare, synd bara att du måste vara så otrevlig, i alla fall på nätet.

Och du får gärna leka domare och bödel. Förstår inte varför du ska tillskriva mig saker.

Tycker inte att jag varit speciellt otrevlig, dryg möjligtvis. Jag var saklig när det var BBn som diskuterades. När sedan samma sak upprepas gång på gång blir det tröttsamt. Min poäng nu senaste gick uppenbarligen fram. Men inlägget var inte riktigt mot dig personligen. Den senaste tiden har det inte varit många poster här med någon direkt substans. Som jag skrev tidigare, om du läser trådstarten, så var tråden var inte tänkt att handla om objekt som ligger några procent fel.

Sen kan jag inte dra mig till minnes att jag "gnällt" över att folk inte taggas när de hängs ut.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Och du får gärna leka domare och bödel. Förstår inte varför du ska tillskriva mig saker.

Tycker inte att jag varit speciellt otrevlig, dryg möjligtvis. Jag var saklig när det var BBn som diskuterades. När sedan samma sak upprepas gång på gång blir det tröttsamt. Min poäng nu senaste gick uppenbarligen fram. Men inlägget var inte riktigt mot dig personligen. Den senaste tiden har det inte varit många poster här med någon direkt substans. Som jag skrev tidigare, om du läser trådstarten, så var tråden var inte tänkt att handla om objekt som ligger några procent fel.

Sen kan jag inte dra mig till minnes att jag "gnällt" över att folk inte taggas när de hängs ut.
På vilket sätt har jag agerat domare och bödel? Jag har alltid varit saklig när jag har tagit upp annonser, jag har till och med försökt att få annonsörer att förstår varför andra har tagit upp deras klockor i denna tråd.
Tiill skillnad från dig försöker jag bidra med något, istället för att käbbla och gnälla.

Att kalla någon för "post-hora" anses otrevligt, ja, bara att bläddra ett par sidor bak.
Hela din Internet-persona genomsyrar dryghet/otrevlighet på Klocksnack. Bara att ögna igenom dina tidigare inlägg.

Ingen har väl anklagat dig för att för att gnälla över att folk inte taggas...
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
På vilket sätt har jag agerat domare och bödel? Jag har alltid varit saklig när jag har tagit upp annonser, jag har till och med försökt att få annonsörer att förstår varför andra har tagit upp deras klockor i denna tråd.
Tiill skillnad från dig försöker jag bidra med något, istället för att käbbla och gnälla.

Att kalla någon för "post-hora" anses otrevligt, ja, bara att bläddra ett par sidor bak.
Hela din Internet-persona genomsyrar dryghet/otrevlighet på Klocksnack. Bara att ögna igenom dina tidigare inlägg.

Ingen har väl anklagat dig för att för att gnälla över att folk inte taggas...

Angående saklighet så förklarade jag i mitt tidigare inlägg.

Jag är medveten om att jag skrivit det.

Jag fick skit för att jag inte taggade, så nu taggar folk för att annonsören ska få veta att man diskuterar om objektet.
Får jag?
Det är ju bara en användare som är allmänt dryg. Bara att kolla på hans tidigare inlägg.

Om det är en person som ger dig skit (jag) så borde det vara jag.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hela den här sidan är alltså en diskussion kring hur tråden bör behandlas? Jag tänkte att jag skulle få läsa om det tråden ursprungligen var tänkt att handla om, men där hade jag tydligen fel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp